Hvilke merker er bra og hvilke er mindre bra? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Må si meg veldig imponert av JL Audio sin 1000/1 amp til JL Audio 12w7 sub. føles virkelig som forsterkeren har kontroll på bass elementet og folk jeg kjenner sier det samme.

Ble anbefalt JL Audio og kan ikke si at jeg angrer akkurat. Nydelig sub og Forsterker

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cube
    Må si meg veldig imponert av JL Audio sin 1000/1 amp til JL Audio 12w7 sub. føles virkelig som forsterkeren har kontroll på bass elementet og folk jeg kjenner sier det samme.

Ble anbefalt JL Audio og kan ikke si at jeg angrer akkurat. Nydelig sub og Forsterker

De er jo laget for hverandre. JL audio blokkene yter like mye w rms uansett last (4-1,5 ohm)

Jl Audio er vel desidert den råeste bassen jeg har testet (Hatt veldig mange merker/størrelser/kasser)
    Selv har jeg 10w7 i prosjektet nå, å det fungerer til absolutt all type bass. Garantert.
    De fleste merkene fungerer jo i disse dager, men type Uscarvor, Xelent, A/D/S, Boss, hvilketsomhelstnoname, dvd m flipp skjerm til under "normal" pris er vel noe jeg personlig ikke vil annbefale.
    det gir lyd ja, men det har en vesentlig lyd forskjell, instillinger, laser, delefilter osv forskjeller.

Spillere er det enten Pioneer eller Alpine å foretrekke synes jeg (mest Pioneer)

Innen compo,coax så synes jeg JL Audio, litt dyrere Hertz, Soundstream SST serien, Polk, Infinity, Pioneer (helst nye PRS serien), Fusion, Focal, Morel er noe å satse på.

På bass siden:
    JL Audio, Elemental Designs, Digital Designs, Soundstream, Focal, dyrere JBL, Morel, Pioneer ODR (har du råd? ), Genesis, Ground zero, Atmoic, Fusion Power Plant, Earthquacke, Re (Resonant Engineering), Cadence UD gammle typen med oransje membare å sølv kone i midten.

Active Coaslip sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må henge meg på Rizla her , selv om jeg mistenker han har noe mer erfaring enn oss andre dødelige

Har hatt JL audio W3 og W6v2 elementer selv , begge parene var 12"'ere. Ufattelig stram og fin bass i lukket kasse. Kjøre vel og merke 1400w RMS effekt på dem fra En Kicker ZR1000 forsterker som jeg også var meget fornøyd med. Kicker generelt har jeg også testet litt av , dog bare de litt mer påkostede og gamle seriene , ZR. (Stygge som fa*n, men effekt i bøtter og lass)

Kjørte en liten test med Alpine V12 1x600w kontra Kicker 1x600w og alpinen lå på finn.no timer etterpå, samt Kickeren ble aldri tatt ut. Men på frontsett siden derimot , hadde jeg ikke hatt noe i mot alpine. Har også testet Tube Driver (Hybrid-rør) 2 stk forsterkere på 2x75 og 2x150w , med en nypris på over 30.000,- totalt, samt rørdelefilter Konge vokaler , men da jeg byttet også disse mot JL audio sine forsterkere , var det ingenting å diskutere lengre, for min del kommer JL audio alltid til å være noe av det beste som finnes. Mange kan si i mot , men jeg har gjort mitt valg , og ser at flere og flere velger denne veien, selv de mest innbitte RF fanatikerene. JL Audio VET hva de gjør, spesielt på subwoofer siden. Dette vises jo kansje litt igjen med phantom serieen de lager for hjemmebruk ?

Når det kommer til CD-spillere så er det stort sett Alpine og Pioneer som kniver om kampen , og jeg tror begge to er noe av det beste du kan oppdrive , selv om min personlige erfaring er at jeg heller mot Pioneer, fordi jeg liker lyden best. Lydsignarturen ER anderledes men jeg kan ikke uttalere meg mer enn at det er pioneer som er "mi" greie. Samt jeg synes pioneer ser litt bedre ut og får menyene bedre til, samt tidsforsinkelsen ble jeg aldri helt fornøyd med på min alpine spiller.

Fronthøyttalere har jeg alltid brukt Focal og vært veldig fornøyde med de ,så her jeg er litt inhabil. men vil tørre å påstå at den dyre utopia seriene er kansje en smulie for seriøst hvis du skal spille rock n roll, da er nok serien under noe mer aggersiv. Men dette er noen år siden og kan ha endret seg til nå.

En siste kommentar - kommer du over noe som frister fra Audiocontrol så trenger du iallefall ikke bekymre deg - bedre produkter og service er det bare SVS her i norge som kan matche. Seriøse produkter og skikkelig rå service. De lager bare prosessormoduler og eq'er sist gang jeg sjekket så det er ikke vanligvis noe "menigmann" trenger med det første.

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg nevner bare ut i fra min egen erfaring da jeg har vært inne i en lengre periode med både stereo samt bil bytting ganske hyppig.

JL Audio kan det med å lage stereo. Sånn er det bare å flott er det da det er mer eller mindre for hvermannsen og kjøpe å bli fornøyd.
    Er det "dårlig" lyd eller missnøye med noe av produktene fra den kanten så er det mest sannsynlig en monterings feil/bruker feil.
    Man har så ufattelig mye å hente med en bra cd spiller samt nok strøm. Har du ikke dette spiller det meste crap.
    Ved montering av f.eks frontsett, så pass på at der elementet blir montert skikkelig. Det skal SITTE ORDENTLIG FAST I NOE SOM ER STIVT, tett rundt elementet og helst dempet døren.
    Å dempe døren koster ca 1000 kr for begge dørene mener jeg det blir. Har du budsjett på si 5 lapper, kjøper du heller ett sett med høytallere for 4 lapper å bruker resten på demping. Man har så ufattelig mye igjen for dette. Utrolig men sant.

Den lille testen Coaslip har tatt på Alpine mot Kicker kan nok være ett første valg for mange da Kickeren leverer mere guffs enn Alpine, men vil tro at Alpine spilleren har en langt bedre SQ enn SPL.
    Tube Driver ampene er som sagt rør amper, selv ikke testet de. Men vet om 2 stk til salgs av Butler serien om noen er inter.
    Var selv hos Ketil Skjei på dommer kurs i helgen for EMMA, å i Touran hans var det montert Pioneer PRS nye typen, med JL Audio amper + JL sin W6 i orginal kasse, å det leverer for å si det sånn
    RF har beklageligvis lagt mere vekt på rakket utseende i stede for funksjonalitet de siste årene. Kommer dere over gammel RF amper så er det bare å kjøpe
    Men kan ikke med handa på hjertet si at jeg støtter prisen kontra ytelse fra den kanten de siste årene.

At utopia er litt mindre rock`n roll er muligens riktig påstand, men tror det er rett å slett tuning det handler om i de fleste tillfellene.

Skal man ha rock`n roll synes jeg Fusion leverer bra utstyr som holder mål. Dessverre noe harry look, men det fungerer til det, de skal.

Men, skal man ha skikkelig utstyr koster det også der etter.

PS: Dette er en personlig mening.

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil forøverig også bare si at det med å bygge lyd i en bil ikke er bare bare da det faktisk ikke er ett egnet sted for optimal gjengiving av lyd, derav montering, vinkling, demping er en viktig faktor hvis man skal ha det bra.

Active Coaslip sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

enda mer ot..

Det er ikke Thomas E. sine butlere du kjenner til ? De er de gamle mine , da skal det følge med rør delefilteret til disse med XLR balanserte utganger. Gaske dyre saker i sin tid.. Det var som kjent litt lite effekt, samt stereoseperasjonen på disse kontra JL Audio var en annen verden - i JL sin favør.. Men vokalen på Utopiasettet med butler.... åååh

Når det skal sies , så hadde jeg doble 6.5" i hver dør når jeg hadde den gule kevlar serien til focal for endel år siden - de fleste nekta å tro jeg ikke hadde subben skrudd på... helt til jeg skrudde den på - å de siste lave frekvensene falt på plass.. Da fikk ordet midbass fikk en ny betydning.. Hadde jeg bare hatt ork til å gjøre det samme i dag... Anbefales!

(skal nevnes at dørene mine var lyddempet ihjel med blytunge asfaltmatter og dørsiden/baffelen var 44mm SOLID MDF, så hvis vekt og drifstoffforbruk er en bekrymring , bør du kansje finne en annen løsning)

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er nok han sine jeg tenker på ja

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for innspill!

Si man skal velge 10 "favorittmerker" innenfor følgende kategorier:

Spiller: Pioneer, Alpine?
    Forsterker: Audison, Brax, Zapco, Cadence, Hifonics, gammel RF?
    Bass: JL Audio, Digital Designs, Ground Zero, Earthquake, Max Audio?
    Mellomtone: Seas, Focal, Morel...?

Er det noe utgått som er "må-ha"? Noen nevnte rørforsterkere?

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke hvorfor folk sier ar Rockford er på vei ned, de billigeste seriene er kanskje så som så men det er jo engang slik at du får hva du betaler for, hadde ikke nølt et sekund med å kjøpt fra toppserien deres.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tinly?