Bilstereo til Golf II >5000 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 68 av 68
    Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk Blogz! Har god avbiter, kniv og avisoleringstang (for pyser). Må handle en kabelskotang da. Har ødelagt noen kabelsko etter hardhendt omgang med feil tenger.

Det blir litt kronglete for min del å plassere forsterker på bakseteryggen når alt annet er foran. Blir nok til at jeg prøver å finne plass i dashbordet et sted eller i/under hanskerommet. Kanskje i bunnen av konsollet.

Nå er Pioneer DEH-2000MP, Hertz HSK 130.3 og Hertz EP 2 bestillt. Fikk en fin pakkepris på engenaudio.com, så da var det bare å slå til. Hvis jeg nå får høyttalerovergangen fra Transmedia så er det bare å begynne å koble.

Tipper jeg skal spørre en venn (fortrinnsvis med grunnkurs i elektronikk) om hjelp til jobben. :lol:

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kikket litt på manualer og slik som jeg har funnet på nettet. Det ser ut som om jeg skal koble spiller mot effektforsterker med phono-plugger i den ene enden og et-eller-annet-annet i spiller-enden. Følger det meste med i pakken jeg har kjøpt, eller må jeg kjøpe mye ved siden av?

Regner med at jeg må handle høyttalerkabler, men er usikker på om jeg må kjøpe signalkabel eller strømkabler? Noe mer jeg kanskje har glemt?

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RCA phono i begge ender, altså en vanlig signalkabel Også må forsterkeren selvsagt ha strøm, og styrestrøm (remote, finnes bak på spilleren).

Signalkabel
    Strømkabler
    Høyttalerkabler
    Tynn ledning til styrestrøm
    Sikringsholder med sikring til strømkabel
    Eventuelle kabelsko til strømkabler

Dette bør du komme langt med, en ferdig pakke kan kanskje være aktuelt? Om du planlegger subforsterker senere, legg minimum 20mm2 strømkabel. Om du kun skal ha en stereoforsterker på 2x50W eller noe slikt klarer du deg med 10mm2.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får se hva som er i pakka først og deretter handle inn etter din liste!

Jeg er redd jeg kommer til å bruke litt tid på dette. Er ikke spesielt tøff når det kommer til fikling med strøm i bil. Hadde en litt ubehagelig opplevelse i sommer når jeg "feilsøkte" ved å trekke ut ledningen mellom fordeler og coil mens motoren gikk. :shock:

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    12V er ikke fullt så skummelt, bare ikke legg skiftnøkkelen over batteripolene så går det bra

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel! .... Jeg la meg ned på bakken sånn halvveis kontrollert etter at motoren pussig nok stoppet! Skiftenøkkeltrikset overlater jeg til profesjonelle. Hehe..

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg hentet varer fra Engen Audio på posten. Pioneer DEH-2000MP, Hertz HSK 130.3 og Hertz EP 2.

Varer fra Transmedia lar vente på seg dessverre. Tror nesten ikke jeg kan stole på at det dukker opp noe derfra, så da får jeg heller lage en adapter selv. Evt kontakte husfliden og få noe i rosemaling!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jippi!

Jeg jobbet litt overtid og finansierte monteringen. Jeg gadd bare ikke fikle med det selv.

Nå er jeg veldig fornøyd. Adapterene passet glimrende i dørene og diskanten fikk plass i dashbordet der 3,5" satt før. Effektforsterker ble montert under hylle (under hanskerommet). De gamle Biltema-høyttalerene som står bak er koblet rett i spilleren, og jeg kan bruke dem om jeg vil.

Førsteinntrykket er at det er bass i dette anlegget ifht det gamle drittanlegget som stod i. Det er en plate jeg har spilt MANGE ganger i bilen som nå plutselig gir lyd der jeg ikke har hørt det før!

Nå skal jeg på tur med bilen og kose meg med nytt anlegg.

GOD SOMMER!!!

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •