Bilstereo til Golf II >5000 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 68
    Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Et raskt besøk i garasjen med tommestokk gir fort et svar på plass til 6,5" i døra. Ikke uten omfattende modding!

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DLS UP35 sprenger budsjettet, men gir deg det du ønsker. Kan finnes mye billigere i Sverige.

Frode

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Hehe... Jeg er over middels interessert, men vil gjerne ha SUPER lyd KJEMPEBILLIG og KJEMPELETT!

Begynner å bli irritert over at bilen min ikke lett kan romme en 6,5" i døra og en 4" i dash! *sukk*

2-veis komponentsett eller fhl's forslag blir kanskje beste løsning?

Mvh. Petter
    Da får du kjøpe golf3 så er det i boks

Om du ikke er redd for lavt lydbilde, gå for 2-veis komponentsett. Jeg for min del er ikke så nøye på lydbilde, bare det er dynamikk og moro å høre på.

Eller så går du for en av fhl's forslag, de er meget gode, spesielt de to første synes jeg.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg likte den øverste løsningen godt. Hvis jeg kan styre lydbildet litt ved å regulere nivå på "rear" og "front" så blir jeg sikkert fornøyd. 2-veis komponentsett er også en grei løsning tror jeg. Avventer litt svar på mail jeg sendte til Oslo Bilstereo og Audio Art. Mulig de også har noen råd.

Tusen takk for all hjelp! Skulle noen flere ha gode råd så hiv dere på tråden.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Soundstream SST3.5 er en 3.5" som har ord på seg for å gi god lyd.

Frode

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... Du Frode: Jeg ser du har mekket litt Golf II, og at du har noe peiling på delefiltre. Jeg ser på delefilteret 3W.10 og lurer på om det er mulig å modde filteret til å passe HV 130?

Har du foresten 8" i døra!!! :shock:

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sikkert ingen bombe at jeg har en Golf II selv. Jeg er foreløpig på planleggingsstadiet, men ser ikke det helt store problemet med å få plass til en 8" i døra. Nå har jeg riktignok en -86 med de små trekantede rutene foran i dørene. På de senere modellene er denne fjernet, noe som sikkert skaper plassproblem.

Når det gjelder 3W.10, ser jeg ikke at det skal være et problem å benytte sammen med HV130. Lavpassdelen til bassen er kun en spole.

Frode

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var det jeg tenkte! Mulig jeg går over budsjett nå, men jeg er jo i godt selskap her på forumet! :lol:

På min bil så har jeg altså en skuff foran i lomma på døra. Denne skal kunne byttes ut med en adapter som kun koster 150,-. Imidlertid litt vanskelig å finne dette adapteret andre steder enn i en tildels utskjelt nettbutikk. *sukk* I værste fall får jeg snekre litt.

Med 3W.10 så passer:
    Diskant: HT 25
    Mellomtone: HL 70
    HV 130 går riktignok noe høyere enn HV 165, men den går nesten like lavt, så dermed kan sikkert denne brukes som midbass.

Driver jeg alt dette med 2 kanaler, eller må/bør jeg ha 4?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har laga sånne lomme\høytaler konverter som er trekt i skaij og passer utrolig bra.....

I en BMW E30

Og by the way: Budsjetter sammen med regler fartsgrenser og glowsticks er til får å brytes.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var det jeg tenkte! Mulig jeg går over budsjett nå, men jeg er jo i godt selskap her på forumet! :lol:

På min bil så har jeg altså en skuff foran i lomma på døra. Denne skal kunne byttes ut med en adapter som kun koster 150,-. Imidlertid litt vanskelig å finne dette adapteret andre steder enn i en tildels utskjelt nettbutikk. *sukk* I værste fall får jeg snekre litt.

Med 3W.10 så passer:
    Diskant: HT 25
    Mellomtone: HL 70
    HV 130 går riktignok noe høyere enn HV 165, men den går nesten like lavt, så dermed kan sikkert denne brukes som midbass.

Driver jeg alt dette med 2 kanaler, eller må/bør jeg ha 4?
    Her trenger du en to-kanaler, delefilteret fikser resten. Genialt oppsett foresten! Kombiner med Hertz EP 2 eller Audison SRx 2 og du har et meget bra anlegg i budsjettklassen. Så kan du eventuelt bygge på med en sub og forsterker en gang i fremtiden om du skulle føle behov.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da begynner jeg å forstå litt! Hehe.. Dere er tålmodige med meg!

Hvor bør jeg sette diskanten? Bør den rettes i noen bestemt retning? Kan jeg plassere den i nærheten av mellomtonen noe sted?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er høyttalerovergang til Golf II bestillt hos Transmedia. Spennende å se om de faktisk sender meg noe!

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da begynner jeg å forstå litt! Hehe.. Dere er tålmodige med meg!

Hvor bør jeg sette diskanten? Bør den rettes i noen bestemt retning? Kan jeg plassere den i nærheten av mellomtonen noe sted?

Nær mellomtonen, for eksempel i a-stolpen eller speilhuset. Vinkling varierer fra person til person, diskant til diskant. Noen liker den rett mot seg, mange peker den mot b-stolpen i ørehøyde til sjåfør. Det finnes vel ingen fasit.

Jeg fikk ihvertfall tilsendt høyttaleroverganger fra transmedia selv

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg sendt en mail ang. HL70. Ser ut som om den ikke er tilgjengelig. Hvis den ikke er det blir det aktuellt å se etter 2-veis komponentsett. 3,5" mellomtone vokser ikke på trær! :roll:

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo mange butikker som selger Hertz og noen må vel ha på lager?

Anbefaler som før å kontakte engenaudio.com da han gir meget gode priser på utstyr

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tatt kontakt med Engen Audio også. Er litt usikker på om jeg går for 2- eller 3-veis nå. Det blir et spørsmål om økonomi også.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tonalt får du mer per krone om du går for 2-veis, men så var det lydbildet da

Installbay Hamar mener jeg at har HL70 på lager.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått en pakkepris fra Installbay som jeg vurderer. Vil uansett vente litt nå for å se om pakke fra Transmedia dukker opp!

3-veis løsning er fristende, men jeg er redd EP 2 er litt svak for løsningen. Hva tror du?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det begynner å se ut som om jeg går for:
    Pioneer DEH-2000MP
    Hertz HSK 130.3
    Hertz EP 2

Prismessig kommer jeg i mål for godt under 5000. Må jo ha noe kabler og slikt også.

Jeg er tilhenger av høyttalerkabler som er lange nok, tykke nok og som er tilstrekkelig skjermet. Hva bør jeg handle? Tror jeg skal montere diskant i døren ved speilet. Fungerer det med vanlig 2kvmm fra Biltema/Clas Ohlson?

Ellers er jeg usikker på hva som følger med, og hva jeg må handle for å koble alt sammen. Har ingenting fra før egentlig utenom et sted å putte cd-spiller og en radioantenne.

Lurer litt på hvor jeg skal sette EP 2, men det er jo en lomme under hanskerommet som kan fungere. Noen andre forlag? Må jeg strekke noen strømkabler eller noe?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prismessig kommer jeg i mål for godt under 5000. Må jo ha noe kabler og slikt også.
    Vi får se

Jeg er tilhenger av høyttalerkabler som er lange nok, tykke nok og som er tilstrekkelig skjermet.
    Skal vi lage en fanklubb?

Fungerer det med vanlig 2kvmm fra Biltema/Clas Ohlson?
    Hva bør jeg handle? Tror jeg skal montere diskant i døren ved speilet.
    Ellers er jeg usikker på hva som følger med, og hva jeg må handle for å koble alt sammen. Har ingenting fra før egentlig utenom et sted å putte cd-spiller og en radioantenne. Må jeg strekke noen strømkabler eller noe?
    Her kommer godt gammeldags øyemål inn, men får å hjelpe deg littegrann: kabelsett er å få kjøpt, der får du med signalkabel i ca grei kvalitet. Du får strømkabel og jordingskabel og en stomp med høytalerkabel. Men som du endten burde vite eller så får du vite det nå: Godt verktøy er over 50% av jobben. Så det å spandere på seg en kabelskotang, en god stanley kniv, en avbiter av beste kvallitet så går ting veldig mye lettere.
    Med kabelsettet og kanksje frontsettet følger det med litt kablesko som gjør monteringa lettere.

Lurer litt på hvor jeg skal sette EP 2, men det er jo en lomme under hanskerommet som kan fungere. Noen andre forlag??
    Her vil du snart oppdage at du må ha strøm, men viktigere enn det nesten er et godt jordingspunkt til forsterkern. Strømkablen må du få fra batteriet og igjennom torpedoveggen. Dette synes folk er vanskli, men det er en løsning uansett hvilken bil du kjører. Det er jo veldig "normalt" å montere forsterkere på bakseteryggen eller nærliggende omeråder rundt disse. Her har du setebelte fester og litt andre plasser som skal være gode jordings punkter.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •