Monoforsterker til bil - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    For 3-4-5 år siden var det mange konkuransebiler med rockford, nå er det knapt noen. Hva sier det?

Og at P2 subbene er blandt de beste i sin prisklasse er det verste jeg har hørt, da har man ikke hørt mange subber.

Men rockford er ikke så overprisa som før da, er det to år siden de droppet prisene med 30% i Europa nå? Sier litt over hvor overpriset det var før, og at de måtte droppe prisene siden salget stupte.

Newcomer Håvard90 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skeptisk

Heisann, her er det en del meninger ute å går!

Som sagt, så har jeg en viss skepsis for RF, mye på grunn av at jeg har hørt mye dårlige erfaringer med det. Men også det rent estetiske med forsterkerne dems plager meg litt, ser jo ikke ut. Dessuten oppgir dem ikke hvordan sikringer det det sitter i Rockford Fosgate Power T10001BD..

Men hva med Lanzar? Er det bare billigvare fra østen? Trodde forøvrig at det var amerikansk vare jeg. Lurer litt på denne herligheten: www.megabillig.no MEGABILLIG AS

Men mest sannsynlig faller nok valget på Dynabel, på grunn av anbefalinger og et utseende som tiltaler meg..

Newcomer Thor89 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har dynaBel tilbud på alle sine forsterkere! slå til nå når du har sjangsen!
    ELTEK AS

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thor89
    Nå har dynaBel tilbud på alle sine forsterkere! slå til nå når du har sjangsen!
    ELTEK AS
    Takk for det

Da var:

Kond. 1,5 F dynaBel m/Voltmeter
    dynaBel BF7501 - 1x750-2500 Watt RMS Bilforsterker
    dynaBel BF0804 - 4x80 Watt RMS Bilforsterker

bestilt.. tjoho...

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Håvard90
    Takk for det

Da var:

Kond. 1,5 F dynaBel m/Voltmeter
    dynaBel BF7501 - 1x750-2500 Watt RMS Bilforsterker
    dynaBel BF0804 - 4x80 Watt RMS Bilforsterker

bestilt.. tjoho...
    http://autobilstereo.no/ har faktisk enda bedre tilbud på dynabelforsterkere, men det er vel litt sent nå.

Ellers ville jeg heller lagt penger i batteri enn kondensator. Og det var ekstremt bra du holdt deg unna Lanzar Vibe, det er utrolig dårlig! Men de har bra serier også, til en helt annen pris selvsagt.

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, bra priser der nå ja

Kondensator har lite for seg ja... Ville heller investert i nytt batteri, bedre kabling fra dynamo til batteri, og fra batteri til jord...

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Auto Bilstereo har faktisk enda bedre tilbud på dynabelforsterkere, men det er vel litt sent nå.

Ellers ville jeg heller lagt penger i batteri enn kondensator. Og det var ekstremt bra du holdt deg unna Lanzar Vibe, det er utrolig dårlig! Men de har bra serier også, til en helt annen pris selvsagt.
    Okei, ja, det er litt sent, men prisforskjellen utgjør snaue 400,- så tror jeg skal overleve

Ja, men jeg tenkte jeg skulle investere i et stinger gelebatteri å sette bak ved forsterkerne jeg da Eller finnes det andre batterityper som egner seg bedre?

Bedre kabling er også selvsagt planen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Håvard90
    Dessuten oppgir dem ikke hvordan sikringer det det sitter i Rockford Fosgate Power T10001BD..
    Skal ikke mye leting til for å finne brukermanualen på www.rockfordfosgate.com , og finne ut at sikringen er på 150A

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Men rockford er ikke så overprisa som før da, er det to år siden de droppet prisene med 30% i Europa nå? Sier litt over hvor overpriset det var før, og at de måtte droppe prisene siden salget stupte.
    Grunnen til at prisene sank har ingenting med noe "stupende salg" å gjøre. Det har med å gjøre at de valgte å kutte ut sitt kjempestore hovedlager i Europa og utvide sitt USA-lager. Dette gjorde leveringstid litt håpløst for importører i Europa i forhold til før, men prisene sank ganske mye.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Techpoint
    Den fusion ampen som Wibla her snakker om kostet 8000kr for en liten 4 kanaler, og så langt har den eid det meste jeg har sett av RF 4 kanalere (nb jeg selger RF, og ikke Fusion)
    Jeg hadde glatt valgt T8004 fremfor den fusion-saken.. og det er jo også "bare en liten 4 kanaler".

nye RF sliter desverre med å bygge effektive strømforsyninger og derfor sliter de både med lite strøm OG at de ryker hvis man kjører utstyret for hardt.
    Teamet vårt hadde 4 stk RF 40001BD justert med oscilloscop og multimeter, samt at de var koblet til 5 stk Stinger SP2150, og likevel kokte 2 forsterkere tvert pga strømforyningene, bra tegn på en forsterker til 19 000kr? neppe...
    RF har slitt en del med sine T40001BD-forsterkere. Det nå kommet nye oppgraderte kort som løser problemet. Men du vil aldri få dette problemet på T20001 eller T10001.. ei heller på den tidligere T30001. De forsterkerne er bunnsolide.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr2chris
    Jeg hadde glatt valgt T8004 fremfor den fusion-saken.. og det er jo også "bare en liten 4 kanaler".

RF har slitt en del med sine T40001BD-forsterkere. Det nå kommet nye oppgraderte kort som løser problemet. Men du vil aldri få dette problemet på T20001 eller T10001.. ei heller på den tidligere T30001. De forsterkerne er bunnsolide.
    synd de koster mye mer enn andre forsterkere som yter det samme..

Newcomer Kama sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var jeg tilbake, Håvard90, med ny bruker..

Skulle det være interesse for å følge byggeprosessen har jeg startet egen tråd her: http://avforum.no/forum/av-bil-prosj...pero-2-0l.html

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synd de koster mye mer enn andre forsterkere som yter det samme..
    Blir litt som med bilmerke, man betaler for emblemet i grillen

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •