Hjelp! tilkobling av frontsett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp! tilkobling av frontsett

Har en octavia med orginalt diskanter oppe i døra foran og noen "sprengte" bassere i døra som er byttet ut med noen 2-veis pioneerhøyttalere som jeg hadde liggende.

Problemet er at jeg ikke vet hvordan jeg skal få lyd i de orginale diskantene.

Når jeg skrur ut høyttaleren passer ikke de to orginale "klipsene" inn i den lille "holderen" som fulgte med til pioneerhøyttalerne. (bildet)

vanligvis er det vel et delfilter som ordner dette, må jeg kjøpe det? Helt blank jeg!

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er 5-6 år siden jeg så dette sist, men jeg får håpe jeg husker rett!
    Den ene av de to kontaktene i døren kommer fra spilleren og skal inn på høyttaleren, den andre går opp til diskanten.
    Prøv å koble ledningen fra Pioneer høyttaleren din til stikkene i den ene kontakten, får du ikke lyd da, er det den andre! :grin:

Jeg antar det sitter en kondensator på den orginale bassen, som er delefilteret for den orginale diskanten. Antagelig sitter den rett på baksiden av kontakten på basselementet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okei, høres geit ut, men jeg har jo ikke de orginale høyttalerene lenger, så det vil vel ikke fungere?

Gjør det noe om diskanten får signaler rett fra spilleren? alts bare koble ledningene som går opp til diskanten rett på ledningene som kommer fra spilleren.
    Ble litt knotete skrevet men...

Skal også bytte ut den orginale spilleren med en kenwood spiller, her stemmer heller ikke koplingene. I den orginale spilleren var det inntak for to kontakter (sånne med mange små pinner inni) men i kenwood spilleren er det bare et inntak.. Går det ann å få kjøppt en adapter, eller må jeg begynne med noe jalla oplegg?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo diskanter i pioneerane så du trenger jo strengt tatt ikke å styre no med det. Men det gjør vel lyden bedre så hvis du hadde tatt på deg spanderbuksene å kjøpt et komponentsett(bruke de coaxiale du har i no bakdører eller no) så hadde du hatt både en ny diskant OG delefilter og da er det bare litt lednings knot så får du lyd. Fin lyd!

Newcomer mogulwx sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Epic
    okei, høres geit ut, men jeg har jo ikke de orginale høyttalerene lenger, så det vil vel ikke fungere?

Gjør det noe om diskanten får signaler rett fra spilleren? alts bare koble ledningene som går opp til diskanten rett på ledningene som kommer fra spilleren.
    Ble litt knotete skrevet men...

Skal også bytte ut den orginale spilleren med en kenwood spiller, her stemmer heller ikke koplingene. I den orginale spilleren var det inntak for to kontakter (sånne med mange små pinner inni) men i kenwood spilleren er det bare et inntak.. Går det ann å få kjøppt en adapter, eller må jeg begynne med noe jalla oplegg?
    Du bør ikke koble diskanten direkte til spilleren uten at du har et delefilter mellom.

Og angående kontakten regner jeg med det er en slik du tenker på

Link til hjemmeside

ICE AUDIO AS

Mvh
    Rune

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •