Generell innføring i bilstereo og høyttalertips søkes!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Generell innføring i bilstereo og høyttalertips søkes!

Hei jeg har akkurat tatt lappen og kjører rundt i en VW Jetta 87 mod. Den hadde ikke noe anlegg org, men søstra mi har satt inn en JVC CD-spiller og to små høyttalere i hattehylla. Jeg synes diskanten er veldig fin i disse elementene, men kunne tenkt meg litt mer dynamikk og mer bass/mellomtone. Jeg har derfor tenkt å kjøpe to elementer til, men aner ikke hva og til hvilken pris. Derfor ville jeg satt pris på om noen kunne forklart meg litt om forskjellige typer høyttalere og hva alle begrepene betyr Jeg ønsker å bruke minst mulig penger, og klarer meg med helt grei lyd. Del gjerne tankene dine rundt om jeg skal ha forsterker eller kjøre rett fra cd-spilleren.
    Eksempler på begreper som er greske for meg: Coaxial, Komponent

Som sagt, er helt grønn på dette temaet, så all lærdom som øker mine sjanser til å gjøre et godt kjøp settes stor pris på!:-D

-Anders Strand

EDIT: CD-spilleren har 4x45W og de små elementene som sitter i er på ca 3 tommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Coaxial er en høytaler som har både basselement og diskant i en klump. Hvor komponentsett er ett sett med basselement og diskant hver for seg med et delfilter som deler opp lyden til den rette komponenten. Og i en CDspiller er 40-50 og kanksje til og med 60watt normalt, men ikke på noesom helst måte bedere enn en ekstærn forstærker.

Et komponentsett er bittelittegranne mer stress å montere fordi du ofte må styre litt med kabler og slikt, men det er ALLTID verdt det! Så såsant du ikke er HELT tilbakestående(NO OFFENCE ) når det gjelder ledniger så er det et must.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •