Phoenix gold vs Soundstream..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Phoenix gold vs Soundstream..

Har noen spørsmål før jeg sender en bestilling..
    Jeg skal ha meg meg noe anlegg og forsterkere..
    dette er hva jeg vil velge mellom
    phoenix gold
    monoblokk 1*1200 i 2 ohm rms
    phoenix gold
    4*85 w i 4 ohm rms

eller soundstream..
    monoblokk 1500w 2 ohm rms
    2 stk 2*220w 4 ohm rms

tilbudet er svært lite forskjell på i pris, men har ikke hørt så masse om soundstream. Det jeg har hørt om phoenix gold er vel at det skal være ekstremt bra.

noen anbefalinger?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bestillte phoenix gold så får vi seom jeg blir fornøyd. Folk påstår ihvertfall at jeg skal bli det

Newcomer Phonixx sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt sent svar her så du har sikkert fått drift på godsakene nå, er det en RSD1200.1 og en RSD 500.4 du har kjøpt? I såfall så sitter jeg på de samme 2 forsterkerne og er strålende fornøyd. Det er sikkert du også. RSD1200.1 forsterkeren bruker jeg til å dra 4 stk Alpine 10" Type R subber og den har bra med krefter.

Her er det noen som har målt 1200.1 monoblokka og de fikk ut 1390Watt av den så i god Phoenix Gold stil så yter den mer enn det som er oppgitt.

Sound Buggy :: View topic - holy freaking hell.... rsd 1200.1

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det vært eldre pg vs soundstream så hadde valget blitt vanskeligere, men nå er det i mine øyne lett, soundstream, pg er ikke hva det engang var!

Newcomer Phonixx sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kjenner jeg ikke til nyere Soundstream men hadde sansen for noe av det de lagde i gamledager, eneste jeg sitter med et inntrykk av de ikke tålte så mye bank før det lukta svidd elektronikk men det kan godt være det ikke stemmer..

Phoenix Gold derimot sitter jeg på både gamle MS forsterkere og nye Xenon og RSD forsterkere og jeg er helt uenig med deg der, PG er ikke så lekkert med glitter og gull og håndlaget i USA som de var tidligere men hva lydkvalitet og krefter angår så synes jeg dagens serie er fullt på høyde med det de lagde tidlig på 90-tallet.

Der er forøvrig samme designer som har designa MS serien som har designa dagens RSD serie.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det kommet litt svar ja hehe, hadde nesten gitt opp.
    Forsterkerene er dessverre ikke kommet enda da jeg bestillte noe annet også som ikke var på lager og alt skal sendes samtidig, men blir sendt på tirsdag
    blir da rsd forsterkerene, kenwood excleon x991, 20 fahrads kondensator og et kinetik hc2000 batteri som kommer i posten har og kjøpt en 200 amp dynamo så de skal få nok strøm
    Foreløpig så skal rsd1200.1 bare drive en dynabel 9812 men satser no på at det skal dunke litt av den
    ellers blir det dls høytalere rundtom 6.5 fremme og 7x10 bak.
    så håper dette skal bli bra
    har en genesis monoblock på subben nå, og er ikke fornøyd sålangt men den mangler nok litt strøm den forsterkeren men det vil jo fort forandre seg

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •