Brokobling?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Brokobling?

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Brokobling?

Jeg har en sony XM-3060 effektforsterker, en eldre 6 kanalsforsterker.
    Det er ikke xplod versjonen som kom endel år senere.

Forsterkeren har en bryter for 4, 5 eller 6 kanals konfigurasjon. Men jeg har lyst til å bruke den som 3 kanaler siden jeg kommer til å sette inn høyttalere i hattehylla på en god stund.
    Kan jeg sette den i 4 kanals mode og brokoble de to siste kanalene "manuelt"?
    Dvs sende mono signal inn på både begge inngangene og koble høyttaleren til slik som på de kanalene som er brokoblet?
    Jeg har lite info om denne forsterkeren, pga av alderen så er det lite info å finne på nett.

A

Newcomer matador sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

får vel svare siden de andre "ikke har tid"....

den er en 6 kanaler og kan kjøres isom 4 kanaler maks?... DVS at 4 av kanalene blir brokoble: 2 + 2 = 2 brokoblede kanaler + de siste 2 resterende kanaler = 4 kanaler....

jeg forstår at du vil ha 4 kanaler + en brokoblet utgang?? (4 +1 kanaler) så logiken sier at du MÅ kjøre en konfigurasjon som 4 kanaler MEN hvordan du fordeler inngangs signalet kommer ann på hvordan dette er gjørt innvendig med hensyn til fasene... og det er ikke bare å sette en mono signal inn på begge inngangene da dette trenger at den ene inngangen INVERTERER fasen og den samme kanalen med innvertert utgang blir "minus" på sin plus utgang til høytaleren... har vært forklart dette årten ganger før.....

hvordan er utgangene på forsterkeren?: er det merket med respektiv "plus/minus ved brokobling" over plusene til vanlig stereo?? eller ta en bilde av innganger, bryttere og utgangen

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matador
    får vel svare siden de andre "ikke har tid"....

den er en 6 kanaler og kan kjøres isom 4 kanaler maks?... DVS at 4 av kanalene blir brokoble: 2 + 2 = 2 brokoblede kanaler + de siste 2 resterende kanaler = 4 kanaler....

jeg forstår at du vil ha 4 kanaler + en brokoblet utgang?? (4 +1 kanaler) så logiken sier at du MÅ kjøre en konfigurasjon som 4 kanaler MEN hvordan du fordeler inngangs signalet kommer ann på hvordan dette er gjørt innvendig med hensyn til fasene... og det er ikke bare å sette en mono signal inn på begge inngangene da dette trenger at den ene inngangen INVERTERER fasen og den samme kanalen med innvertert utgang blir "minus" på sin plus utgang til høytaleren... har vært forklart dette årten ganger før.....

hvordan er utgangene på forsterkeren?: er det merket med respektiv "plus/minus ved brokobling" over plusene til vanlig stereo?? eller ta en bilde av innganger, bryttere og utgangen
    Forsterkeren har en bryter for 4, 5 eller 6channel mode.
    Idag bruker jeg den som 5 kanaler men to av kanalene blir ikke brukt så jeg tenkte derfor at jeg kunne prøve å sette den i 4-channel mode og koble kanal A og B slik som C+D og E+F kobles når de er brokoblet.
    4 kanaler er altså to brokoblede utganger + to originale utganger (A og B)
    Hvis jeg lager en kabel som splitter et mono signal til ett normalt og ett invertert signal så burde det gå å brokoble den A og B også?
    Jeg lurer på om det kanskje er en grunn til at forsterkeren er laget slik? Ville jo vært logisk at en 6-kanaler kan brukes som 3 kanaler med tre brokoblede par, ikke sant?

A

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •