Anbefaling av 6,5" høttalere i bil u/forsterker - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Techpoint
    Og en ting til siden Pioneer stort sett bare har dritt, husk at på EMMA konkurransen i Sinsheim Tyskland hadde 2 Pioneer biler topplasseringer i tillegg til at den ene vant Best of sound (altså best av alle bilene uansett klasse)..

Man får hva man betaler for, og for å i det hele tatt kunne uttale seg om lyden på høyttalere bør man ha en god spiller i grunn..

Lyden blir ikke bedre enn det svakeste ledd. Og på lyden er det STOR forskjell på en billig (2000kr) og mellomdyr (ca 5000kr) spiller.

Først snakker du om å sammenligne i samme prisklasse også drar du inn Pioneer ODR, logisk. Jeg har stort sett hørt coax og komp.sett rundt 1000 kronersklassen, og Pioneer er klart blant de dårligste etter min mening.

Husker svært godt at vi byttet ut en Pioneercoax til en coax fra Earthquake en gang, jeg har aldri blitt så sjokkert over forskjellen som den gangen. Sistnevnte spilte så mye bedre at det ikke er til å tro, og med tanke på at Earthquake'en kostet 600 kontra 1000 kroner for Pioneeren sier det litt. Det var da jeg virkelig mistet troen på billig Pioneer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Techpoint
    Og en ting til siden Pioneer stort sett bare har dritt, husk at på EMMA konkurransen i Sinsheim Tyskland hadde 2 Pioneer biler topplasseringer i tillegg til at den ene vant Best of sound (altså best av alle bilene uansett klasse)..

Man får hva man betaler for, og for å i det hele tatt kunne uttale seg om lyden på høyttalere bør man ha en god spiller i grunn..

Lyden blir ikke bedre enn det svakeste ledd. Og på lyden er det STOR forskjell på en billig (2000kr) og mellomdyr (ca 5000kr) spiller.
    Ja nå snakker vi vell plusseli en sinnsyk prisklasse...?
    Men holder fortsat fast på mye av pioneer ikke holder mål (foruten plasma tv og noen få headunits)
    Men har du samenlignet pioneer og focal i samme prisklasse? forsjeln er rett og slett enorm, med mindre man får 70% avslag på pioneer greiene så er det omentrent ikke sammenlignabart en gang... Det er iallfall min erfaring.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville heller hatt billig pioneer enn billig focal ass MAKAN til møkkadiskant på focal

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klovnster
    ville heller hatt billig pioneer enn billig focal ass MAKAN til møkkadiskant på focal
    Var akkurat det jeg ville frem til, om man tar 100 testpersoner så vil nok flertallet si at Pioneer'en spiller bedre enn Focal'en, akkurat pga diskanten Focalene har..

Jeg har montert virkelig billige komp.sett fra Pioneer i en bil, snakk om 1000kr eller noe sånn, og han som hadde den bilen ble kjempefornøyd, selv om han har hørt andre anlegg på NM osv osv...

Folk har forskjellige ører, derfor har de også forskjellig smak ang. lyd.

Det beste er å få en lyttetest noe som er mulig i alle seriøse bilstereoforretninger.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •