Ser dette greit ut?:)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Ser dette greit ut?:)

Heisann, lurte på hva dere synnst om dette sub oppsettet her? Har lite penger å bruke, å dette utstyret her har fått mye skryt

Forsterker:
    Komplett.no - SoundMagus Class D, X-1502 Mono 1500 Watt, Forsterker til Subwoofer

Element:
    Komplett.no - Sony XS-L124P5B 12" Subwoofer, Peak Power 1300W

Takker for tilbakemeldinger

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sjekket hos www.dynabel.no ?
    De har mye bra der. Jeg vil anta at Dynabel DY9312 er ett bedre element en sonyelementet. Dette begrunner jeg med tidligere dårlige erfaringer med xplod-elementene til sony.
    Skal du handle på komplett så har de pioneer-basser, disse skal visstnok være bra.

Forsterkeren har jeg ikke hørt om før, men utifra tilbakemeldingene på komplett så er den vel grei.

Intermediate Legatia sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ikke vurdere å kjøpe hverken sony eller pioneer subben. hadde heller tittet på f.eks ES serien til Hertz €€ Velkommen til Installbay.no €€

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingenting i veien med Pioneer subber..
    Alt til sitt bruk og har til gode å finne en som er misfornøyd med disse subbene her i byen..
    Pioneers subber har vel så langt en overlegen ytelse pr krone.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Techpoint
    Ingenting i veien med Pioneer subber..
    Alt til sitt bruk og har til gode å finne en som er misfornøyd med disse subbene her i byen..
    Pioneers subber har vel så langt en overlegen ytelse pr krone.
    Nå har du funnet en "her i byen" som er misfornøyd med disse subbene...
    Spille høyt, og tåle mye juling er pioneer bra på ja det kan jeg si meg enig i. Men har til gode å høre en pioneer sub som spiller pent. (sikter ikke til prs eller odr)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en 1000kroners sub fra pioneer dårligere eller bedre enn en annen 1000kroners subb....
    Må være begrensa hvor mye forskjell det kan være på elementer til 1000 spenn. Og da tenker jeg ikke på supertilbud fra fetteren din uten moms og garanti også videre. Og om den koster 800 eller 1200 spenn så koster den 1000 koner i mine øyne.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel... jeg byttet ut 2 pioneer 3004spl subber, med 2 stk rainbow hammer subber, sistnevnte kostet veil.1400, men betalte ikke så mye....
    Det var snakk om STORE forskjeller i lydkvalitet, jeg hadde aldri trodd det skulle ha så mye å si.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Legatia
    vel... jeg byttet ut 2 pioneer 3004spl subber, med 2 stk rainbow hammer subber, sistnevnte kostet veil.1400, men betalte ikke så mye....
    Det var snakk om STORE forskjeller i lydkvalitet, jeg hadde aldri trodd det skulle ha så mye å si.
    Husk at kassene utgjør ofte den store forskjellen..
    Og husk også at de som ser etter anlegg som trådstarter her er ikke uter etter den SQ kvaliteten som du sikter til i en Rainbowsub, de er ute etter å få mer trøkk i musikken sin og generelt grei lyd i bilen..
    Noe de like gjerne gjør med en Pioneersub til 1500kr...

Du selger ikke BMW 750 til en som er ute etter 3-serie.

Det gjelder å se brukeren an, og slik jeg ser det ville han blitt strålende fornøyd med to pioneersubber, men det er jo opp til han det.
    Kan godt være han blir strålende fornøyd med to sonysubber også for den saks skyld.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. kasser, så ble de rainbow'ene til å begynne med dyttet inn i en som var beregnet for pioneerene. har også prøvd flere forskjellige kasser. Også testet dem inne, i forskjellige applikasjoner.

Ja, trådstarter blir helt sikkert fornøyd, det er ikke pointet. pointet er at det i mitt syn er bortkastet å betale like mye for noe som er mye dårligere enn det kan være.

Det blir jo ikke som å selge en 7-serie til en som vil ha 3-serie. Mer som å selge en M3 for samme pris som en 316

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir jo ikke som å selge en 7-serie til en som vil ha 3-serie. Mer som å selge en M3 for samme pris som en 316
    Så du mener Rainbow subbene spiller like høyt og med like mye trykk som en Pioneersub til samme prisen?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du snakker om spl subbene, og ikke de til 1000,- Så kan du nok få pioneeren til å burpe høyere, med nok watt.
    Om du skulle brukt Accelerate serien eller hva den heter, som det i utgangspunktet var snakk om så er det nok ganske jevnt.

Men hva er forskjell på å spille høyt og med mer trykk? mener du med trykk, at subben er mer kontant i slagene? Sistnevnte er utifra mitt syn pioneers største svakhet.

Dessuten, regner med trådstarter kanskje skal spille musikk? ikke alle som kun tenker burping og db

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du snakker om spl subbene, og ikke de til 1000,- Så kan du nok få pioneeren til å burpe høyere, med nok watt.
    Om du skulle brukt Accelerate serien eller hva den heter, som det i utgangspunktet var snakk om så er det nok ganske jevnt.

Men hva er forskjell på å spille høyt og med mer trykk? mener du med trykk, at subben er mer kontant i slagene? Sistnevnte er utifra mitt syn pioneers største svakhet.

Dessuten, regner med trådstarter kanskje skal spille musikk? ikke alle som kun tenker burping og db
    Ordla meg kanskje litt dårlig der, men jeg synes ikke det er så mye "trykk" hvis subben spiller over 60Hz (som f.eks i dB-drag hvor jeg sjøl bruker 70Hz)
    Mens Pioneer sine subber gjerne har tuning på 30-50Hz og trives godt med det, og da spiller de mer enn gjerne musikk.
    Sjøl har jeg montert 2 subber fra Pioneer til 1000kr i en bil og det spillte både høyt og dypt og med kurrant lydkvalitet.
    Tenker da på disse: TS-W306DVC Bil subwoofer - - Pioneer Produktarkiv

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skjønner jeg, det er mer lavfrekvent during du tenker på når du sier trykk. Jeg tenker midbass område når du nevner "trykk", der det skal slå hardt og konsist.

Jeg er helt enig i at pioneer sine subber spiller både høyt og dypt. men de mangler rett og slett kontroll, de klarer ikke å slå presist og blir litt lafsete.

Men det er vel strengt talt ikke no vits i å diskutere mer. Vi mener hvert vårt, og tviler på at noen av oss gir seg med det første.

Hadde jeg ikke solgt mine, kunne vi ha møttes og testet litt. Testing er morro

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke merker som gjør hva er jo litt uintressant for trådstarter her. Hvor han får mest igjen for 1000lappen sin er det han lurer på. Eller om det rett og slett ikke spiller så stor rolle når det ligger i denne prisklassen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis en sub slår lafeste har du gjort noe seriøst galt med kassen til subwooferen..

Skulle jeg brukt ca 1000kr på en subwoofer hadde jeg kjøpt enten Pioneer eller Resonant Engineering pr dags dato.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RE RE 12 til 600,- stk er genial, men litt tungdreven.
    Earthquake har fått ny importør og har mange gode subber.
    JBL har en 12" til rundt 1000-lappen som også spiller helt greit og meget høyt.
    Soundstream har en del gode subber også.

Da tror jeg at jeg har fått med de subbene i 1000 kronersklassen som har imponert meg For å hive bensin på bålet vil jeg også si at jeg ikke ville kjøpt Pioneer i denne prisklassen

Edit: Hertz ES-serien får mye skryt rundt om, men denne har jeg ikke hørt selv. Har hørt den noe dyrere HX-serien som spiller fantastisk.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skjønner jeg, det er mer lavfrekvent during du tenker på når du sier trykk. Jeg tenker midbass område når du nevner "trykk", der det skal slå hardt og konsist.
    HÆ?

En sub skal jo ikke opp i midbassområdet....
    Hvor høyt deler du egentlig sub'n din?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av neptyr
    HÆ?

En sub skal jo ikke opp i midbassområdet....
    Hvor høyt deler du egentlig sub'n din?
    Nei, det vettavel jeg å det, smarten.. jeg deler subben på 50hz. vis du leser hva jeg sier, så er det ikke hva JEG gjør med subbene, prøver bare å forstå hva andre prøver å fortelle. Men glem nå det da.

Til techpoint; kassa var ikke no galt med, og samme kasse ble prøvd på rainbow elementene etterpå.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det vettavel jeg å det, smarten.. jeg deler subben på 50hz. vis du leser hva jeg sier, så er det ikke hva JEG gjør med subbene, prøver bare å forstå hva andre prøver å fortelle. Men glem nå det da.

Til techpoint; kassa var ikke no galt med, og samme kasse ble prøvd på rainbow elementene etterpå.
    Så elementene skal ha helt lik kasse?

Og, om DU liker Rainbow bedre så betyr det vel bare det at den er bedre til DITT bruk en Pioneer?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Typhon
    Så elementene skal ha helt lik kasse?

Og, om DU liker Rainbow bedre så betyr det vel bare det at den er bedre til DITT bruk en Pioneer?
    Nei, de skal ikke ha lik kasse... de ble testet i samme kasse, kassen var beregnet for pioneer subbene... (hadde du visst om du hadde lest litt lenger opp). men rainbow'ene fikk bedre kasse etterpå(og nei, de låt ikke dårligere da om det var det du trodde).

Trodde du visste at jeg brukte subber til musikk jeg tony... om du liker å bruke dem som trampoline får være din sak, kanskje pioneer'en er bedre enn rainbow til det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •