Kle subkasse med aluminium

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer klenoth sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kle subkasse med aluminium

Hei, har det noe å si for lydkvaliteten om jeg kler tre av sidene på subkassa mi(lukket kasse) med 3mm aluminium?

Intermediate epifant sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, i den grad det vil ha noen effekt vil det bare gjøre kassa stivere. Og det er ingen ulempe

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av epifant
    Nei, i den grad det vil ha noen effekt vil det bare gjøre kassa stivere. Og det er ingen ulempe
    Jess, jeg skal montere forsterkeren på en alu plate bak på kassa, limer med sikaflex og skrur den fast :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klenoth
    Jess, jeg skal montere forsterkeren på en alu plate bak på kassa, limer med sikaflex og skrur den fast :-)
    Da vil stålplatene fungere som strøm leder, får du jordings (en eller annen) kabelen (busten) på en av platene vil du i værste fall kortslutte forsterkeren din.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av siemens
    Da vil stålplatene fungere som strøm leder, får du jordings (en eller annen) kabelen (busten) på en av platene vil du i værste fall kortslutte forsterkeren din.
    Det skal godt gjøres at det skjer, dagens forsterkere er rimelig godt sikret mot slikt. Det jeg har gjort er og kjøre en 50mm2 fra aluplata direkte til chassi på bilen, så har jeg et felles jordplan på alle forsterkerne.
    Fikk absolutt ingen støy fra bilen.
    Kassa er vanvittig stiv og kompakt og veier ganske mye :-)
    På sidene er det brukt 3mm mens baksiden har en 5mm plate.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gi meg 3 sekunder med + kabelen din så skal du se at jeg kan få forsterkeren din til og si takk for seg, hvist du tror de små sikringene på forsterkeren "redder" anlegget ditt må du tro på nytt.

Har drivi på med bilstereo i 12år (hi-fi butikk) og vunnet 3 priser for best i lyd.
    90% av alle som leverer tilbake forsterkeren er pga feil bruk (+mot-)
    Og det "kan" gå bra.

Men derimot det med vinkel jern i hattehylla og på bkassa fungerer utmerket, kjenner bassen bedre i hele bilen :-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil du ikke få problemer med vibrasjoner da..? Må i tilfelle feste HELE plata da.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Countnico
    Vil du ikke få problemer med vibrasjoner da..? Må i tilfelle feste HELE plata da.
    Plata er festet med 22 skruer som ikke går 18mm ned i 22mm MDF plate (forborret)
    Og jeg har lagt på et godt lag med sikaflex under platene (det er ikke trekk bak platene) Så vibrasjoner er det ikke noe av.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av siemens
    Gi meg 3 sekunder med + kabelen din så skal du se at jeg kan få forsterkeren din til og si takk for seg, hvist du tror de små sikringene på forsterkeren "redder" anlegget ditt må du tro på nytt.

Har drivi på med bilstereo i 12år (hi-fi butikk) og vunnet 3 priser for best i lyd.
    90% av alle som leverer tilbake forsterkeren er pga feil bruk (+mot-)
    Og det "kan" gå bra.

Men derimot det med vinkel jern i hattehylla og på bkassa fungerer utmerket, kjenner bassen bedre i hele bilen :-D
    Var innom den lokale mekonomen butikken, og dær hadde de batterispenningen koblet til plus og minus på høyttalerutgangen, og subben koblet til pluss og minus på strøminngangen. Jeg holdt på å le meg skakk.

Jeg er forresten elektroniker så blemmer har jeg gjort nok av, men bevares ting kan skje. Har forøvrig også sikringer på fordelingsblokken bak i bilen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •