Mer info om Pioneer AVIC-HD3BT

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Mer info om Pioneer AVIC-HD3BT

Hei,

Nå begynner jeg for alvor å tenke på denne saken. Men trenger mer info før jeg bestemmer meg.
    Noen som kan noe om denne, eventuelt er så heldig å ha denne installert i bilen?
    Om ikke noen her vet noe om den så hadde det vært kjekt om noen kan guide meg i rett rettning hvor jeg kan stille spørsmål og få vettuge svar.

Det jeg lurer på er dette med harddisken.
    • Hvordan kopierer man MP3 filer over til den?
    • Kan man oppdatere kartet enkelt? Har forstått det slik at alle kart ligger på HDD'en og ikke på plata? Eller tar jeg feil her?
    • Hvor ofte kommer det oppdateringer på kartet og eventuelle kostnader på disse?
    • Kan man legge inn andre filer? For eksempel HTML filer eller tekstfiler for visning på skjermen ved behov?
    • Hvor fleksibel er softwaren for tweaking og instillinger til eget behov?

Og så var det en del andre spørsmål:
    • Er det bra lydkvalitet? Antar at den er ok siden dette er en Pioneer, men ikke allverdens da de har lagt mer vekt på GPS og DVD.
    • Er GPS'en kjapp? Dvs, når man kommer ut av en tunell, hvor lang tid tar det før den har lock på satelittene?
    • Hva med "multitasking"; spille radio eller CD samtidig som man bruke GPS navigering?

Er ellers ganske så lettlært når det gjelder nye tenkologiske gizmos så det skremmer meg ikke. Men driver mye med data og hadde håpet at denne enheten kunne på en eller annen måte kobles opp mot en laptop for eksempel. Usikker på hvordan, men tenkte det skulle skje via enten USB adapteret som er tilleggsutstyr eller kansje via Blåtann?

Noen fordeler/ulemper med denne enheten? Prisen er selvsagt en ulempe. Men sånn utenom akkurat det..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av F0NIX
    Hei,

Nå begynner jeg for alvor å tenke på denne saken. Men trenger mer info før jeg bestemmer meg.
    Noen som kan noe om denne, eventuelt er så heldig å ha denne installert i bilen?
    Om ikke noen her vet noe om den så hadde det vært kjekt om noen kan guide meg i rett rettning hvor jeg kan stille spørsmål og få vettuge svar.
    Vi selger denne, så kan i hvert fall litt om den

Det jeg lurer på er dette med harddisken.

Hvordan kopierer man MP3 filer over til den?
    Det går ikke. Kun musikk fra originale cd'er. Dette fordi Pioneer er ganske bundet av dette med opphavsrettigheter. Godt mulig det finnes en "crack" for dette på nettet et sted, men jeg vet i hvert fall ikke om noen.

Kan man oppdatere kartet enkelt? Har forstått det slik at alle kart ligger på HDD'en og ikke på plata? Eller tar jeg feil her?
    Oppdatering skjer ved å kjøpe plater. Kartene ligger på harddisken når man kjøper enheten, plater følger ikke med. Foreløpig ikke kommet noen kartoppdatering TROR jeg, og pris er foreløpig ukjent. Oppdatering til de andre avic'ene koster 2490,-..

Hvor ofte kommer det oppdateringer på kartet og eventuelle kostnader på disse?
    Normalt kommer de med oppdateringer en, maks to, ganger i året. Pris? Se over.

Kan man legge inn andre filer? For eksempel HTML filer eller tekstfiler for visning på skjermen ved behov?
    Nei. Harddisken er laget for kart, og for å kopiere inn musikk. Man kan vel også legge inn bakgrunnsbilder, men det er også det eneste.

Hvor fleksibel er softwaren for tweaking og instillinger til eget behov?
    Veldig lite. Du begrenses til det som er mulig gjennom menyene i spilleren.

Og så var det en del andre spørsmål:

Er det bra lydkvalitet? Antar at den er ok siden dette er en Pioneer, men ikke allverdens da de har lagt mer vekt på GPS og DVD.
    Lydkvaliteten er som på en middels vanlig Pioneer spiller. Ikke veldig mye innstillinger eller heftig lyddel, men helt ok.

Er GPS'en kjapp? Dvs, når man kommer ut av en tunell, hvor lang tid tar det før den har lock på satelittene?
    GPS'en vil ikke falle ut i tunneller om du har montert den riktig, dvs med speedometersignal tilkoblet. Den vil hele tiden følge deg gjennom tunneller og andre steder der selve gps-signalet faller ut. Som sagt er dette pga speedometersignal og innebygget gyro-sensor.

Hva med "multitasking"; spille radio eller CD samtidig som man bruke GPS navigering?
    Ja.

Er ellers ganske så lettlært når det gjelder nye tenkologiske gizmos så det skremmer meg ikke. Men driver mye med data og hadde håpet at denne enheten kunne på en eller annen måte kobles opp mot en laptop for eksempel. Usikker på hvordan, men tenkte det skulle skje via enten USB adapteret som er tilleggsutstyr eller kansje via Blåtann?
    Såvidt jeg vet ingen mulighet for å koble mot pc på noe vis. Dette er i utgangspunktet ikke en pc-enhet, men en noe utvidet bilstereo. Den er ikke laget for slikt bruk.

Noen fordeler/ulemper med denne enheten? Prisen er selvsagt en ulempe. Men sånn utenom akkurat det..
    Om det er noen ulemper med den, så må det være nettopp det at den ikke har noen veldig heftig lyddel. Men den er helt ok. Resten av enheten er jo genial, og kan vel omtales som noe av det mest avanserte på markedet. Jeg personlig synes menyene er ørlite grann trege når man trykker på knapper etc, men det er nok en vanesak. Pass på linjeutgangene.. som er et kjent Pioneer-problem.

Du kan forresten lese mer om enheten her:
    Bilradiospesialisten Pioneer AVIC-HD3BT 2-DIN navigasjonsenhet - - Navigasjon

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr2chris
    Vi selger denne, så kan i hvert fall litt om den
    Ah... men da har du vel også "en selgers syn på saken"
    Når du sier "Vi", er det så å forstå at du jobber hos "Bilradiospesialisten"?
    Var faktisk dem jeg hadde vurdert å handle fra, siden dem er rimeligst på denne.

Det går ikke. Kun musikk fra originale cd'er. Dette fordi Pioneer er ganske bundet av dette med opphavsrettigheter. Godt mulig det finnes en "crack" for dette på nettet et sted, men jeg vet i hvert fall ikke om noen.
    OK. Når jeg leser igjennom beskrivelsene på denne spilleren på nett så skjønner jeg dette bedre. Så det at den kan spille av MP3 er kun fra CD-plater? Hva med DVD plater med MP3 filer? Takler den dette?

GPS'en vil ikke falle ut i tunneller om du har montert den riktig, dvs med speedometersignal tilkoblet. Den vil hele tiden følge deg gjennom tunneller og andre steder der selve gps-signalet faller ut. Som sagt er dette pga speedometersignal og innebygget gyro-sensor.
    Det er jo helt klart at GPS'en vil miste signaler fra satelittene når den kommer i tunellen og dermed også "lock" mot disse, og når du kommer ut av tunellen så får den kontakt mot satelittene igjen. Da må disse settes opp igjen og det var DET jeg lurte på hvor lang tid det tok. Jeg vet at den kan klare å navigere og vise possisjonen din selv i tuneller fordi den har signal fra speedometeret blant annet. Men svaret på dette spørsmålet sier meg mye om hvor nøyaktig selve GPS-enheten er i denne spilleren.

Vet du hvor mange satelitter den kan ha inne samtidig? Altså hvor mange kanaler satelittmottakeren har? Dette tallet vil også si meg noe om hvor kjapp den er, men også hvor nøyaktig den er.

Såvidt jeg vet ingen mulighet for å koble mot pc på noe vis. Dette er i utgangspunktet ikke en pc-enhet, men en noe utvidet bilstereo. Den er ikke laget for slikt bruk.
    Hva brukes USB adapteret til da?

Om det er noen ulemper med den, så må det være nettopp det at den ikke har noen veldig heftig lyddel. Men den er helt ok. Resten av enheten er jo genial, og kan vel omtales som noe av det mest avanserte på markedet. Jeg personlig synes menyene er ørlite grann trege når man trykker på knapper etc, men det er nok en vanesak. Pass på linjeutgangene.. som er et kjent Pioneer-problem.
    Hm... Linjeutganger? Tror neppe jeg får behov for dem.
    Har enheten innebygget IR-headset sender? Altså kan man bruke Pioneer sitt IR-headsett mot denne spilleren? Eller må man inn med en "klump" i bakkant som har en IR sender plassert ett eller annet strategisk sted på dashboardet...

Når har man behov for å bruke disse linjeutgangene? Regner med at man bruker dem når man ønsker å sette opp flere effekt forsterkere, men er det andre tilfeller?

Er dette problemet kun om man ikke bruker Pioneer sine egne komponenter eller er det en generell svakhet i disse utgangene?

Ellers må jeg takke for kjappe og gode svar.

Active Flateng sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har denne i bilen og er godt fornøyd. Er litt misfornøyd med radio biten bare, tar litt dårlig synes jeg. Litt ekko på handsfree biten også, men dette kan variere fra tlf til tlf samt plassering.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah... men da har du vel også "en selgers syn på saken"
    Når du sier "Vi", er det så å forstå at du jobber hos "Bilradiospesialisten"?
    Var faktisk dem jeg hadde vurdert å handle fra, siden dem er rimeligst på denne.
    Hehe, ja, har kanskje en selgers syn på saken, men målet var å svare mest mulig objektivt Ja, er der jeg jobber

OK. Når jeg leser igjennom beskrivelsene på denne spilleren på nett så skjønner jeg dette bedre. Så det at den kan spille av MP3 er kun fra CD-plater? Hva med DVD plater med MP3 filer? Takler den dette?
    I følge bruksanvisninger etc kan den spille cdplater med mp3, ikke dvd med mp3. Men har ikke prøvd dette selv. Har opplevd tidligere at spillere ikke er oppgitt med såkalt gigamp3, men støtter det likevel.

Det er jo helt klart at GPS'en vil miste signaler fra satelittene når den kommer i tunellen og dermed også "lock" mot disse, og når du kommer ut av tunellen så får den kontakt mot satelittene igjen. Da må disse settes opp igjen og det var DET jeg lurte på hvor lang tid det tok. Jeg vet at den kan klare å navigere og vise possisjonen din selv i tuneller fordi den har signal fra speedometeret blant annet. Men svaret på dette spørsmålet sier meg mye om hvor nøyaktig selve GPS-enheten er i denne spilleren.

Vet du hvor mange satelitter den kan ha inne samtidig? Altså hvor mange kanaler satelittmottakeren har? Dette tallet vil også si meg noe om hvor kjapp den er, men også hvor nøyaktig den er.
    Ah, skjønner. Joda, mente såklart ikke at den beholder gps signalene i tunnell. Jeg uttalte meg kanskje litt feil. Er faktisk ikke helt sikker på hvor lang tid det tar, men hjelper denne informasjonen her?

System .......................... L1, C/Acode GPS
    SPS (Standard Positioning
    Service)
    Reception system ........ 8-channel multi-channel
    reception system
    Reception frequency ... 1 575.42 MHz
    Sensitivity ..................... –130 dBm
    Position update frequency
    ...................................Approx. once per second

Hva brukes USB adapteret til da?
    I hovedsak: memorystick.. altså musikkavspilling fra disse. Tror også bakgrunnsbilder kan legges inn fra memorystick.

Hm... Linjeutganger? Tror neppe jeg får behov for dem.
    Har enheten innebygget IR-headset sender? Altså kan man bruke Pioneer sitt IR-headsett mot denne spilleren? Eller må man inn med en "klump" i bakkant som har en IR sender plassert ett eller annet strategisk sted på dashboardet...

Når har man behov for å bruke disse linjeutgangene? Regner med at man bruker dem når man ønsker å sette opp flere effekt forsterkere, men er det andre tilfeller?

Er dette problemet kun om man ikke bruker Pioneer sine egne komponenter eller er det en generell svakhet i disse utgangene?

Ellers må jeg takke for kjappe og gode svar.
    Linjeutgangene er utelukkende til eksterne forsterkere, så om du ikke skal koble på slikt utstyr, trenger du heller ikke tenke på det. Det er en svakhet i utgangene, har ingenting å si hvilket utstyr man kobler på. Man må bare passe på å jorde godt nok, så slipper man noe trøbbel.

Det er ikke innebygget IR-sender til headset innebygget i spilleren.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er faktisk ikke helt sikker på hvor lang tid det tar, men hjelper denne informasjonen her?

System .......................... L1, C/Acode GPS SPS (Standard Positioning
    Service)
    Reception system ........ 8-channel multi-channel reception system
    Reception frequency ... 1 575.42 MHz
    Sensitivity ..................... –130 dBm
    Position update frequency ...................................Approx. once per second
    Dette er data som sier meg mye mere
    8 kanaler er litt lite, det mest vanlige i dag er 12. Men dette er sånn midt på treet. Er mange eldre (samt mobiltelefoner) som har 4 eller 6 kanaler
    Sensiviteten og antall kanaler sier meg mye om hvor kjapp GPS'en er. For å få en possisjon må man ha minimum 3 satelitter, for å få med høydedata må man ha 4. Og jo fler satelitter man har inne jo kjappere klarer GPS'en å regne ut en nøyaktig possisjon. For det er forskjellen i tiden disse signalene bruker fra satelitten til din mottaker som brukes for å bestemme possisjon.

Totalt sett er det 24 satelitter for GPS som snurrer rundt jordkloden (pluss ett par for korreksjon, men dem får vi ikke inn her nord likevel).
    Maksimalt kan man se maks 12 av disse på en gang over horisonten her i Norge og minimalt 9, når man ser bort fra fjell og slikt.

At denne spilleren har en 8 kanals mottaker hvor den oppdaterer en gang i sekundet info fra satelittene så vil den være sånn passelig nøyaktig. Men det sier meg ikke så veldig mye hvor kjapt den kan finne lock på satelittene etter man har kommet ut fra en tunell for eksempel. Men sensiviteten er ganske bra så den skal dermed ganske lett få inn gode signaler fra satelittene igjen.

Men på den annen side så tror jeg dette blir "jukset" til i GPS-programvaren som ligger i spilleren ved at man sier at en bil skal bare følge veier. DVS at om man står på ett jorde så vil den bare vise possisjon til nærmeste vei eller der man kjørte av fra veien. Dette har jeg sett de fleste bil-GPS'ene gjør i dag. Og med hjelp av signal fra speedometer og den innebygde gyro-tingen så blir jo resultatet helt ok for å navigere i bilen med (som jo er hovedsaken her)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, det med antall kanaler kjenner jeg godt til. Men når det gjelder sensitivitet etc kommer min kunnskap til kort. Er nok litt som du sier, at med vei-gps'er i dag blir det "jukset" litt ved å si at den skal følge vei, men det er jo en veinavigator, og den jobben gjør den bra på de turene jeg har prøvd den i hvert fall

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At denne spilleren har en 8 kanals mottaker hvor den oppdaterer en gang i sekundet info fra satelittene så vil den være sånn passelig nøyaktig. Men det sier meg ikke så veldig mye hvor kjapt den kan finne lock på satelittene etter man har kommet ut fra en tunell for eksempel. Men sensiviteten er ganske bra så den skal dermed ganske lett få inn gode signaler fra satelittene igjen.

Men på den annen side så tror jeg dette blir "jukset" til i GPS-programvaren som ligger i spilleren ved at man sier at en bil skal bare følge veier. DVS at om man står på ett jorde så vil den bare vise possisjon til nærmeste vei eller der man kjørte av fra veien. Dette har jeg sett de fleste bil-GPS'ene gjør i dag. Og med hjelp av signal fra speedometer og den innebygde gyro-tingen så blir jo resultatet helt ok for å navigere i bilen med (som jo er hovedsaken her)
    Mine to Pioneer navier har fungert ypperlig til navi og er nøyaktige som bare det..
    Jeg har ikke speedpulsesignaler på noen av de, så derfor mister jeg all forbindelse i tunneller, men dette har gått smertefritt til nå og de kobler raskt opp igjen når jeg kommer ut av tunnellene.

Har forøvrig Pioneer AVIC X1BT og AVIC-D3

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Techpoint
    Mine to Pioneer navier har fungert ypperlig til navi og er nøyaktige som bare det..
    Jeg har ikke speedpulsesignaler på noen av de, så derfor mister jeg all forbindelse i tunneller, men dette har gått smertefritt til nå og de kobler raskt opp igjen når jeg kommer ut av tunnellene.
    Har forøvrig Pioneer AVIC X1BT og AVIC-D3
    Hvor kjapp er AVIC-X1BT til å få inn signaler igjen etter at du har kommet ut av en tunell? Prøv å anslå i sekunder.
    Tror det er nøyaktig samme GPS enhet som står i X1BT og HD3BT, forskjellen mellom disse to enhetene er vel mest at den ene har harddisk og den andre ikke?

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forstår ikke hvorfor du er så opphengt i hvor lang tid det går før gpsen oppdateres etter du kommer ut av en tunell. kan i hvertfall si at det ikke tar så lang tid at det er et problem. nå har jeg en gammel modell(Avic X1r) og så langt jeg ser tar det kansje 1-2sec før den er oppdatert. vil tru det går fortere med de nyeste modellene

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flateng
    Jeg har denne i bilen og er godt fornøyd. Er litt misfornøyd med radio biten bare, tar litt dårlig synes jeg. Litt ekko på handsfree biten også, men dette kan variere fra tlf til tlf samt plassering.
    Har en Mitsubishi Outlander 2007 mod med et fabrikkmontert Rocford Fosgate radio/CD. Sammenlignet med mitt gamle Pioneer DEH-P945 har dette anlegget en regelrett elendig radio del. Det er nesten som det er et mono signal som mottas når det ikke er direkte sikt til senderen.
    Derfor har jeg vurdert å bytte det originale Rocford anlegget med et Avic-HD3BT. Er det andre enn Flateng som har erfaringer med radioen i HD3BT, evt også forsterker delen?
    Ettersom det er deltakere på forumet som jobber på Bilradiospesialisten er det jo fristende å spørre om de vet om det finnes eller arbeides med CAN adaptere, frontplater til dashbord, kabelsett for forsterkere samt rattkontroll adaptere for min biltype?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cold hard info..... Pioneer knuser (ikke bare) Rockford sin radio.... No matter the price.... Jeg veit ikke hvorfor eller hva som gjør det, men det stemmer i alle de tilfellene jeg har kommet borti i de siste 5 åra...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer har generelt ikke spesielt bra radio. Helt ok. Der er både Blaupunkt (med Digiceiver), Clarion og Alpine mye bedre.
    Forsterkerdelen i Pioneer er kraftig (nei, er ikke bare watt'en som teller), men fargelegger lyden en del.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten oppdatering:
    Har nå kjøpt og montert en Pioneer AVIC-HD3BT enhet.
    Bilder av installasjonen kan sees her:
    Flickr: Photos from F0NIX

Er veldig fornøyd så langt.
    Var litt skeptisk til GPS'en men den fungerer veldig bra. Den har samme svakheter og feiler som de andre to GPS'ene jeg har (Garmin GPSMAP60CSx og Medion 200). Dvs den er tregere og ikke like nøyaktig som 60CSx'en, men har de samme feilene i kartene.
    Men det var flere POI (Point Of Intrests) i Pioneer sin software (Tele Atlas) og det var enklere å velge disse. Man kunne for eksempel slå opp på nærmeste hotell av en spesiell kjede, eller bensinstasjon av utvalgte kjeder. Dette kan jo være greit om du kjører i utlandet og vet at enkelte stasjoner ikke tar kredittkortet ditt. Noe som jeg opplevde i Tyskland i sommer, da skulle jeg hatt denne GPS'en...

Til å være en 8-kanals GPS så er den faktisk veldig bra. Har montert GPS-antenna på dashbordet, dvs rett under plastikken ganske langt frem mot vinduet. Noe som gir bra mottak og pen installasjon uten noen synlig ledning eller synlig antenne. Har for det meste 6-7 satelitter inne hele tiden.

Enheten hadde også en annen sensor som jeg jo viste den hadde men ikke at den var så god: "intertia sensor" (eller kansje det er en gyro?). I starten så funket ikke den så bra, men så fant jeg ut at den måtte kalibreres. Det gjorde man ved å nullstille den og sette den i "opplæringsmodus", så var det bare å kjøre rundtomkring. Etter en par kjøreturer så fikk jeg plutselig opp en god del mer info tilgjengelig: hastighet, akselerasjon, vinkel, vinkelkraft, g-kraft, kompass og ett par til som jeg ikke husker i farten.

Jeg har ikke funnet ut hvor jeg skal koble til hastighetssensoren VSS (Vehicle Speed Sensor). Den skal kobles til bilens speedometer og får hastighetspulser fra dette som hjelper til når man ikke har GPS dekning. Har ikke funnet den rette plassen å koble til denne på min bil enda. Men sensoren i enheten hjelper på her. Navigeringen fungerer selv i tuneller uten GPS dekning og uten hastighets sensoren tilkoblet. Hastigheten har da ganske stort avvik (rundt +/-5 km/t), men det funker til å navigere i tuneller likevel. Her i Tromsø har vi tuneller med mange rundkjøringer i og den har ingen problem med å guide meg rett her selv uten GPS dekning. Ikke at jeg har behov for det her i Tromsø, men kjekt å vite at det funker

Eneste er at jeg ikke har funnet ut åssen jeg skal sette kartet til å KUN følge veien når jeg har GPS dekning. Den gjør det automatisk når jeg mister GPS dekning. Men når jeg har dårlig GPS dekning så kan den være litt ute av possisjon og viser at jeg kjører på utsiden av veien...
    Leser i manualen at dette er en option men jeg finner ingen steder for å aktivere/deaktivere denne. Med god GPS dekning er ikke dette noe problem.

Ellers har jeg testet radio, CD (musikk), DVD (film) og dette funker helt topp. Var MYE bedre lydkvalitet i denne spilleren enn i den orginale som var i min Honda Jazz (2007). Og til nå har jeg lagt inn 10 fulle Audio-CD'er og har fortsatt 94% ledig kapasitet på harddisken. Det tar ca 15minutter å legge inn en CD inn i spilleren. Har satt den på "Auto Recording" så da lagrer den automatisk når jeg putter inn en ny CD som jeg ikke har i biblioteket fra før. Navn på artist, album og sang hentes automatisk fra Gracenote biblioteket som er installert i spilleren.

Det er selvsagt mulig å legge inn egne tekster på de platene som IKKE finnes i Gracenote biblioteket. Men her skulle jeg ønske at det fantes ett trådløst tastatur til spilleren. Var litt knotete å sitte å taste på skjermen. Kan jo ikke trykke for kjapt, for da får den ikke med seg tastetrykket, og det er vanskelig å bruke "touch-metoden" på skjermen
    Har kjøpt ett USB adapter til spilleren og skal teste om mus/tastatur kan kobles til. Men var i hovedsak tiltenkt en MP3 spiller jeg har.

Skal også teste om den tar DivX / XviD filmer. Samt teste egeninnspilte Audio-CD'er.

Men fremdeles er det en del ubesvarte spørsmål som jeg har:

Ser det er mulighet for å legge inn nye bakgrunnsbilder, samt hente inn bilder til telefonlista. Hvilken størrelse/format bør disse være på?
    Hvilken oppløsning har skjermen? Står på Pioneer USA - Home at den er på 1440x234, det er noe jeg ikke kan få til å stemme helt, det blir jo bare en smal horisontal stripe... Men den har jo helt klart ett 15:9 format på skjermen...

Man kan ha ett "dashboard" med klokke, hastighet og en del andre verdier som g-kraft, vinkel, batterispenning osv som vises. Der kan man også ha en bakgrunn, kan man bytte utseende på "ringene" rundt disse målerene også, eller er det bare den generelle bakgrunnen som kan byttes ut? Finnes det eventuelt noen maler ett sted som man kan laste ned?

Finnes det noen dredjepart programvare som kan gi meg flere funksjoner på denne enheten?

Og så skal jeg se om jeg finner ett adapter slik at jeg kan bruke de knappene jeg har på rattet på bilen for å styre denne spilleren. De funket på orginalspilleren. Jeg vet at det er en leder som styrer dette og at knappene legger inn forskjellige ohm-verdier mellom denne lederen og jord alt ettersom hvilken knapp som blir trykket inn. Hadde håpet å finne ett programmertbart adapter som gjør at jeg selv kan bestemme funksjon på knappene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig fant jeg frem til ett forum jeg viste jeg hadde sett før.

AVIC411.com :: Index

Det er ett Amerikansk forum for kun Pioneer AVIC modellene. Er sikkert ikke alt som er like relevant for våre Europeiske modeller. Men det kan være verdt å ta en kikk. Jeg fant nå ut en del kjekk info som jeg ikke viste om fra før.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •