hjelp med pioneer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hjelp med pioneer

Hei.

jeg lurer på å kjøpe meg en Pioneer AVIC-HD3BT men den koster shorta her i norge, så jeg tittet litt rundt omkring på internett og fant ut at de selger en versjon som heter Pioneer AVIC-Z2 som er den samme. men problemet er vell at når man bestiller fra USA så vill den vell være sone 1 DVD og GPS og Radio vill vell ikke fungere, så spørsmålet mitt er om det er mulig og "hakke" den fra USA slik at den fungerer i Norge eller må jeg ut med 23 000 i Norge istede for 7000 i USA ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir ganske bortkastet å kjøpe den i statene ja. En ting er at radioen nesten blir ubrukelig. Men du får kun kjørt sone 1 dvdfilmer, og av det jeg har fått vite fra Pioneer går det ikke an å kjøpe til europeisk kart til denne enheten. Om det er mulig å bygge om denne, det vet jeg ikke. Aldri hørt om noen som har prøvd på det. Koster 21990,- nå

Men den koster vel mer enn 7000 i usa? Den har jo en "Suggested Price: $2,200.00" der borte også.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei der jeg har pioneer Avic X1r i bilen min nå. rett og slett knall god lyd og super navigasjons system mitt råd til deg er at du prøver å finne en lignende brukt. jeg kjøpte min brukt for 7k når den kostet 14k ny, er jo en gammal modell nå så du får nok en nyere, bare let i bruktmarkeder så finner du nok noe greit til en hyggelig pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske morsomt, satt akkurat og kikket på den samme problemstillinga nå.

Det jeg også lurte på var om radioen, gps og dvd ville fungere. Dollaren er jo så lav nå, at man får AVIC-Z2 til ca. 6500-7000NOK. Men hvis ingenting fungerer, blir det jo liten vits. Syns det er litt drøyt å legge i nesten 20000NOK for en 2dins multimediaspiller med GPS.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kenwood har jo forøvrig en fin lignende spiller. DNX-7200. Denne spilleren koster 14000NOK, men kan skaffes til drøye 7000NOK i England. Her har man i allefall europeisk kart. Hvordan blir det mer radio? Kanskje dette er et godt alternativ?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av big-p
    Kenwood har jo forøvrig en fin lignende spiller. DNX-7200. Denne spilleren koster 14000NOK, men kan skaffes til drøye 7000NOK i England. Her har man i allefall europeisk kart. Hvordan blir det mer radio? Kanskje dette er et godt alternativ?
    å kjøpe fra england går helt fint,det er akkurat samme spillereren som i norge.
    jeg har kjøpt en avic d3 fra en england betalte 800 pund med blue tooth(n.kr 8200 -eng. moms kr 1150= ca 7000kr)
    språk på norsk og alt er likt, importtør i norge tjener tydeligvis grovt på disse her hjemme pris hjemme kampanjepris kun kr 12990,-

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av v8turbo6
    å kjøpe fra england går helt fint,det er akkurat samme spillereren som i norge.
    jeg har kjøpt en avic d3 fra en england betalte 800 pund med blue tooth(n.kr 8200 -eng. moms kr 1150= ca 7000kr)
    språk på norsk og alt er likt, importtør i norge tjener tydeligvis grovt på disse her hjemme pris hjemme kampanjepris kun kr 12990,-
    Hva betalte du i frakt, moms og eventuell toll og gebyrer på denne?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei
    jeg betalte ikke frakt ,jeg var i london på firmatur-

betalte 800 pund med blue tooth denne utgjør ca 110 pund

og fikk momsen igjen på flyplassen(ca kr 1150,-). det er ikke toll stereoanlegg kun norsk moms skal betales.dette slapp jeg siden det er firma som betalte dette og de får igjen momsen.(er montert i lastebil)
    så totalprisen ble ca kr 7000,-(kampanjepris i norge kr 12990,-)

har også kjøpt ett i usa som jeg skal ha i privatbilen dette kostet kr3700,- + norsk moms, men dette virker ikke helt i norge gps`en og radioen er problemet.
    jobber med saken for å kode dette om til europamodell

hilsen

eirik

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •