Hvor finner jeg Alpine Type S sub på nett?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvor finner jeg Alpine Type S sub på nett?

Jeg er på utkikk etter Alpine Type S 10" sub til bilen, men finner ikke så mye om disse på nett. Er noen få norske butikker som selger, men disse har et dårlig utvalg og ofte ikke denne suben. Kan godt handle fra utlandet så lenge firmaet frakter til Norge.

Takk for svar!

Newcomer Phonixx sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan handle på Ebay. Jeg handlet 4stk 10" Type-R på Ebay. Selv om pakken var 50kg og portoen var skyhøy så var det billigere enn å handle de i Norge.

Her er et par eksempler:

eBay Motors: ALPINE SWS-1043D 10" TYPE-S 900W CAR SUBWOOFER NEW 2007 (item 200161714844 end time Oct-17-07 13:22:10 PDT)
    $64 pr stk. Send en mail til selger og spør om portoen til Norge. Han sender til hele verden.

eBay Motors: ALPINE SWS-1043D 10" 1800wt POWER CAR STEREO SUBWOOFERS (item 180169191827 end time Oct-22-07 21:48:48 PDT)
    2 stk for $129.90

Lykke til. Du kan gjøre mange bra kjøp på Ebay.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset!

Hva er forskjellen i praksis på 2 og 4 ohm utgavene? Hvilken burde jeg velge? Har ikke kjøpt inn forsterker ennå, så den kan tilpasses om jeg velger 2 eller 4 ohm.

Newcomer Phonixx sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen forskjell som jeg kjenner til, bortsett for at du kan tilpasse den totale høytalerimpedans til forsterkeren din. Så jeg synes heller at du skal handle den forsterkeren du har lyst på først og så finner du ut etterpå om du skal ha 2 eller 4 ohm utgaven av subbene.

Jeg har f.eks ei monoblokk som gir mest i 2 ohm men som ikke liker seg under 2 ohm så jeg kjøpte 4 ohm utgaven av Alpine 10" typr-R. Da seriekoblet jeg spolene på hver høytaler til 8 ohm og så paralellkobla jeg alle 4 subbene slik at totalen ble 2 ohm. Hadde jeg hatt 4 stk av 2 ohm utgaven så hadde jeg ikke klart å få en total på 2 ohm.

Hvis du ser her http://www.alpine-electronics.se/fil...closure_07.pdf
    Så ser du at de 2 subbene du lurer på, SWS-1023D og SWS-1043D på har samme spesifikasjoner.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •