Beste bass element til bil? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 115
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Finnes elementer som spiller langt høyere og mye bedre enn Jackhammer, og det til en brøkdel av prisen...

Så Jackhammer står ikke så høyt i kurs for min del hvertfall...

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

spl

Om man ser bort i fra spl så syns jeg JL audio sine w7 elementer er utrolig bra, jeg har til gode å høre elementer til bil som jeg syns låter bedre enn dem.

De takler volumet og spiller utrolig pent til bilelement å være, så er det bare opp til kjøper å gi dem godt signal, mye watt og godt bygde kasser.

Jeg hadde en 12" av den typen selv som kalles lillemongo her inne har kjøpt, kan jo høre med han om han er fornøyd.

Newcomer Thor89 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mtx 9500, en god kandidat til jl w7. Mangen som mener at mtx er en bedre sub og faktisk.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Techpoint
    Nok effekt, og ett skikkelig bygg. Hvilken subwoofer man benytter har faktisk ikke såååå mye å si, kommer litt an på nivået man er på selvfølgelig.

Jeg har spillt høyt med mye rart, spesielt subber folk mente ikke kunne spille høyt.

Størrelse har seff noe å si, man kan ikke sammenligne 10" mot 18", men sammenligner man flere 10" vil ikke forskjellen være så stor som man håpet på.
    Og det samme med 12, 15 og 18"
    At to 10" vil spille fletta av en 18" er jo selvsagt Med mindre det er to skikkelig dårlige 10"ere da... Så ditt råd er å heller bruke pengene på skikkelig effekt og ikke satse så mye på det råeste elementet f.eks?

Hva slags elementer er det du har imponert folk med, og hvor mye effekt hadde du i forhold til hva de elementene tålte?

Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvis vi ser bort ifra db, hvilket element vil spille penest, men selvfølgelig også ha litt gnuff, jeg har hatt 3 forskjellige i min bil. 1gen exelent, 4gen exelent og legacy. Men legacyene hadde dårlig kasse, så di teller ikke. Men di siste exelentene spilte utrolig stramt og fint frem til di var spilt inn, da gikk di mye dypere, peaket på 40hz eller noe og spiller rett og slett ikke fint med mindre det er et rolig bassspor.

Hvilke elementer har gode lydegenskaper også?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Champion serien til Pioneer!
    TS-W8102SPL Pioneer Subwoofer - In CarÂ*Entertainment

Tåler 8000 watt og spiller 180 dB! Den har verdensrekorden i SPL.
    SPL World Champions! - Pioneer Europe
    Nå var det jo 5102 de brukte på verdensrekorden, såvidt jeg kan huske? Og ikke akkurat èn heller da :P

Intermediate Legatia sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cervin
    Men hvis vi ser bort ifra db, hvilket element vil spille penest, men selvfølgelig også ha litt gnuff, jeg har hatt 3 forskjellige i min bil. 1gen exelent, 4gen exelent og legacy. Men legacyene hadde dårlig kasse, så di teller ikke. Men di siste exelentene spilte utrolig stramt og fint frem til di var spilt inn, da gikk di mye dypere, peaket på 40hz eller noe og spiller rett og slett ikke fint med mindre det er et rolig bassspor.

Hvilke elementer har gode lydegenskaper også?
    Xelent er vel ikke akkurat kjent for å være bra..
    Selv har jeg en Rainbow Vanadium, og den er vel noe av det vasseste jeg har hørt av hva angår lydkvalitets sub..
    Jeg har også tro på at Mac Audio Alliante 12 Black Limited skal være bra. Lest litt tester og slik der den har gjort det bra. JL Audio får jo masse skryt, og ODR bassene til Pioneer tar seg vel heller ikke dårlig ut.
    Finnes masse bra der ute

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    At to 10" vil spille fletta av en 18" er jo selvsagt Med mindre det er to skikkelig dårlige 10"ere da... Så ditt råd er å heller bruke pengene på skikkelig effekt og ikke satse så mye på det råeste elementet f.eks?

Hva slags elementer er det du har imponert folk med, og hvor mye effekt hadde du i forhold til hva de elementene tålte?
    1 stk Infnity Kappa Perfect 10.1 i 15 liters lukka kasse 130,5dB med 180w rms amp)
    2 stk Infinity Kappa Perfect 10.1 142,5dB med 300w rms amp

2 stk Pioneer TS-W101SPL 143,2dB med 800w rms amp

2 stk Pioneer TS-W2504SPL 153dB med 750w rms amp

så har jeg noen kamerater som har spillt 154dB med to stk JL-Audio 13W7

Men det er Infinity elementene til 1790,- kr stk som har imponert flest, hvor jeg har brukt det til vanlig musikk i bil, samtidig som det kunne spille over 140dB.

Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Legatia
    Xelent er vel ikke akkurat kjent for å være bra..
    Selv har jeg en Rainbow Vanadium, og den er vel noe av det vasseste jeg har hørt av hva angår lydkvalitets sub..
    Jeg har også tro på at Mac Audio Alliante 12 Black Limited skal være bra. Lest litt tester og slik der den har gjort det bra. JL Audio får jo masse skryt, og ODR bassene til Pioneer tar seg vel heller ikke dårlig ut.
    Finnes masse bra der ute
    Hvor får jeg tak i Rainbow Vanadium og Mac Audio i norge?
    Er det dyre saker?

Har bare lyst til å få gjort ting litt ordentli i den nye bilen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jl audio sitt w7 element kan ikke samenlignes med mtx 9500, da disse er beregnet til helt forskjellig bruk.... Har selv 1 Jl audio 12" w7, og er godt fornøyd:-D :-D

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cervin
    Hvor får jeg tak i Rainbow Vanadium og Mac Audio i norge?
    Er det dyre saker?

Har bare lyst til å få gjort ting litt ordentli i den nye bilen.
    Du får ikke kjøpt noen av delene i norge desverre.. Rainbow kjøpte jeg her, men importøren solgte desverre for lite og måtte legge ned.. Får kjøpt i sverige og danmark riktignok, tror vanadiumen ligger på ca 5000 der.. Men jeg har ett par Rainbow Hammer subber liggende, om du skulle være intr.

Mac Audio er heller ikke å få kjøpt i norge desverre nei.. og den koster enda litt mer enn vanadium'n tar jeg ikke helt feil

ta å send meg en pm du, om hva budsjett du har tenkt på og slik.. har muligens en ting eller 2 som kan være okei, om det er fin lyd du vil ha..

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MTX RFL 152 er bassen sin det,
    kan kun brukes til SPL og koster +/- 10k pr stk

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lillemongo
    Jl audio sitt w7 element kan ikke samenlignes med mtx 9500, da disse er beregnet til helt forskjellig bruk.... Har selv 1 Jl audio 12" w7, og er godt fornøyd:-D :-D
    JL-Audio 13W7 funker jo fett til dB-drag den.....

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Techpoint
    JL-Audio 13W7 funker jo fett til dB-drag den.....
    Ja ihvertfall av det jeg har sett av den på youtube

Sjekk selv:
    YouTube - showin off jl audio 13 w7 killing my roof

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bra det

Sitat Opprinnelig postet av lillemongo
    Alt fungerer som det skal ennå`?

Fikk faktisk betaling nå for noen få dager siden bare en måned etter du henta det ut ...........

Godt du er fornøyd da, jeg syns JL elementet er mer enn rått nok,mye mulig du kan få mere volum fra et MTX element men jeg ville hatt w7 igjen om jeg hadde hatt noe å bruke det i om dagen. (kanskje jeg kjøper meg en Think å bygge stereo i)

Skal man gjøre litt db drag så finnes det nok råere ja, men det finnes jo faktisk noe lydkvalitet i bilsubb verden også og der scorer JL svært høyt hos meg.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kor i Noreg selges JL audio? Bilstereosjappa her i byen har bare noen jallagreier av utvalget og skal ikke ta inn flere. Har selv en Focal 11" som jeg synes spiller stramt og fint, men er ute etter å få enda mer volum med samme stramme fine bass. SPL-subber er for folk som ikke vet hva musikk er.

Tips?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Kor i Noreg selges JL audio? Bilstereosjappa her i byen har bare noen jallagreier av utvalget og skal ikke ta inn flere. Har selv en Focal 11" som jeg synes spiller stramt og fint, men er ute etter å få enda mer volum med samme stramme fine bass. SPL-subber er for folk som ikke vet hva musikk er.

Tips?
    kanskje en til av samme sort? eller en større forsterker, om du ikke allerede har en som er mer enn stor nok da
    tror audio-art.no skaffer JL Audio.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nok strøm, den skal levere 684 watt i mono ifølge test. Audison. Skal sjekke opp i linken! Takk.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det burde jo være mer enn nok.. selv har jeg ikke halvparten en gang, og det spiller mer enn høyt nok til mitt bruk

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig opptatt av SPL man var her da, hadde en gang en golf 2 med 2 stk kicker 6x9 treveis og en kicker 12" sub i 30 liters lukket kasse. Spilte høyere enn ørene mine tålte for etter å ha kjørt med fullguffe utallige dager så har jeg fått vondt i hodet og er fortsatt litt plaget om jeg hører høy musikk. Den ene 12" klarte faktisk skape nok trykk til at synet mitt ble en smule diffust.

Grr, får vondt bare å tenke på hvor vondt jeg fikk av den høye lyden, men må si det er deilig å kjenne at det trykker i brystet når det spilles raske trommer osv.... det var morro!

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •