Brokobling av Boss "Chaos" 800W Forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Brokobling av Boss "Chaos" 800W Forsterker

Heisann! Solgte nettopp en Visonik dobbel 12" som jeg drev med en Boss Chaos 4 kanals forsterker. Jeg var kjempefornøyd med lydtrykket, men måtte kvitte meg med den siden den ble altfor plasskrevende!

Jeg har beholdt forsterkeren tenkte jeg skulle kjøpe en singel 12" imorgen. Litt småusikker på hvordan jeg skal rigge dette med tanke på at jeg har en 4 kanaler og ønsker levere full effekt! (i mono) til den nye kassa. Rigger man til forsterkeren med "jumpers" eller?

Jeg finner ut av det imorgen uansett, men hvis noen er kjappe hadde det vært kjekt med et svar idag:-D

Newcomer Thor89 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp et kraftigt element med dobbel spole også brokobler du de 4 kanalene til 2 og kobler til, da får du utnyttet forsterkeren.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha en dobbelspolet sub sørg for at de er på 8ohm, for når du seriekobler de vil de gå ned til 4ohm, tar du 4ohms spoler går de ned til 2ohm noe jeg tviler veldig sterkt på at boss forsterkeren klarer.

Eventuelt paralellkoble å gå til enten 8 el 16ohm, men det vil du vel heller ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Gikk til innkjøp av en Caliber BC-112LB Singel 12" idag, valget falt på den primært fordi den passet perfekt! i Golfen min. Koblet den opp med en Boss C250 2 kanals 400W, må si jeg ble mektig skuffa over det elendige trykket dette ga Er ikke så kløkter på bilanlegg, men dersom jeg bytter ut Boss C250 forsterkeren med en Blaupunkt GTA 1350 1 kanals 750W Monoblokk vil dette gjøre underverker for lydtrykket? Eller er jeg på død og liv nødt å investere i en svindyr tungdreven kasse for å få utbytte av en Monoblokk?

Har også en Farad Macron kondensator, men den er det vel liten vits i å koble til på et så lite anlegg, eller hva?

Shitty situasjon jeg er i jeg sitter med en Caliber BC-112LB singel 12" 1 Boss C250 2 kanaler, og en Boss C600 4 kanaler som jeg overhodet ikke får brukt til en damn skitt!:evil:

Jeg vil ha trøkk! Ikke konkuranseanleggstrøkk! Men ialfall så man hører "litt" basstrykk utenfor bilen når anlegget guffer for fullt!

Noen innspill?

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syns det blir litt feil å kjøpe slike forsterkere og subber når man skal ha litt trykk.

bygg heller en kasse selv (dette er jo for sent nå) og kjøp en riktig kvalitetsforsterker.

trenger ikke å koste skjorta det.

eventuelt en god ferdigkasse som jeg personlig hørte i min egen golf 2 i dag Bilradiospesialisten JBL GTO-1260BR -

sammen med en Bilradiospesialisten JBL GTO-2060 Jubileumsmodell -

dette spilte faktisk overraskende bra, du får de som en pakke til 2500!Bilradiospesialisten JBL GTO Basspack 2 -

så jeg ville tenkt meg om før jeg handlett, ikke alt som glinser som er gull...

mvh
    stian

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Hmmmm! lurer seriøst på om jeg har koblet feil en plass, blitt mye styr pga Blaupunkt spilleren min.

Legger ved et koblingsskjema slik jeg har rigget anlegget.

Første gang jeg rigget med spilleren brukte jeg en rca adapter for Blaupunkt spillere, skjønte ikke skiten av den, var en splitter med 6 rca kontakter (front og rear) Forsøkte uttalige koblingsmetoder med den, y splitter og alt mulig! Men klarte aldri kalibrere lyden skikkelig på denne måten, ikke fungerte sub eq på spilleren heller!

Snakket med forhandler som fortalte meg at Blaupunkt har 2 måter å koble til ekstern sub på, Enklest var med Blaupunkt rca adapter. Sekundær mulighet var tilkobling der resten av kablene sitter (strøm, osv) forhandler lagde en tynn rca splittkontakt til meg, likevel sier mageføelsen at det muligens er nettopp i signalet fra spilleren feilen ligger? Blir det ikke galt når splitten er i mono (rød, og hvit på samme linje) og inn i rød/hvit på forsterkeren? Eller skal ikke dette ha en dritt å si?

Forvirra!! Og oppgitt over hele dritten !!!

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser riktig ut detta her. Det kan jo være noen innstillinger på cd-spilleren eller forsterkeren du har tuklet med?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjarne82
    ser riktig ut detta her. Det kan jo være noen innstillinger på cd-spilleren eller forsterkeren du har tuklet med?
    På spilleren har jeg subout lvl på maks dvs 7, den fungerer som den skal. HZ kan reguleres til følgende 0-60-80-100-120-140 Denne gir ingen respons fra ell til Ikke hørbart ialfall) men den er uansett satt til 80.

Forsterkeren er "gain" på max! "HZ" er satt til 80, og gir respons fra og til Usikker på hva denne skal stå på, men satt til 80. "Bass boost" gir respons, men låter forferdelig uansett hvor jeg setter den så den har jeg satt på null!

Selv med alt dette føler jeg at bilens originalanlegg, som kjøres via spillerens forsterker likevell overdøyer subben (2002 Golf IV) Subben er med på laget, men trykket er svakt syntes nå jeg. Bassen kan ikke høres utenifra i det hele tatt!

Kompis av meg hadde samme kasse som jeg nevnte helt i starten av tråden, Dobbel Visonik 12" som jeg byttet i singel, pga plassmangel! Trykkforskjellen var enorm! mener jeg, det var en lettdreven kasse det var snakk om men til sammenligning fra min Boss C600 drev han sin med en 1200W monoblokk av et mindre kjent merke

Jeg vil vel få mye mer guff! å hente om jeg bytter ut C250 med en GTA 1350 monoblokk til å drive min nye Caliber BC112 vel? :???:

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Boss er et kjent merke som i at det er ræva kvalitet og lav pris. et mindre kjent merke kan for mange bety f.eks. MTX eller Hifonics, som faktisk leverer meget gode produkter, selv om det ikke er like kjent som Pioneer i norge.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •