God MUSIKK i bilen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

God MUSIKK i bilen

Hei, er på jakt etter musikk som vil presse anlegget til randen av det ypperste. Ser då etter musikk som "proffane" brukar i sine testar. Veit ikkje heilt kva eg skal spele for å høre kva anlegget er godt til :P

Er ikkje nokon kjempe i anleggverdenen og har eit beskjedent Focal Polyglass 165V2, noko eg ikkje veit kva er i hattehylla, Cadence FX550 (5kanals) forsterker og en 15" Stroker. Er ikkje så fan av "dunk-dunk"-musikk så det går for det meste i rock etc.

Newcomer balko sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fosfor
    Hei, er på jakt etter musikk som vil presse anlegget til randen av det ypperste. Ser då etter musikk som "proffane" brukar i sine testar. Veit ikkje heilt kva eg skal spele for å høre kva anlegget er godt til :P

Er ikkje nokon kjempe i anleggverdenen og har eit beskjedent Focal Polyglass 165V2, noko eg ikkje veit kva er i hattehylla, Cadence FX550 (5kanals) forsterker og en 15" Stroker. Er ikkje så fan av "dunk-dunk"-musikk så det går for det meste i rock etc.
    Husker vi brukte masse Yello i sin tid. Ikke veldig rocka, men masse god og dyp bass. Eller så har vel Pink Floyd noen skiver med bra lyd.
    Til konkurranse vet jeg ikke hva de bruker..

Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å presse annlegget anngående hva bass angår innen rock blir det vell Korn, da de bruker masse bass, som går langt ned. Vil du bare teste kan jeg annbefale Infected Mushroom, som er dunk dunk, men som er noe av det råeste jeg vet om, Marilyn Manson er kansje også bra til testing. Eller så kan du prøve Dimmu Borgir, hvis det ikke blir for bråkete.

Active OhmRecs sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yello er vel klassisk bilstereo-brife-musikk...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle svar. Noken songa av Infected Mushroom som kan vere verdt å teste? Og Yello skal ... kjøpast lovlig på nette.

Har eit par songa eg brukar for å "briefe" sjølv:

Klovner i Kamp - Grader Nord
    Har en vill djup bass, berre for å riste rust av bilen

Children of Bodom
    Generelt for å teste "lydtrykk" og volum

Pink Floyd
    For å høre fin lyd osv :P

Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avratz, hør hele sangen.

Newcomer balko sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klovner i Kamp - Grader Nord
    Har en vill djup bass, berre for å riste rust av bilen

Ang rap/r&b/hip-hopp

Er et par sanger fra Notorious BIG - Hyptontize albumet, (2 disc). Og fra 2 pac - All eyes on me (2 cd). Ellers er jo Bone, thugs & harmony - ww2 skiva ok, ivertfall noen av låtene.

Intermediate Legatia sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dream Theater - Stream Of Consciousness, fin for å teste bassen med, har noen ganske krevende pasasjer.
    Tool har endel krevende musikk. 10,000 days med tool er en fin en

ellers har man jo artister som Sara K, Dire Straits, Chris Jones, Allan Taylor, Patricia Barber, Kari Bremnes, osvosv... lista går uendelig

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eric Clapton med One more car one more rider.

Hvis du kan spille bellbottom blues uten å få skjæring i ørene når han synger på "s"ene så har du gjort noe riktig med diskant\høyemellomtoner vaffal.
    men det er også mye godsaker som går nede også. Du har foreksempel den überhappy-party-all-nite-låta "drowning in a river of tears" hvor mellombassen og bassen er superdigg å høre på.

Skal ikke stikkes under en stol at dette er gitarmusikk(doh) men jeg liker den fordi jeg har egene dedikerte gitarhøytalere i hattehylla mi i tillegg til det andre jeg har. Det består i et par med pioneers 8" treveis ht. og de kan kun en ting og det er å gjengi gitar. Jeg måtte ta ut frontsettet ei litta stønn og da spella jeg kun ACDC på hattehyllehøytalerene rett og slett fordi det blir så usansynlig tøft

Noe som er litt merkli er at de høytalerne som står i hattehylla og forsterkeren som driver dem koster mindre tilsammen enn èn av de andre forsterkerne mine, men ikke pokker om jeg får PRS anlegget til å spelle gitar så fint som 8"rane
    men de kan jo ikke spille noe annet for da blir det bare rotete i diskanten og livløst i bassen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •