Stort anlegg til russebil, 10-15k (20k)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stort anlegg til russebil, 10-15k (20k)

hei!

Vi er en gjeng på 7 stk som skal til å starte å ordne til russebil. Stoooort anlegg må til, her skal det ikke spares!

Vi ønsker i den sammenheng å bruke 10-15, kanskje 20-25 000 kr på dette. Når man er russ så er det selvsagt nødvendig med mye bass, så det er selvsagt viktig. Diskanter må likevel ikke glemmes.

Bilen vi skal bruke er en gammel Chevrolet (van), og denne er ganske stor. Vi tenkte å bygge en vegg rett innenfor bagasjerommet, så vi kan åpne disse dørene og spille HØYT på samlinger o.l.
    I tillegg til dette vil vi gjerne ha god lyd inne i bilen.

Noen som har forslag til et bra oppsett? :-)

Batteri og spiller kommer utenom, da vi bruker en pc som kilde og batteri skaffer vi en annen plass.

mvh

Twarr

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et forslag til anlegg du/dere kan koble opp i bilen selv:

2 stk. JBL GTO 12" bassere til ca 1500kr (evnt. mindre) -3000
    1 stk. Kicker Solo Baric 15" L7 til 3590kr -3590
    2 stk. RockfordFosgate 10001BD til 5190kr -10380
    2 sett Soundstream XTC6 til 1695 -3390
    1 stk RockfordFosgate T4004 -3795

Det hele summer seg til 20340 kr hos megabillig.no og burde trykke bra i bassen i verfall.

I tillegg til alt dette kommer jo matreialer til bygging av kasser og kabler. Men detta burde dere greie å fikse uten altfor store kostnader. Hvis det er noen jenter på gruppa bure dere la dem spørre

jeg er ikke veldig opptatt at dere må bruke akkurat disse merkene, men forholdet mellom penger-effektforsterkere-høytalere føler jeg burde ligge ca i dette omerådet.

Her er det også muligeheter å hente mye i å montere riktig. Tenker i bane av en ganske romslig bånpass kasse til hver basser:twisted:

Et av frontsetta kan monteres foran eller dere kan montere det bak. Whatevver feels right!

Det kan vere lurt å få dama(går ut i fra at dere har ei eller flere damer med, hvis ikke: Lykke til!) til å spørre om dere kan få en kondensator med på kjøpet, da dette kan finne på å trekke ganske mye strøm.
    Hele prosjektet krever at noen av dere har en viss idè hvordan dette skal gjøres og tilgang på litt verktøy.

Jeg har sett russ med ganske ambisiøse planer før:-? og sett at selve bilen bare ikke vil samarbeide ved at den stadig finner en måte å ødlegge seg selv på, og at alle pengene går til å holde liv i kjerra, men uansett! LYKKE TIL!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bra!

greit det var startet en slik tråd... jeg er i samme situasjon og er fult åpen for forslag! =)

vi har en gammel caravelle som er førstegangs russebil, så her er mulighetene store vi er 8 stk, og trenger heller ikke spare på det som heter bass eller penger....men 20 000 går vi nok ikke opp til.... gjerne kjøpte noe ferdigbygd o.l

gjerne kom med noen forslag til hvordan det feks blir å slenge opp et par monster høyttalere på taket når det skal "parkerings-festes" =)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av { € Paul € }
    greit det var startet en slik tråd... jeg er i samme situasjon og er fult åpen for forslag! =)

vi har en gammel caravelle som er førstegangs russebil, så her er mulighetene store vi er 8 stk, og trenger heller ikke spare på det som heter bass eller penger....men 20 000 går vi nok ikke opp til.... gjerne kjøpte noe ferdigbygd o.l

gjerne kom med noen forslag til hvordan det feks blir å slenge opp et par monster høyttalere på taket når det skal "parkerings-festes" =)

under 20 000,- blir ikke akkurat monster bass i super klasse.

men jag antar att dere skal ha subene vendt bakover, slik att dørene åpnes og lyden slippes rett ut, + att dere trenger mellomtone og diskant i samme rettning, og flere inne i bilen, slik att dem som er i bilen kan ha glede av lyden også. bass kommer i alle rettninger uansett.

jeg foreslår 6 stk 6X9" (vanligvis liker jeg ikke 6X9" men ser behovet her)
    + 2 - 4 suber vendt ut mot bakluke/dører.

Jeg kan finne ett eks. hos www.dynabel.no

så får vi se hva slags pris det kan havne på, ok?

Antall Produktnr. Produkt Pris inkl mva Total pris
    DY9069 dynaBel 6x9" coax, pris pr. par NOK 498.00 NOK 1 494.00
    DY9815 Dynabel DY9815 15" Subwoofer NOK 2 998.00 NOK 5 996.00
    BF0804 dynaBel BF0804 - 4x80 Watt RMS Bilforsterker NOK 1 998.00
    BF7501 dynaBel BF7501 - 1x750-2500 Watt RMS Bilforsterker NOK 5 998.00

Totalt NOK 15 486.00

slenger du på nødvendige kabler og spiller, og matrialer for å bygge kasse, så ender nok prisen på ca 20 000,-

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •