Anbefalte 6x9" og 4x6" ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anbefalte 6x9" og 4x6" ?

Har et hektisk forsøk igang, på å få min gamle Cadillac på veien igjen.
    Og det hadde jo vært greit med litt musikk i den også
    Har tenkt, grublet, fundert og gitt opp håpet om noe "god" innstallering, sålenge det er uaktuellt å gjøre noen synlige/varige inngrep på interiøret.
    Jeg hadde en eldre Pioneer Cd spiller liggende som nå er bygget inn i orginalradioen i dashbordet, men så trengs det et par høyttaler da...........
    Det fine er at det orginalt sitter EN 6x9" midt i hattehyllen :shock:
    Og EN 4x10" ??????? i dashbordet foran (og spiller rett i fleisen på passasjerene!).
    Jeg skal bare benytte den innebyggede forsterkeren i cd-spilleren.
    Finnes det en brukbar 6x9" og 4x6" til fornuftig pris dere kan anbefale?
    Må jo kaste den ene fra hvert par da men...............:-?

Jeg har ikke benyttet annet enn 2 og 3 veis frontsett de siste 10 årene, så dette er noe jeg ikke har fulgt med på i det hele tatt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

VIbe

Jeg har hørt at denna
    http://caraudiosecurity.com/shop/pro...s_id/2470.html
    skulle være brukanes. I tillegg har den jo en litt spenstig design som muligens går sammen med bilen din. Eneste problemet er å finne noen i norge som selger den...
    Jeg føler det blir litt feil med Decade høytalerne til JBL i en "lac" men de spiller jo bra da...

Men å finne en god høytaler i 4x6" eller 4x10" som du også skriver kan muligens bli en utfordring.

Bilradiospesialisten Polk Audio DB-461P - er ett forslag.

Og hva angår de høytalerne du ikke bruker så er det vel flere amcar fans der ute??

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antar at denne er 4x6", og prisen er pr stk - ICE AUDIO AS

XtremeCar

€€ Velkommen til Installbay.no €€

6x9" til god pris: XtremeCar

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blogz
    Jeg har hørt at denna
    http://caraudiosecurity.com/shop/pro...s_id/2470.html
    skulle være brukanes. I tillegg har den jo en litt spenstig design som muligens går sammen med bilen din. Eneste problemet er å finne noen i norge som selger den...
    Jeg føler det blir litt feil med Decade høytalerne til JBL i en "lac" men de spiller jo bra da...

Men å finne en god høytaler i 4x6" eller 4x10" som du også skriver kan muligens bli en utfordring.

Bilradiospesialisten Polk Audio DB-461P - er ett forslag.

Og hva angår de høytalerne du ikke bruker så er det vel flere amcar fans der ute??
    Jeg skal IKKE ha noe spenstig design! Og 6x9" må ha muligheten til å monteres fra undersiden, og ha standard hullbilde. Det sitter nemlig pinnebolter ned fra hattehyllen som høyttaleren må tres inn på, nedenfra og opp, og festes med muttere på undersiden. I hattehyllen er det performert over høyttaleren, slik at grill skal ikke benyttes.

Orginalt foran i bilen, sitter det et 4x10" element, ikke standard akkurat, derfor tenkte jeg at 4x6" montert på en adapter-plate kanskje var en løsning. Men som du også nevner Blogz; jeg har aldri hørt en 4x6" med god lyd

Jeg er altså ute etter høyttalere med grei lyd, dvs også mellomtone og ikke bare skrikende diskant og feit midbass.
    Gidder heller ikke legge altfor mye penger i dette, sålenge det aldri blir bra med en høyttaler foran, og en bak uansett.

Fortsett og kom med gode forslag!

Newcomer matador sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her om dagen kom en kunde med samme spørsmål, 4x10" men da lagde jeg en plate med samme mål og monterte 2 stk 4" coaxialer isteden.... Morel Tempo 4. og med en liten vinkling ifra sentrum får du en bedre "stereo" lydbilde foran og desuten kan diskante tiltes ... også har du som sagt en element til hver kanal bak ville self suplert med 6x9" a samme serie/merke slik at du får noenlunde likt samme lydkarakter.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler at vi kunn fått litt mere informasjon... som hva slags caddy er det snakk om årsmodell og type? Har du bilder av hattehyla og hvordan dette skal se ut etter at det er ferdig? Eventuelt om det er muligheter for å customizere litt, selvfølgelig uten å gjøre noe med bilen slik at den ikke er orginale lenger? eller er det fulstendig outta the question?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Matador; Godt forslag! Det er vel flere gode 4" enn 4x6" å velge blant antagelig?

Blogz;Jeg trenger ikke customisere noe som helst på hattehylla, og når jeg ikke trenger, gidder jeg ikke..........
    En standard 6x9" passer rett inn sånn det er. Det eneste kravet utenom standard hullbilde, er at den kan monteres fra undersiden uten grill.

Ser ikke helt at et bilde av ei stålplate med et ovalt hull med 4 skruer rundt skulle hjelpe her?

OG DET ER IKKE EN VW CADDY NEI ! :evil:

BTW: Det er en 1960 Cadillac Coupe DeVille, uten at jeg skjønner at det sklle hjelpe å opplyse om heller ops:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry! missforsto! Jeg tenkte at det var hattehylla, men det er jo fronten som har det tåplige målet som hull.
    Og når jeg skreiv caddy så tenkte jeg mest på slang ordet for caddylac og siden jeg hadde brukt "lac" i forige inlegg tenkte jeg det var i orden. Og hvis du føler deg såret over å kalle gobilen din det samme som noen-good-for-nothin tyskere har kalt en bil lenge etter noen slutta å lage Biler.Legg merke til stor "B" Så skjønner jeg det og er veldig lei meg

Og nå som jeg veit hva slgs bil det er så kan alle smurfe litt rundt å se om man finner tips eller triks eller bilder av "problem hullet" for å få en bedre mulighet til å hjelpe deg med saken.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he, absolutt ikke såret eller vondbroten nei!
    Men som den fine ladyen hun er (Cadillacen), så burde man vise litt dannelse når hun tiltales :-D
    Foran, i dashbordet, kan jeg lage en adapterplate, men 4x10" er altså maks mål.

Ingen med flere gode forslag til høyttalere?

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hertz 6x9 må være den beste jeg har hørt.

http://installbay.no/product_info.ph...roducts_id=753

Og morel sin 6x9 har jo også fått skryt, den er litt billigere også. Begge merkene har gode 4" koax også

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hertz er jo ett merke som ordner med godlyd

6x9: Hertz DCX 690 [DCX690] - 799.00,- : Auto Bilstereo, Velkommen til vår nettbutikk

Og Fusion har jo ett greit sett med 4x6":
    Fusion EN-FR462 [EN-FR462] - 499.00,- : Auto Bilstereo, Velkommen til vår nettbutikk

Ellers så er det vel kansje mulig og få inn 5x7" istand får 4x6"?
    Da er jo isåfall Hertz ECX ett godt valg:
    Hertz ECX 570 [ECX570] - 999.00,- : Auto Bilstereo, Velkommen til vår nettbutikk

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •