10" Sub fra eltek, og klasse D dynabel forsterker??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

10" Sub fra eltek, og klasse D dynabel forsterker??

Klør i fingrene etter å få installert litt mer lyd i bilen. Tenker jeg skal ha 2 stk 10"-ere. Hørte en kar som hadde 2 stk 10" i lukket kasse, kjøpt hos eltek, sammen med dynabel forsterker (tror jeg). Synes det hørtes meget bra ut.

Noen som har erfaringer med dette?

Ellers blir det muligens Velocity og Blaupunkt utstyr (siden jeg får greie priser på dette), og de beste produktene der er rimelig bra...

Noen som har erfaringer med Boston Pro?

Ellers noen som har noe å anbefale, finnes det f.eks. noen flere som har klasse D forsterkere (som er praktisk fordi de tar mindre plass og avgir mindre varme osv.)?

Dynabel forsterkere:
    http://www.mamut.com/dynabel/subdet302.htm
    http://www.mamut.com/dynabel

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenk i retning Boston Pro, du.... Hvis du ikke vil ende opp med en DÅRLIG løsning.... Ikke tenk Eltek i bilen er du snill-....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke Dynabel i bil? Har selv en Dynabel 9410 i lukket kasse jeg skal sette i A4 2002 i løpet av uka. Tror det blir meget bra! Elementet trenger en kraftig forsterker for og spille optimalt. Elementet passer nok bra til de som ikke er ute etter kun bass, men musikale kvaliteter. Må nok ha en mono forsterker til hver for at det skal svinge bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå endelig installert DY9410 sub i 15 liters lukket kasse. Driver den med 4 kanals Dynabel forsterker som også driver Focal 165 V2 frontsett. Dette ble meget bra, god mellomtone/diskant og meget bra bass. Kan jo bare tenke meg hvordan to slike 10" ville svingt, men jeg er mer enn fornøyd som det er nå.

Intermediate cdrom sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-nevøen
    Ikke tenk Eltek i bilen er du snill-....
    Hvorfor dette utsagnet?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cdrom
    Ikke tenk Eltek i bilen er du snill-....
    Hvorfor dette utsagnet?
    Det lurer jeg også på????

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenk i retning Boston Pro, du.... Hvis du ikke vil ende opp med en DÅRLIG løsning.... Ikke tenk Eltek i bilen er du snill-....
    Har selv Boston Acoustic Pro serie to stk 10" (sikkert feil stavet)
    Fungerer veldig bra det,men så koster et slikt element 3500 kr og selges ikke lengre , har også to stk dynabel 12" ere ,er veldig fornøyd med de også,men nå bruker jeg boston. Ikke eltek i bil er tull å si ,De har kjempegode forsterkere og gode budsjett høytallere , veldig bra for prisen, en slik 10"er fra eltek koster jo ikke så mye i forhold til Boston 1400 kr eller noe ? og boston koster 3500.
    Visst det er bare en 10" er man er vil ha kan den fint kombineres med tokanaleren til eltek den har full kontroll på den ! trenger ikke monoblokken da

Active oddk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir vel litt dumt å si ikke ELTEK i bilen, når deres demobil havner i toppen under konkuranser. LOTUS får jo enormt med skryt. Men så koster det jo skjorta også. Og de brukes jo sammen med de rimelige DYNABEL-forsterkerne. Vurderer selv å handle et par av dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av graks
    Har nå endelig installert DY9410 sub i 15 liters lukket kasse. Driver den med 4 kanals Dynabel forsterker som også driver Focal 165 V2 frontsett. Dette ble meget bra, god mellomtone/diskant og meget bra bass. Kan jo bare tenke meg hvordan to slike 10" ville svingt, men jeg er mer enn fornøyd som det er nå.
    Det oppsettet hørtes veldig bra ut!!! frontanlegget ditt har vunnet en rekke tester og den DY9410 bassen har sittet i SQ bil som har vunnet 2 år på rad. Skal gå for dynabel i mitt neste prosjekt...som blir snart siden jeg skal selge bil og anlegget for å kjøpe ny bil...se signaturen min og PM meg hvis interessert...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •