Trekking av signalkabel | Batteri vs kondensator

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer sto0one sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trekking av signalkabel | Batteri vs kondensator

Har trekt remote og signalkabel i min bmw e39 i dag. Siden det er en bil med bakplassert batteri går strømkabelen til dynamoen gjennom kanalen under dørene der jeg la remote og signalkabelen til forsterkeren. Signalkabelen ligger ca.2cm unna strømkabelen. Jeg lurer på om noen har erfart at det kan komme forstyrrelser inn på signalkabelen i form av induksjon fra dynamo-strømkabelen. Signalkabelen er skjermet, men vet ikke hvor godt.

Lurer også på om jeg burde invistere i nytt batteri eller sette inn en kondensator. Batteriet jeg har nå er et standard biltema batteri.

Ground Zero Bilbatteri GZBP 12.2500 70aH 2500A peak. 2 690,00kr
    eller
    Kondensator Mundorf 1,5 F med Elektronikk og Voltmeter. 2 698.00kr
    Hva vil gi den mest stabile spenningen til forsterkeren?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, alle strømførende kabler kan gi forstyrrelser på signalkabler. Om du plages med støy, så anbefaler jeg deg å prøve med andre signalkabler, eller ta løs signalkabelen og trekke den løst gjennom bilen og sjekke om du får støy da også.

Når det gjelder batteri vs kondensator, så er det egentlig jatakk, begge deler. Men om du må velge, så gå for batteri, uten tvil.
    Jeg hadde latt det stå mellom ett av disse batteriene som vi har veldig gode erfaringer med:
    http://www.northstarbatteri.com/gallery2.htm

Av rimelige batterier bør du se på NSB40FT (1990,-) eller NSB60FT (2990,-). Er nok helt sikkert brukendes det batteriet du nevner også, men siden jeg ikke har noen erfaringer med dette så kan jeg ikke uttale meg om det.
    Bruk det helst i tillegg til originalt batteri, så har du litt ekstra strøm der også. Trekk strømkabel fra originalbatteri til ekstrabatteri, og deretter ut til forsterker(ne). Husk sikring etter begge batteriene.

Newcomer sto0one sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar

Får se om det kommer støy når jeg får testet anlegget. Om det gjør det får jeg nok finne en ny kanal å legge den i.

Kom over ett "Kinetik HC1800 - 1800 Ampere Power Cell" batteri. Tror det kan fungere bra til å drive min 1500W forsterker. Har vel nok kapasitet til å drive en ekstra forsterker om jeg skulle komme på å skaffe meg en senere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •