Anlegg i båt. 5000-6000. Trenger anbefalinger.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anlegg i båt. 5000-6000. Trenger anbefalinger.

Hei.
    Skal snart gå til innkjøp av anlegg som skal brukes i båt og fant ikke noe bedre sted å poste.

Det jeg skal kjøpe er forsterker, 4 høyttalere(ikke sub), kabler og evt cd/spiller(finnes det forforsterker til 12v anlegg?). Lydkilde skal være mp3-spiller(iaudio d2). Budsjettet er på 5000-6000.

Skal ikke kjøpe marine høyttalere siden anlegget skal stå i en båt hvor jeg kan holde det tørt(17 fot hardtop).

Skal for det meste brukes til typisk "båt-musikk" men veldig greit om det fungerer med litt bedre musikk som hardrock/metal.

Takker for alle svar.

Newcomer sirjokke sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke mye erfaring på dette området, men jeg vil tro at det hjelper lite om båten har hardtop eller ikke mtp. å ikke bruke marinehøyttalere. Fuktighet vil alltid være et problem ved sjøen, både inne og ute. En annen faktor er det kalde vinterklimaet, med mindre du tenker å demontere alt utstyret om høsten før opplag. (Kanskje en selvfølge å gjøre uansett)

Har selv en 18 fot med hardtop og monterte for noen år siden et dobbelt sigarettenneruttak. Dette står under tak, men det sortlakkerte stålet som nå er helt rusten vitner om at dette uttaket ikke er beregnet for maritimt bruk.

edit: vil tippe at det har en del å si om det er saltvann eller ferskvann båten går i. Fuktigheten ved saltvann dreper nok elektronikk fortere enn ved ferskvann.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har flere kamerater med vanlig bil-anlegg i båten og dette fungerer utmerket. Ser det som en selvfølge å demontere det om vinteren. Selve luftfuktigheten ved sjøen er det eneste problemet, men siden flere andre ikke har merket antydning til rust så regner jeg med det går bra. Båten skal for det meste ligge i ferskvann.
    Skal også beskytte kontakter osv mot rust med passende fett/olje.

Har uansett bestemt meg for at jeg skal ha anlegg i den, men har ikke spesielt mye peiling på bilhøytalere og forsterkere så trenger hjelp til å finne en løsning.

EDIT: og JA hardtop hjelper. alt hadde jo tatt kvelden når det regnet eller var bølger ellers...

Newcomer onkeljan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det finnes høyttalere i abs plast som tåler sjøvann. det samme gjelder sub, og cd spillere med deksel:

elutstyr.no - Multimedia for bil og hjem

elutstyr.no - Multimedia for bil og hjem

http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=1822

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller: Sony CDX-HR70MW -
    Høyttalere: Polk Audio db-651 - (Polk Audio er marine-sertifisert, og lydmessig mye bedre valg enn mange andre marinehøyttalere)
    Forsterker: Sony XM-604M -

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Anlegg i båt

Jeg venter levering av en Yamarin 53BR i begynnelsen av mai og vurderer om jeg skal få montert anlegg i båten. Er det noen som har erfaring med maritime anlegg i mindre båter, er det i det hele tatt hensiktsmessig, og eventuelt hvilket oppsett anbefales? Bør anlegget monteres av båtforhandler, eller er dette en smal sak å ordne selv? Jeg er i tilfellet ute etter et oppsett med cd-spiller og to maritime høytalere.

-getimage-jpg

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •