CD-spiller Opel Astra

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer Gaudakongen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CD-spiller Opel Astra

Har en Opel Astra 2003 modell med original cd-spiller. Denne har rattstyring og eksternt display.

Lurer på om denne har linjeutgang?

Hvis ikke finnes det noen spillere jeg kan bytte denne med der jeg fortsatt kan bruke rattstyringa og det eksterne displayet?

Newcomer Elektronik Bumsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej...

Det ville være rart om der var linje udgang på den standart monteret radio...

Jeg mener at kunne huske at Alpine, Pioneer og muligvis også Clarion har et modul du kan sætte ind så ratstyringen kan brukes sammen med netop en af disse radioer...

Hvad angår displayet så er jeg ikke helt sikker på om der findes noget som kan brukes på samme måde som over nævnte...

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gaudakongen
    Har en Opel Astra 2003 modell med original cd-spiller. Denne har rattstyring og eksternt display.

Lurer på om denne har linjeutgang?

Hvis ikke finnes det noen spillere jeg kan bytte denne med der jeg fortsatt kan bruke rattstyringa og det eksterne displayet?
    nei, spilleren i astraen har ikke linjeutgang. Jeg har montert pioneer Pioneer DEH p88rs i min Astra Bertone med overgang til rattstyring. Det passer rett inn og tar kort tid å montere med riktig verktøy. Pioneer lager overgang både til display og rattstying som passer, men jeg har droppet display, siden det sitter display på pioneer spilleren. Når man bytter spiller så klipper man bare en rød/grå kabel som sitter i den nederste kontakta i bilen. Da viser displayet dato/tid + ute temp og evt kjørekomp hvis du har det.

ett lite bilde:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her et bra alternativ dersom du skal beholde "Opel" headuniten:

ICE AUDIO AS

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spirit of Sound
    Her et bra alternativ dersom du skal beholde "Opel" headuniten:

ICE AUDIO AS
    å fytte ... for en pris! tviler sterkt på at den gjør en bedre jobb en en til 300,-
    har montert en del overganger og eneste jeg ikke anbefaler er stinger sin for den er det mye støy i.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I motsetning til alle boksene til 300,- er denne fra Helix faktisk meget bra mht frekvensgjengivelse og støy. De billige adapterene har desverre en uppned U frekvenskurve der dypbass og øverste diskant er bortimot fraværende. Jeg leste en test i et tysk carfi blad for en tid siden og alle utenom denne fra Helix ble ikke anbefalt. Lydkvalitet koster (desverre).

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Pioneer DEHP7700 som jeg kjøpte med ratt/display kontroll for Opel. Husker dessverre ikke nummeret på denne kontrollen. Regner/håper Pioneer fortsatt lager spillere med denne utgangen til Opel. Fungerer prikkfritt!
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, så det er å få tak i andre spillere som funker.

Noen som vet hvordan lydkvaliteten er på Opel originalradio da? Jeg hører jo hvordan det er nå, men får ikke sammenlignet med noe.

En annen ting. Må man av med hele dørtrekket for å bytte høyttalere eller får man av bare grillen?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den er ikke spesielt god, så oppgraderingen min hørte man veeeldig godt. ja, du må av med dørtrekket for å bytte. også må du kjøpe en distansering som gjør at du får montert 6,5" frontsett, 5,25" bak.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Tror jeg begynner med å bytte ut høyttalere. Men med det stabile været vi har for tiden så er ikke dette en utendørsjobb akkurat.

Ser mange skryter av FOCAL. Skulle vel gjøre mye bare å putte inn noen nye slike?

Den Pioneer spilleren din er dritlekker. Synd den koster så mye.

Sitat Opprinnelig postet av AndreasLie
    den er ikke spesielt god, så oppgraderingen min hørte man veeeldig godt. ja, du må av med dørtrekket for å bytte. også må du kjøpe en distansering som gjør at du får montert 6,5" frontsett, 5,25" bak.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en god spiller ihvertfall, men den er jo ganske avansert med tidskomp blandt annet. også ser det veldig mye bedre ut for jeg har byttet nesten all belysningen inni bilen med hvite dioder. . men selv en til 3-4500 vil gjør en veldig bra jobb, mye bedre enn orginalspillern. Focal er det ikke noe i veien med nei, men de er mye tyngre å drive enn orginalhøyttalerne

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •