Dex-p9rs

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: Dex-p9rs

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dex-p9rs

Jeg har litt plunder med CDspileren min

Den varmer opp CDne mine helt til dem begynner å glippe og hoppe og lager bare elendighet og frustrasjon. Det skjer riktig nok ikke før jeg har spilt i over en time eller to på ganske(veldig ) høyt volum.

Har vurdert å smelle på ei CPU vifte bak dashen som blåser på spilleren, men jeg er litt skeptisk med hensyn til støy...

Er det noen der ute som har vert borti samma problemet?
    Er det min feil? Er det noen som har en løsning på det? (ikke no " skru ned volumet" preik, det veit vi alle at ikke kommer til å skje )

Detta er jo ikke dagens modell så den er jo noen år gammal. Er det slitasje? Går det an å fixe?

OG! ikke minst! Hva i svarteste huleste heiteste er det som blir varmt inni der?? Den bruker jo bare den optiske utgangen??? Prosessorer og sånt fjas ligger vel i equlizeren???? Mulig min totale mangel på insikt i fiberoptisk teknologi blender mere bevandrede folk her, men jeg lurer nå uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo være slitasje på spilleren som gjør det. Litt sliten laser f.eks.. Vanskelig å si om det er varmen eller annet som gjør det. Skal jo ikke utvikle særlig varme de spillerne der, er jo bare rotasjonen i seg selv som lager litt. Men det skal jo ikke utgjøre all verden da. Er dette et problem som har kommet nå i det siste, eller har du opplevd det før? Står spilleren veldig nært varmeapparatet?
    Om det lar seg fikse? Spørs såklart hva som evt er feil, men du kan ta en telefon til Servicesenteret i Ålesund. De er autorisert verksted til Pioneer, og veldig flinke.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

em.. joa

Den står jo forsåvidt nærme varme apparatet, men det virker ikke, og det har ikke virka lengere enn CDspilleren har been acting up. Så jeg trur ikke det kan være det.

Frontplata blir varm og selve spilleren blir varm. Og jeg synes at det er meget snodig. Jeg kjenner nå at jeg får en litt stygg følelse med hensyn til stømkabelen som jeg ikke har bytta fra den orginale. Er den så pinglete at CD spilleren blir varm? Den har vel bestandig vært sånn trur jeg men den har blitt ekstra "ille" nå i det siste. Det er jo somregel ikke no problem, men når jeg kjører frem og tilbake Gardermoen/Larvik så rekker den å bli ganske varm så CDene må få lufte seg litt ( holde dem ut vindu til dem får kjølt seg ned )

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å si hva som er problemet da ja. Tror nesten du bør høre med Pioneer-verkstedet. Om du mistenker noe med strømkablene bør du jo såklart sjekke dette først, evt legge opp nytt. Originale kabler i bilen er ofte pinglete, men skal jo sjelden gå varm da.

Newcomer matador sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spilleren BLIR varm pga DC/DC konvertere og spenningsregulator kretser til analog delen, digital delen og servo kretser.... det er ikke bare innebygd forsterker som utvikler varme.... desuten har også P9 en egen dc/dc konverter til displayen og selv om den er av lav spenning type så er den med fluoriserende teknikk -dvs den utvilker varme.... Ellers er jo varmen som slitter laseren mest men det høres ut som servo kretsene trenger en justering/kalibrering. Q9 boksen blir også varm forresten selv om den "bare" behandler signalen. Om strøm kablen er for liten så vil KABLEN bli varm men spennings fallet over kablen er for liten til å påvirke speilleren da den trekker ganske jevnt med forholdigvis lav strøm -elemetær elektronikk mr2....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er gutten som kan svare det...:-D

Du fårslår at jeg får sendtn av gårde til noen som tar en liten service på den med andre ord?
    Noen som har en ørliten peiling på hva det kan koste?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..har jeg sendt den av gårde med en liten klump i halsen..
    Vurderer å sette opp ei vifte bak dashen som blåser på spillærn.. får teste ut litt, men hvis det bråker for mye så er det ikke aktuelt.

Har forsesten kobla opp nød anlegget mitt i bilen så det ikke blir helt stille
    Dvs. Rockford-Fosgate 9290 CD-spiller og JBL power komponentsett. Kjører det igjennom pioneer forsterkerene.
    Merker nå hva jeg har brukt pengene på blir lissom ikke helt.... hva skal`n si? bra? Det spiller omtrent like høyt, men det skyver lissom ikke musikken inn under huden på deg på samma måten.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Flink gutt

HAr fått igjen spilleren
    Nå har jeg vært flink gutt og montert en CPUvifte bak dashen som forhåpentligvis kjøler ned spilleren så den såkallte " laserpickupen" holder i mange år framover. Det var vist den som hadde krangla med meg og blei bytta på garanti:-D .
    Så nå er det bare å sette igang å stille inn alt på nytt.... igjen...:-?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •