Noen som vet noe om denon dca 800?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som vet noe om denon dca 800?

har en denon dca 800.. stereoblokk... noen som veit noe om den? og kanskje kan gi meg en link til en side med noen tips.. eller noen som har noen tips selv? jeg skal bruke den bare til å drive 2x12" er dette mulig med denne forsterkeren uten at det blir ulyd osv?

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stereoblokk? Den er da vitterlig sekskanals, er den ikke?

Jeg har hatt en sånn i bilen min i flere år "før i tiden" og var meget fornøyd med den, hadde da en 12" celestionbass og en Boston Pro 6.4 frontsett. Og jeg har også hørt en drive 12 titommers Boston Probasser i en av demobilene til HI-FI klubben, og det funket utmerket så det vil jeg tro det gjør i din bil også ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det er en stereoblokk.. seks kanals.. men problemet mitt er at jeg kun vil bruke den til å drive 2x12" er det noen god måte å gjøre det på? har prøvd det før men da blir det bare til at 12" blir mellomtone diskant og bass.. alt kommer ut av subene.. men vet du en måte man kan kun drive 2x12" og at det blir bra?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det noen som har noen tips eller som kan hjelpe meg?? enten ved å gi meg en link til en side som forklarer det eller ett eller annet:-P

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, du kobler begge på subutgangen, de fire som står nærmest linjeinngangene, hvor du bruker den til høyre og den til venstre av de fire slik det står forklart over ( - bridge + ) for å få de to kanalene mono, og dermed mer watt ut.

Så, på andre siden av forsterkeren og til venstre for vifta, setter du bryteren "subwoofer input" i høyre stilling (INT/ intern)

Etter dette flytter du deg til høyre side av vifta og setter potmeteret til vestre (subwoofer level) på "min" og det i midten (crossower sub.w) i midtstilling ca.

Sett så bryteren helt til høyre (mode) på 2 Ohm, det er til venstre hvis jeg ikke husker feil, og så skrur du på spilleren og shaker ivei..

Rotete forklart vet jeg, men hvis du leser det etpar ganger finner du sikkert ut av det. Og hvis ikke er det bare å sende en PM så kjøper jeg forsterkeren av deg..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tusen takk for rådet nå må jeg bare ut å teste detta hehe .. takker og bukker

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sleng inn resultatet her da, sånn at vi får høre om det ble bass eller ikke?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp skal det.. problemet er bare det at jeg lånte vekk anlegget mitt.. eller basskassa, forsterkeren, strøm kabler, og signal kabler.. jeg har fått tilbake alt utenatt strøm kabler og signal kabler.. men når jeg får det så skal jeg si ifra om det ble bra eller ikke ( blir nok bra)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er dette en god forsterker eller er det bare noe drit?.. tror du den klarer å drive 2x12 rockford fosgate punch greit? er ikke nye elementer, er vel de gamle modellene...
    er litt amatør innenfor dette temaet:P

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt, jeg har hørt den drive tolv titommere, så joda du får nok lyd.
    Men du bør ikke regne med å stille opp i db-drag light engang siden den forsterkeren først og fremst er beregnet på å spille pent.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skjønner :P er ikke det jeg er ute etter heller.. er ute etter å driver de 2x12" sånn at det spiller bra men nå har jeg ikke noe bil for øyeblikket så jeg skal bare teste de hjemme med ett batteri og en bil forsterker.. men bil kommer etterhvert:P høres sikkert dumt ut men:P sånn er det..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det funka det du sa takk for hjelpen nå gjelder det bare å få alt inni i en bil:P hehe..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •