Mellomtone høyttalere bak i Yaris

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mellomtone høyttalere bak i Yaris

Hei
    Har kjøpt meg en 2004 mod Yaris (ikke verso) og skal i gang med å bygge stereo. I den forbindelse så lurer jeg på å montere høyttalere bak (mellomtone) og har noen spørsmål.
    Skal ha 2 stk 12" Rockford elementer montert i lukkede kasser, og da er spørsmålet om mellomtonehøyttalerene bak må stå i kasse for ikke å bli påvirket av bassen. Og hvor store kasser (ant liter) må en regne til disse høyttalerene?

enten 6*9" fra JBL (Power P-953) Bilradiospesialisten JBL Power P-953 -

eller komp sett 6,5" fra JBL (Power P-6550C) Bilradiospesialisten JBL Power P-6550C -
    (Denne modellen har jeg fra før som frontsett)

Takker for svar

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en kompis har yaris som jeg leverte anlegg til og det er ikke spesielt stor baki. 2 12" er overkill i den bilen. bruk heller mindre eller kanskje ett kvalitets element. du har veldig liten dybde å gå på, så elementet må være grundt. monterte 6x9" i hattehylla og det funker bra. trenger ikke nødvendigvis egne kasser.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar, og ja, Yarisen er liten og det er begrenset plass i den. Men jobber med en løsning for å kunne få plass til 2 stk 12" og et sett med høyttalere bak. Liker god lyd med mye bass i bilen. Men etter å ha surfet litt på bilsidene her inne på avforum så sitter jeg med en følelse av at Rockford og JBL ikke får så mye skryt (slik de gjør i mange andre miljøer)
    Har dere noen forslag på 12" sub til ca 2000,- kr pr stk som det er skikkelig punch i og som trykker godt. Og også om dere har noen forslag til mellomtonesett (front og bak) som det er god lyd i til ca 2500,- pr sett.

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I den yarisen som jeg snakker om har vi montert en stk 8" Vibe som står i en veldig liten bandpass kasse sammen med med ett sett 6x9" fra Vibe. Dette drives av to Zapco forsterkere og det spiller ekstremt bra i den lille bilen. Jeg venter på komplett anlegg til min egen bil nå (en astra g bertone coupe) fra ett merke som heter Kaption. Bare jeg får testet det litt blir det muligens montert suber fra samme merke i Yarisen. De ha nemmelig ganske perfekte suber for slike biler. Selve elementet bygger ca 10cm og krever rundt en 30l kasse. Kassene kan da gjøres veldig grunne. Dette er ett merke som konkurerer høyt i toppen sammen med jl, focal og boston så det blir morro og teste.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •