Dobbel-DIN spiller. Hvilke alternativer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer toppe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dobbel-DIN spiller. Hvilke alternativer?

Jeg har kjøpt en ny Passat med original dobbel-din spiller i. Jeg kunne tenke meg å bytte ut denne med noe som er hakket råere og lurer på hvilke alternativ jeg har. Navigasjon er ikke noe must, kanskje tilogmed uønsket da en bærbar bilnavigasjon gjør samme jobben mye bedre uansett.

Kravet må være at den er dobbel-din, integrerbar med multifunksjonsratt og helst mulighet for å spille av film.

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kenwood DDX-7029 kan anbefales. Har brukt denne ca ett års tid nå og er meget fornøyd. Navigasjon er optional, men fungerer meget bra den også. Har separate forsterkere til anlegget, så den benyttes kun som en forforsterker på lyd. Kjører ryggekam, PS2 og separate skjermer i baksetet med dual zone på den. Har også fått integrert knappene i multifunksjonsrattet med den istedet for originalspilleren. Så langt fungert problemfritt.
    Har den i en chevy, og vet ikke hvordan AV-styringen i rattet på VW er til sammenligning.

Active Flateng sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kampanje hos VW forhandleren om dagen på denne..

AVIC-HD3BT Pioneer Navigasjon/GPS - Navigasjon

24998,- ferdig montert.

Har den selv i min golf og jeg er stor fornøyd!!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flateng
    Det er kampanje hos VW forhandleren om dagen på denne..

AVIC-HD3BT Pioneer Navigasjon/GPS - Navigasjon

24998,- ferdig montert.

Har den selv i min golf og jeg er stor fornøyd!!
    Fastpris hos oss: 22998,- ferdig montert (forutsatt at man ikke trenger monteringskit, som man trenger til enkelte bilmodeller. I så fall 790 i tillegg)

For øvrig, DDX7029 er et bra valg, og veldig prisgunstig. Et enda bedre valg, lydmessig, er Alpine sin dobbeldin spiller. Men da bør du ikke ha navi i tankene, for å kjøpe til navi til denne er dyrt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av toppe
    kanskje tilogmed uønsket da en bærbar bilnavigasjon gjør samme jobben mye bedre uansett.

Denne tror jeg du må utdype for meg. For fastmontert navi har tilkobling til speedometersignal, gyrosensor, og ofte mye mer omfattende kartverk og med vesentlig flere interessepunkter. Pioneer sine kart har til og med detaljerte bykart over større byer i Europa (i Norge er det Oslo og Bergen, Trondheim kommer med senere) med omriss av bygninger, parker etc.
    I tillegg har fastmonterte navier større skjerm som gjør de lettere å betjene og å bruke kartet når man er i bevegelse. Men prismessig er det klart en fordel med bærbar navi.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for suverene svar

Det jeg mener med at en bærbar gjør jobben bedre for meg er at den er nettopp det... bærbar...
    Vi har 2 biler, og det hender at det er behov for å ta med GPS'en i den andre bilen, samt at det hender jeg bruker firmabil...

Jeg har hatt inntrykk av at det har vært lettere og oppdatere fotoboksvarsling og fartsgrenser med varsling på de bærbare... kanskje du kan avkrefte/bekrefte dette?

Hva mener du om Avic-D3 mot HD3BT? Primærbehovet mitt er musikk, film, radio. (I den rekkefølgen) Navi og Bluetooth er fint, men intet krav.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for suverene svar

Det jeg mener med at en bærbar gjør jobben bedre for meg er at den er nettopp det... bærbar...
    Vi har 2 biler, og det hender at det er behov for å ta med GPS'en i den andre bilen, samt at det hender jeg bruker firmabil...
    En bærbar gjør såklart susen når man skal flytte den i mellom biler. Da blir en fastmontert litt .. umulig.

Jeg har hatt inntrykk av at det har vært lettere og oppdatere fotoboksvarsling og fartsgrenser med varsling på de bærbare... kanskje du kan avkrefte/bekrefte dette?
    Både ja og nei. På de fleste kan det være litt kinkig, men på Kenwood sin navi er det faktisk bare å sette inn minnekort på samme måte som de bærbare. Kenwood bruker Garmin-navigasjon i sine fastmonterte enheter, så man bruker de samme fotoboksoppdateringene som man gjør til den bærbare Garmin-serien (Nuvi, Streetpilot, osv).

Hva mener du om Avic-D3 mot HD3BT? Primærbehovet mitt er musikk, film, radio. (I den rekkefølgen) Navi og Bluetooth er fint, men intet krav.
    HD3BT er en klart bedre og mer avansert enhet. Begge har navi, men HD3 har harddisk, hvorav 20gb er avsatt til kart, og 10gb er avsatt til musikk (man kan kun kopiere inn originalcd'er). Større skjerm, flere linjeutganger, 2-sone, Bluetooth handsfree, innebygget iPod adapter, etc.
    Alternativet ville jeg ikke latt være Avic-D3, men heller Kenwood DNX7200, eller DDX7029 (sistnevnte er uten navi, men langt lavere pris). D3'en er en ganske så strippet enhet, og dvd-kartplater gjør det hele tungvint. I tillegg har den bare 6,1" skjerm.
    Har du råd til HD3BT, kjør på.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok

Da er jeg helt klart over på DDX7029 som beste alternativ for meg. Sverger til bærbar Navi, og budsjettet strammer seg til siden jeg akkurat har kjøpt ny bil som spilleren skal stå i

Kan DDX7029'en integreres i en ny VW Passat? Jeg har multifunksjonsratt og stor kjørekomputer med radiointegrering i... Det er også viktig for meg at dashboardet ser bra ut... altså at spilleren passer godt inn evt med en egen "frontplate/adapter" til DDX7029'en da...

PS! Takker for gode svar

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok

Da er jeg helt klart over på DDX7029 som beste alternativ for meg. Sverger til bærbar Navi, og budsjettet strammer seg til siden jeg akkurat har kjøpt ny bil som spilleren skal stå i

Kan DDX7029'en integreres i en ny VW Passat? Jeg har multifunksjonsratt og stor kjørekomputer med radiointegrering i... Det er også viktig for meg at dashboardet ser bra ut... altså at spilleren passer godt inn evt med en egen "frontplate/adapter" til DDX7029'en da...

PS! Takker for gode svar
    Send meg en mail på jobben (christian@bilradiospes.no) , så skal jeg sjekke om det er mulig å koble til multifunksjonsratt og eksternt display med Kenwood'en

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •