bra frontsett?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer JohnArild sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

bra frontsett?

Jeg har planer om å oppgradere lyden i bilen min litt og lurte på tips til nye front høyttalere. De jeg har nå er et dynabel sett med løse diskaner. Dette settet spiller veldig lite mellomtone i bilen min, og jeg har ikke klart å kompansere. Jeg lurte litt på å kjøpe Peerless Definition ettersom jeg har en peerless subb jeg er veldig fornøyd med. Så hvis noen har erfaringer hadde det hvert fint. Forntene skal drives av en 2x75W RMS ekstern forsterker. Lydkvalitet framfor volume. Budsjett på ca 2000,- (litt fleksibel her)
    Takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JohnArild
    Jeg har planer om å oppgradere lyden i bilen min litt og lurte på tips til nye front høyttalere. De jeg har nå er et dynabel sett med løse diskaner. Dette settet spiller veldig lite mellomtone i bilen min, og jeg har ikke klart å kompansere. Jeg lurte litt på å kjøpe Peerless Definition ettersom jeg har en peerless subb jeg er veldig fornøyd med. Så hvis noen har erfaringer hadde det hvert fint. Forntene skal drives av en 2x75W RMS ekstern forsterker. Lydkvalitet framfor volume. Budsjett på ca 2000,- (litt fleksibel her)
    Takk.
    Annbefaler noe fra hertz elller focal fra egen erfaring, bra lyd til prisen, pluss at det ser bra ut, ikke jalla plastik deksler og alt mulig dill dall ala rockford.
    Har ikke fått hørt på noe fra peerless, men etter hva jeg har lest så er de meget bra

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Falt for Focal Access 130A1 komponentsett. Denne var veldig rimelig og jeg ble garantert god lyd av butikken. Den har også valgfritt 0 -3 -6 dB demping på diskanten, noe som burde løse problemet mitt med dominerende diskant. Jeg har ikke installert settet ennå, med det skal gjøres i løpet av kvelden. Takk for tipset pathlos.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Falt for Focal Access 130A1 komponentsett. Denne var veldig rimelig og jeg ble garantert god lyd av butikken. Den har også valgfritt 0 -3 -6 dB demping på diskanten, noe som burde løse problemet mitt med dominerende diskant. Jeg har ikke installert settet ennå, med det skal gjøres i løpet av kvelden. Takk for tipset pathlos.
    Det er en meget bra høyttaler til prisen

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått installert høyttalerene nå og jeg må si forskjellen var veldig stor. Nå er lydbildet veldig nøytralt og mye mer behagelig å høre på. Invisteringen var verdt hvert eneste øre.

Newcomer Gaudakongen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen tips om hvor man får kjøpt Focal? Nett eller i Oslo området.

Newcomer cq85 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    www.bassbrothers.no

Ser at nettsiden deres er nede nå, men ta en tlf til Frode, så hjelper han deg med det du trenger av ting&tang. Litt rabatt pleier en også få

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audio Art i Haslevangen 47 i Oslo selger Focal. audio-art.no

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Focal er helt knall.

Jeg vurderer å selge frontsettet mitt (6.5" polyglass), da dette brått er det svake ledd i anlegget i bilen.

Sikler veldig på enten Focal K2P eller Seas Lotus Reference (dog dyyyyrt).

Impulskjøp av Audison VRx 6.420 er spennende, hehe.
    Må bare få montert og justert....

-J

Newcomer Gaudakongen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan tror du det er å drive Focal uten ekstra forsterker? De har jo høy følsomhet...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk.
    Jeg har i mange år foretrukket infinity sine sett. Jeg synes detaljene i lydbildet er helt fantastisk! Infinity kjører i hovedsak to serier, reference og kappa. Kappa er gromserien, men er tungdreven og krever ekstern forsterker. Hadde kappa 6''+1'' bak og 4'' 2way i front på "ungkarsbilen" og var godt fornøyd med lyden. Siden livssituasjonen har forandret seg med kone og barn fikk bilen og manndommen fløyten, og stasjonsvogn ble anskaffet.. Savner god lyd i bilen, og skal nå prøve med reference 5''+1'' i fronten for å se om gamle minner kommer frem igjen. Dette er relativt rimelige ellement, så jeg er spent på hvordan lyden blir siden jeg ikke gidder eller har tid til å installere forsterker i bilen lenger.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •