trenger hjelp til valg av forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

trenger hjelp til valg av forsterker

Jeg ønsker å drive mine 4 dør-høyttalere (infinity reference) OG subwoofer med ett stk 12" 4 + 4ohm, med samme forsterker. er dette et godt alternativ?
    "dynaBel BF0756" : ELTEK AS - bassen min er et bX-element fra ljudia.

gi meg noen inputs!

Newcomer chin sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den er ikke så ille den der, om du brokobler den til å kjøre i 2x260w + 1x600, da holder den nok til å drive settet ditt samt subben.

Men om du kjører den i 4 ohm, så kan det bli for lite kraft for subben.

Jeg ville nok heller gått for ei monoblokk på subben og en 4x80w på dørhøytalerne dine, men det er nå bare meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, så vidt jeg kan lese kan jeg brokoble den til å levere 2 x 240w til frontsett, samt 2 x 200w til subwoofer samtidig. dette er jo mer enn nok effekt på de stakkars dør-høyttalerne, men samtidig bare nok til å drive to av dem, jeg har fire ikkesant.

Det jeg tenker er at det må være en fordel med en amp, og en kondensator til å drive alt. Forutsatt at denne faktisk leverer den kraften som står på papiret har du noen andre fornuftige og konkrete forslag til meg på hva du ville valgt å kjøpe da?

EDIT: det MÅ da være noen som kan hjelpe meg med å gjøre et godt valg av forsterker!! Ønsker ikke å være etterpåklok. Er det noen her inne som har prøvd eltek's bilforsterkere?

Newcomer Mr. Morel sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bass-freek
    EDIT: det MÅ da være noen som kan hjelpe meg med å gjøre et godt valg av forsterker!! Ønsker ikke å være etterpåklok. Er det noen her inne som har prøvd eltek's bilforsterkere?
    Hva med å ta en titt på US Amps?
    US Amps XT 800.4 på høyttalerne fremme og bak og en US Amps XT2000D på subwooferen din.
    Denne pakken koster deg kr.4796,-
    Kan jo hende du får dem frakfritt tilsendt?!

Mvh
    Pål
    www.morel.no

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tipset, jeg kikket på produktene, de virker ganske okei. Liker at de er helt nøytrale i utførelsen, det signaliserer at de satser på kvalitet og ikke prøver å selge på utseendet. I den butikken jeg sjekket ble prisen noe høyere enn det du oppga.
    Et moment som gjør meg skeptisk er at jeg ved denne løsningen må til med mer strømkabling osv i.o.m. at det er to forsterkere.

Newcomer chin sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du burde lete etter i dette tilfellet må jo være en 5 kanals forsterker. Hmm.. Det tror jeg er litt vanskelig å oppdrive, menneh..

Denne her er høvelig OK.. €€ Velkommen til Installbay.no €€

Koster nok litt mer enn hva du kunne tenkt deg å bruke, og er nok adskillig dyrere enn ei monoblokk som du kan få for 3000,- på www.dynabel.no du finner den som heter BF4507 tror jeg kanskje den heter. Ligger i allefall under nettbutikken dems og bilstereo og forsterkere. Den er grom nok til å drive subben din, og tar ikke mye strøm fra bilen din i det hele tatt.

Hvis du er på leting etter noe som jeg tror er ganske bra, så kan du lese litt på €€ BILSTEREOFORUMET €€ - powered by vBulletin under kjøp og salg delen. MT Lydcenter skal kvitte seg med beholdningen av Rainbow, og da har han visstnok en forsterker som har kommet rimelig greit ut av det i diverse tester.

Rainbow Kraftwerk Kw4150 + Kw4v8: før 3890,- nå 2400,- Særdeles vellydende 4 kanaler uten særlig konkurranse til prisen. Nå er dette utvilsomt markedets beste forsterkerkjøp. Lydkarrakter 1.2 i Car & Hifi. Denne skal han ha 2400 for. Nypris på den er 3890,-

Da med den monoblokka som jeg nevnte i sted, så er du på en pris på 5400 pluss eventuell frakt. Kabling kommer da i tillegg. Dette er ikke all verdens, og du får to feeete amper å leke deg med.

Eventuelt kan du kjøpe denne i stedet for monoblokka, å komme enda billigere ut av det.

Rainbow Kraftwerk Kw2270 + Kw2V8: før: 3490,- nå: 2000,- Særdeles vellydende 2 kanaler uten særlig konkurranse til prisen. Nå er dette utvilsomt markedets beste forsterkerkjøp.

Koster nok litt mer enn hva du kunne tenkt deg å bruke, og er nok adskillig dyrere enn ei monoblokk som du kan få for 3000,- på www.dynabel.no du finner den som heter BF4507 tror jeg kanskje den heter. Ligger i allefall under nettbutikken dems og bilstereo og forsterkere. Den er grom nok til å drive subben din, og tar ikke mye strøm fra bilen din i det hele tatt.

Beklager at jeg svarte litt teit i første post, men jeg så desverre ikke at du hadde 2 sett med høytalere du ønsket å få drevet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange gode forslag her - takker for feedbacken. Men ved første øyekast virker det ikke som om noen av dem tilbyr vesentlig flere ekte watt til den samme prisen som femkanaleren fra dynabel/eltek. Klart at det sikkert blir best (og en del dyrere) med en firekanaler og en separat super-amp til subben. Men med mindre noen mener at det blir dårlig med dynabel-versjonen så holder jeg en knapp på denne.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •