fotoboksvarsling i bil

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer hawk@combitel.no sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question fotoboksvarsling i bil

Hei

Er det mulig å få fotoboksvarsling på originalmontert DVD navigasjon i bil?
    DVD plata som er i bilen inneholder en point of interest (POI) database.
    På oppsettet i navigasjon kan du gå inn å definere hvilke POI som du ønsker skal vises. Eks. bensinstasjoner, kinoer, museum, etc.
    Database for fotobokser finnes hos andre leverandører eks. Tomtom.
    Er det noen som vet om det er mulig å kopiere DVD plata over til en PC, modifisere POI basen, brenne ut ny DVD, for så å få fotoboksvarsling i bilen.

Active Soundispower sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er sikkert mulig, jeg har selv tenkt tanken..men...
    du vil ALDRI være sikker på om det har kommet opp nye bokser..forfjor sa de at de neste åra skulle det komme opp dobbelt så mange fotobokser..
    så jeg hadde vært litt skeptisk til dette via gps..for du vet aldri når de slenger opp en ny en her å der..
    men det er meg..lykke til uansett!

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Hvorfor ikke følge fartsgrensene, det er ikke en eneste fartsrekord som er verdt å dø for (sier en som liker å kjøre fort ...)
    gubben ops:

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med gubben. Er jo ikke verre enn å faktisk ikke kjøre fortere enn det som et tillatt, så trenger man ikke bry seg om sånne bokser.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker
    Hvis du ønsker høy fart så legg sommerferien til Ringen Tyskland eller Assen i Holland der kan du ta din egen bil eller prøve en " taxi " jeg garanterer at du fyller buksa :evil: Høy fart krever masse erfaring .
    Det er bare så synd at mange tror de er Petter Solberg eller en F1 fører
    etter å ha spilt Playstation !
    Statistikk er no`Dritt .De unge dør først

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget er å få folk til å dempe farten, ikke å utelukkende sanke inn penger til statskassa. En fotoboksvarsler gjør at folk demper farten kanskje 300-500m før fotoboksen....tenk hvilken effekt det har på steder der folk bor nære veien. Et forbud mot slike varslere vil fungere mot sin hensikt....

Hele poenget er ikke for de fleste at de skal på død å liv kjøre så **** fort, men det er bare så himla lett å havne 10km/t over fartsgrensen på de veiene vi har i Norge (og ikke minst med de fartsgrensene). Og personlig syntes jeg bøtene i Norge er urimelige høye, ergo kan man slå 2 fluer i en smekk.... bilistene senker farten pga. varsleren og slipper dyre bøter.

Så eksempler på dette i Tyskland. Enorme plakater på 3 x 3m rett før fotoboksen gjorde at folk bremset ned......rett før en barneskole. Poenget var ikke å ta noen, men å få folk til å bremse ned. Riktig tankegang IMO.

Selvfølgelig er det noen som utnytter dette, men de som virkelig vil grisekjøre er som oftest smart nok til å sjekke hvor fotoboksene står uansett.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig
    Bøtenivået er sinnsykt MEN den oppbremsingen før boksene skaper også en del
    uønskede situasjoner ( oj , hvorfor bremser den kød.. nå ? )
    Bruk cruise controll eller kjøp en , sett på ei god plate og nyt turen :-D
    gubben

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herlig å se mange lovlydige snille bilister vi har her.
    Lurer på hvordan Gubben kan ha opplevd brå nedbremsinger foran en fotoboks når han konsekvent kjører i fartsgrensen. For hvis bilen foran kjører for fort, vil jo Gubben ikke klare å holde følge, og følgelig ikke bli rammet av en nedbremsing foran en fotoboks.
    Har du fotoboksvarsler vil du bli varslet så tidlig at du slipper å bråbremse, men kan rolig og kontrollert passere boksen i riktig fartsgrense.:twisted:

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ikke bare ha en dings som varsler i ett sett, så du holder lovlig fart hele veien? :roll:

Newcomer bobbo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er jo ikke noe problem og oppleve nedbremsing foran fotobokser selv om man holder lovlig fart, er mange som bremser ned til 10-20 under fartsgrensen, bare for å være sikker...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at alle burde ha en fotoboksvarsler som varsler i god tid før boksen, og samtidig viser hvilken fartsgrense som gjeller på aktuell strekning.
    På den måten kan alle passerer boksen i riktig fart, ikke 20km/t under fartsgrensen.:-D

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gubben unngår farlige situasjoner ved å holde god avstand til forankjørende...
    Ellers er noe av det jeg kjører sperra på 90...
    MC sperrer seg selv , den har ikke vindskjermops:
    Skal ikke påstå at jeg er perfekt , langtifra men man ser jo mye rart når man er på jobb.....
    gubben

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Kan du ikke bare ha en dings som varsler i ett sett, så du holder lovlig fart hele veien? :roll:
    Det er bare å finne riktig kvinnfolk det.....

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fotoboksvarsling på min GPS i bilen, ikke for at jeg kjører for fort hele tiden, men fordi det er veldig lett å gli over fartsgrensen uten at du tenker på det. Har skjedd meg og det ble j**ig dyrt

Tror ikke det er mulig å få fotoboksvarsling på det som originalt følger bilen. Hvis du har tenkt å kjøpe bil med dette, så vil jeg heller anbefale å utelate GPS'en og heller kjøpe deg en Garmin eller TomTom for å sette i ruta. Det er billigere, kan flyttes fra bil til bil, kan konfigureres og legge inn Fotobokser og mye annet, sist og ikke minst, kartoppdateringene er MYE billiger. (Gratis enkelte steder på nettet)

***Edit, leste ikke hele den første posten. ops:
    Hvilket merke er GPS'en? lettere å hjelpe om man har produsentnavn å gå ut ifra.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan du poste linken der du fant fotoboksvarsler..? evt sende meg i privat melding..??

David

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg en ny mobil - varsler ALLE fotobokser - denne:

Overview

Get to where you need to go with the HTC P3300. A GPS device and PDA phone in one, the HTC P3300 is the perfect device to take on your trips.

The HTC P3300 comes preinstalled with the TomTom® NAVIGATOR 6 software which makes road navigation smart and easy. Microsoft® Windows Mobile® 5.0 Direct Push technology keeps you always up to date with e-mails, calendar appointments, and contacts. The innovative HTC RollR™ that combines the use of the Trackball and Track Wheel on the device makes map browsing and web surfing a breeze. The HTC P3300 also keeps you entertained for hours with music and video on the go.

HTC P3300 - your perfect personal assistant and navigator.

Jeg kjøpte min her:
    Molbilsenteret

Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller du kan kjøpe en Active gps. Koster 1600 kr. Oppdaterer den via pc`en. Fungerer utmerket. Skal finne linken senere.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Norum
    Eller du kan kjøpe en Active gps. Koster 1600 kr. Oppdaterer den via pc`en. Fungerer utmerket. Skal finne linken senere.
    Jeg kan bekrefte at de er veldig bra. Gratis oppdateringer, og muligheter for ekstern gps antenne (i tilfelle du vil ha enheten litt penere plassert i dashbordet f.eks.). Utrolig nøyaktig, og piper kun om du kjører for fort mot en fotoboks (varsler rundt 3-500 meter før boksen, avhengig av fart). Når du kjører lovlig lager den ett lite pip og begynner nedtelling mot boksen. Kjører du for fort piper den hele tiden mot boksen og viser hvor mye du kjører for fort. Når du ikke er i nærheten av bokser, viser den bare hastigheten din til enhver tid.

ActiveGPS Fotoboks varsler -

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •