Alpine Typr R\Phoenix Gold i gammel Volvo

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer Phonixx sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Alpine Typr R\Phoenix Gold i gammel Volvo

Hei!

Har montert 4 stk Alpine 10" Typr R i min gamle Volvo 740 Tic. Kassene til subbene er trykkammer med 2 kammer på 14 Liter og 2 kammer på 18 Liter med dempematter. Dette er mål fra Alpine Europa. Resonansfrekvens har jeg ikke funnet ut så hvis noen vet den så hadde jeg blitt glad.

Forsterkerne er 1 stk Phoenix Gold RSD1200.1 monoblokk som driver subbene. Denne er oppgitt til 1200 WRms men ble målt til 1400WRms så det skulle gi 350WRms til hver 10". Monoblokka sparker svært godt i subbene så lyden ble bedre enn jeg hadde drømt om. Dette ble bygget for å ta minst mulig plass så jeg hadde nok henta endel Db på bassrefleks men da hadde hele bagasjerommet gått og det ville jeg ikke denne gangen :-D

Frontsett er for tiden Boston Acoustics Pro 6.5" mellomtoner og Phoenix Gold Xenon diskanter Pga at den ene Boston diskanten har tatt kvelden. Har liggende et sett med Phoenix Gold RSD 6.5 frontsett som skal erstatte de jeg har og da skal Boston mellomtonene inn som mellombass. Har også en Phoenix Gold linjeforsterker og en Phoenix Gold Basscube som skal på plass etterhvert.

Forsterkeren til frontsettet er en Phoenix Gold RSD 500.4 som er 4*85W i 4 ohm. Denne har fin lyd og bra med krefter.

Spilleren er en Alpine CDA9812RB kjøpt fra Dynabel\Eltek.

Bildene er desverre Mobilbilder så det er ikke allverden kvalitet men det får duge.

Endel rot i kabler etc men bildene ble tatt samme dag som jeg fikk lyd så det er blitt rydda i etterpå. Som dere ser så har jeg klart å putta hele anlegget oppå det øverste platået i bagasjerommet så hele bakre platå er ledig til å litt bagasje hvis behov. Det var målet denne gangen. Dette er arbeidsbilen min så den blir ikke brukt til å reise på ferie etc men jeg var litt lei av å alltid måtte bruke baksetet når jeg skulle ha noe med meg

Active seeker-man sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Åssen ble lyden da!!?