bmw 520 stv 1998

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

bmw 520 stv 1998

Da har jeg visst kjøpt meg en ny bil, og som vanlig vil jeg ha mer trykk i bilen, men har tenkt denne gangen å ikke ha noen voldsom sub baki, har en rottis som skal være med meg relativt ofte hehe.
    Men ihvertfall så er den med bmw sitt HI-FI system, altså 10 høytalere, 2 i hver dør og 2 oppe i taket bak. vil egentlig beholde det originale anlegget, har ikke peiling på hvor kraftigt det er men leverer sikkert ikke mye watt.. vet noen om det er muligt å koble til en forsterker på bmw sitt originale anlegg? eventuelt bytte originale høytalere med noe annet som låter bedre?
    er åpen for tips

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så lenge du får ut spilleren så er det ikke noe problem å koble på en high to low omformer. Altså en liten boks som gjør om høyttalersignal til phono. Da ka du koble til forsterker

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den e god, skal hente bilen om en uke og er jo sommer så har lyst på lyd

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bilen er kommet og lyden stinker... det sies at det er dårlig forsterker i disse bilene, er en seperat forsterker bak som kan erstattes lett ved å kjøpe en "iso-forsterker" altså en forsterker med iso plugg. da er det plugg and play. men høtalerene fremme er endel av handsfree systemet i bilen, de er 5.25" og med dobbel spole har jeg forstått. altså en til musikk og en til telefonen.. vil at alt skal fungere så får man kjøpt sånne høytalere noen sted? noen som kan hjelpe?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste jeg vet er at det er et H****** å bytte ut cd spilleren. Jeg har en e39 st. vogn jeg også (1997). Det sitter noe originalt med sub bak i venstre hjulbue. I den høyre sitter det en effektforsterker. Ser ikke ut til å være rare greiene. Men det spiller helt greit til å være originalt. Jeg har målt anlegget til 105 dB med en Nokia mobiltelefon.

Det er nok desverre som Andreas sier at det kan være lønnsomt å koble seg til på høytalerutgangene for sub amp. Det hadde jeg planer om men det ble det aldri noe av. Tid, barnevogn osv....

Jeg har et hett tips til deg. Denne spiller hinsides i forhold til prisen.

Jeg mener å huske at kassa ligger på ca. 4-5k. Med en grei amp til samme pris bør dette spille meget bra (SPL). Den klarer 137 dB i en Nissan Almera. Du har selvfølgelig mere volum å fylle, men jeg tror du bør klare deg. Tror du vil få mere trøkk i bilen enn stua faktisk.

Hvordan er det med felger på bilen? Jeg har akkurat kjøpt nye til min, TSW Sakata 5:

Veldig stilige felger synes jeg, "gammern" så faktisk nyere ut også. Lurte først på Beyern Multi, men det var så lang leveringstid på de. Dessuten tror jeg ikke de er så morsomme å vaske heller. Sinnsykt mange eiker:

Lykke til med byggingen!

Edit: Lagt til bilde av "gammer'n".

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei takker så mye for svar. Jeg har forsåvidt masse anlegg liggende hehe, har nye dls rs 6.5 og nye dls rs 10x7 men dessverre passer jo ingen av disse, men subben jeg har kan nok brukes. Kjøpte meg en
    Dynabel 9812 ELTEK AS
    som skal drives av en slik som dette
    dual mono ELTEK AS
    så håper det blir bra Har også en 4-kanalsforsterker til høytalerene. pluss en haug med annet stæsj.. hehe. Meningen er at alt dette skal inn i en amerikaner som skal restuareres, den er nesten ferdig men kommer nok ikke på veien iår så tenkte jeg skulle prøve subben i bmw'en for å teste den ut litt Jeg har også en forsterker bak. men som du sier.. den ser ikke akkurat ut som ett monster.. har funnet en liten løsning på det men vet ikke hvor mye mer effekt det er i den.. I-sotec Amp4 för OEM-radio från BMW, Ford, Seat, Skoda, VW

litt mer guff blir det kanskje. og løser jo problemet lett med litt mer strøm til høytalerene så kan jo de originale høytalerene byttes ut med like men bedre sett f.eks dls sine 5.25 rs eneste problemet er at en da må fikse ekstra høytalere til telefonen om man har det, så jeg håper å finne noen som takler begge deler.. så skrik om noen finner noen..

Når det gjelder felgen er jeg ikke sikker på hvilke det er, sitter i nordsjøen nå. er ihvertfall ett sett med 18" med 235 dekk på. fikk og med originale felger, som jeg trodde var kjipe men var faktisk stilige 17 " med 235 dek der og hehe. !8 " er også bmw felger. ser meget bra ut ihvertfall

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konrad,

Kjøpt meg samme bil som deg, får den på førstkommende mandag

Den kommer dog kun med originale felger. De du har listet ser veldig pene ut! Familien er første prioritet her også, men man kan alltids spare til det man ønsker seg. Hvor mye må jeg ut med for 4x felg med tilhørende dekk, er ute etter noe som ser pent ut men som ikke ruinerer meg helt.

Kom forresten over denne DIY artikkelen på bimmers bimmers.no :: Vis Temaet - Hvordan enkelt få mer lyd av originalanlegget. Med DIY

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mulig jeg har missforstått, men skal du ha hund og sub sammen?
    d er ikke noe godt for hunden iallefall. og for å spore av enda mer (beklager) har ikke et bilde av rottisen da?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe ja skal ha hund og sub sammen, men spiller ikke musikk når voffsen er med. men skjønner jo poenget med at du ikke synes det går bra sammen om jeg fyrer på med musikk og bikkjen sitter "inni" subben.
    bilde av odin gidder eg ikke ligge ut her, ligger bilde av han på en gruppe på facebook som heter rottweiler, er jeg som har laget gruppen så han det er bilde av der

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med og skifte til en bedre spiller oxo ?
    Så du får med delefilter og sub utgang ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •