Bygge annlegg i Honda Accord

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bygge annlegg i Honda Accord

Har kjøpt meg en Honda Accord 91 mod.. Tenkte jeg skulle bygge annlegg i bagasjerommet.. Har tenkt å bygge en kasse med 2*12"..
    Noen som har forslag til elementer og forsterker? Budsjettet kan strekkes til 10k for elementer og forsterker..

Active CW Lover sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pera^^
    Har kjøpt meg en Honda Accord 91 mod.. Tenkte jeg skulle bygge annlegg i bagasjerommet.. Har tenkt å bygge en kasse med 2*12"..
    Noen som har forslag til elementer og forsterker? Budsjettet kan strekkes til 10k for elementer og forsterker..
    Vis du strekker det til 12 000 så kan du jo kjøpe 2 12" Stroker og dynaBel 700(et eller anna)

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dynabel blir vell for tamt på 2x12" stoker vil jeg tro...

10" er min favoritt iafall, og jeg vil tro disse er ganske gode

Bilradiospesialisten JBL Power P-1022 -

av 12" har man jo disse:

Bilradiospesialisten Pioneer TS-W3004SPL -

Bilradiospesialisten JBL POWER P1222 -

forsterkere:

Bilradiospesialisten Rockford Fosgate Punch P1000-1BD -

Bilradiospesialisten JL Audio 500/1 -

nå så jeg bare på bilradiospesialisten jeg da..

men vil tro at focal kan ha endel greit i den prisklassen, samme med soundstream.

mvh
    stian

Active CW Lover sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CV er lett drevne og du ohmer de bare ned til 1 ohm..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar!
    Jeg er ikke fan av CV og det kommer ikke til å ha det i bilen uansett, så beklager CW lover
    Forslagene til xanakor var veldig bra
    Likte veldig bra utseende på de 12 tommerne;D
    Skal sette igang byggeprosessen av kasse osv, sansynligvis i slutten av denne uken:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen som bruker kicker lengre eller? husker det var det som var grom elementene da jeg fikk lappen.

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andre gode elementer til ca 2 lapper stk, da har du ca 6 å rutte med til monoblokk.

Soundstream Rfw-10 10"
    Hertz HX 250
    Hertz HX 250 D
    Earthquacke DBX-15DR 15" 4195 -> 2400 på tilbud
    Earthquacke SWS 12
    Fusion PP-SW12 (gå for Power Plant serien)
    Resonant Eng RE 12 (billige elementer, men mere bang for buck skal du lete lenge etter)
    Atomic Quantrum Qt12
    Atomic Apocalypse AP12
    Cadence Trippel x

Noen elementer ligger litt under i pris å noen ett par hundrelapper over, men dette er noe du kan kikke nærmere på å jeg føler meg trygg på å annbefale

Linker til merkene:

Hertz, soundstream, earthquacke, resonant eng, fusion finner du på Velkommen til Engen Audio, din levrandør av kvalitet og service
    Pioneer på Pioneer Norge - Plasma TV, Bilstereo, Surround, Hjemmekino, DVD og DJ ustyr
    Atomic på Untitled Document
    Cadence ICE AUDIO AS / Bass Brothers AS (Hils evn Frode på Bassbrothers fra Morten)

(klippt å limt litt fra div tråder jeg har skrevet i tidligere)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Morel elementer i min bil! De er helt topp! Har 2 stk Morel Elate 10, med 32 liters lukkede kasser, og det spiller som bra! Da jeg kjøpte dem for 1.5 år siden kostet de 2500 pr stk, og de har gått ned til 1900 nå! Kan kjøpes på www.morel.no .. Meget hyggelig kar som har god peiling på stereo i bil.
    Jeg bruker mine sammen med en Sinfoni 90.2 forsterker, som jeg har brokoblet ned til 2 ohm.

Dette er ikke den typiske DUNK DUNK lyden, men en meget klar, og pen bass.. Også burde du satse på et skikkelig frontsett..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for det Bauer, skal sjekke ut linken når jeg kommer hjem..
    Alle elementene i bilen er skiftet, så de spiller ganske bra.. er ikke helt sikker på hvilke elementer det er, ettersom de var i bilen da jeg kjøpte den.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehmm... JBL power lager mengder med lyd, men de krever også mengder med suppe (strøm) Just so you know... Har knota med dem sammmen med rockford 10000bd. Spiller HARDT og HØYT.:razz:

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å bruke penger på et godt element og bygge en god kasse til den. Det er enklere å få kontroll med et element enn med flere.

Eltek har produsert nye dynaBel elementer som er utroligt bra, spiller med masser av trykk og samtidig som man oppretholder en pen lyd. Elementet jeg tenker på er ELTEK AS . Så kan du bruke en god og strøm sterk mono forsterker på den, ELTEK AS . Kan love deg liv og trykk i bilen av den kombinasjonen til en total pris på 7.698,-, da har du 2.300,- igjen til kabel, koblings matriell og material til kabinett.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jo, sant det du sier BEF.. Har lest gjennom tråden din, og må si at resultatet er jo helt utrolig flott og kjempe tøft! Alle kabler er trukket i bilen, ettersom han som jeg kjøpte den av hadde en liten sub og forsterker baki, men han tok det utav for å ha i den nye bilen han hadde kjøpt seg.. Det jeg hadde tenkt å gjøre (er nesten slik som du har gjort det BEF) var som sagt å bygge en kasse, og så støpe en "vegg" slik at du ikke ser kassen.. men vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det:/ kjenner mangen innenfor bilmiljøet, så det bør ikke være så stort problem å finne ut av hvordan jeg gjør det og få litt hjelp.
    Takker for alle svar:-)

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg hadde tenkt å gjøre (er nesten slik som du har gjort det BEF) var som sagt å bygge en kasse, og så støpe en "vegg" slik at du ikke ser kassen.. men vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det:/ kjenner mangen innenfor bilmiljøet, så det bør ikke være så stort problem å finne ut av hvordan jeg gjør det og få litt hjelp.

Er det noe du lurer på ang. framgangs måter må du bare spørre

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jo, sant det du sier BEF.. Har lest gjennom tråden din, og må si at resultatet er jo helt utrolig flott og kjempe tøft! Alle kabler er trukket i bilen, ettersom han som jeg kjøpte den av hadde en liten sub og forsterker baki, men han tok det utav for å ha i den nye bilen han hadde kjøpt seg.. Det jeg hadde tenkt å gjøre (er nesten slik som du har gjort det BEF) var som sagt å bygge en kasse, og så støpe en "vegg" slik at du ikke ser kassen.. men vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det:/ kjenner mangen innenfor bilmiljøet, så det bør ikke være så stort problem å finne ut av hvordan jeg gjør det og få litt hjelp.
    Hvis han har hatt en liten sub, er det ikke sikkert disse kablene er veldig tykke, sjekk hvor mye tversnittet et på de, om dette er typisk 16MM2 fra biltema ville jeg byttet om du skal ha forsterke som krever strøm.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konkurrerte selv med Accord på 90-tallet.
    Hadde i min -93 Coupe Fullt utstyr fra RF, med 2 x 12 Punch stående i lukkede kasser, vendt inn i kupeen mot baksete.
    Kjørte disse i en "felles" kasse. Dette ble drevet av RF forsterkere og RF retningsstyrte kabler, Kondensator osv...

Forsøkte meg også med Alpine, Pioneer og Infinity i min -92 Accord, men fikk absolutt best trykk og finest lyd i disse kupeene med Rockford systemet.

Den vakreste/ peneste lyden ga vel og merke Infinity Kappane...

Men lydtrykket, fylden og klangen ble utrolig med RF.

Bare vær ekstrmt nøye med kassevolum, samt å "fikse" utluftingshullene fra bagasjen på Accorden.

caman

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •