Forslag til oppsett ønsket

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forslag til oppsett ønsket

Vurdere å smelle i noe som spiller rent og pent med litt punch uten at det blir for mye makkverk utav det og vekt/størrelse vil jeg også helst ha så lav som mulig. Dunkadunka for nabolaget er ikke hva jeg er ute etter. Og jeg hører ekstremt mye forskjellig musikk. I stua har jeg et par Triangle Antal ESW høytalere samt en SVS PB10 subwoofer, å få noe tilsvarende lydkvalitet er vel det jeg kunne tenkt meg i bilen egentlig.

For det første, bilen min er tilnærmet null lydisolert fra fabrikk, slik vil jeg helst at den skal være også. Jeg har pella ut reservehjul og slikt no for å oppheve de kiloene som legges til og har planer om å bygge det meste nedi reservehjulsbrønnen. Bilen er en hatchback. Nærmere bestemt en 03 Honda Civic Type-R.

Har funnet no hinsidige priser på diverse utstyr ifra usa fra seriøse butikker. Jobber selv i butikk og aldri i livet om jeg klarer å få like god pris selv med ansatt tilbud.

Bilen min skal ikke være noe bilstereo utstilligngsobjekt og jeg vil ha lyden for min egen del. Passasjerer og slikt driter jeg i

Vet av erfaring på hifi at pioneer kan forsterkere, har derfor rota opp no forslag der. Tenkte også på no 5-6" komponenthøytalere i døra med diskanten plassert på innsiden av speila. En kjapp 10'er i gulvet baki samt bygge et par forsterkere ned (en til sub og en til resten).

Så er blandt annet spørsmålet, vil det være noe vits/hjelpe på å putte no 6-8"ere i en mdf hattehylle?

Det jeg har sett på foreløbig er følgende:

Pioneer Premier TS-W2501D4 10" subwoofer

Klasse D mono subwoofer forsterker
    pioneer prs-d3000spl

Klasse D ice 4 kanals forsterker for resten av høytalerne
    Pioneer Premier PRS-D4100F

5,25" komponenthøytalere med løs diskant og delefilter for dørene
    Pioneer Premier TS-C520PRS

Ville kanskje vurdert noe annet om jeg hadde handlet her til lands. Greia er den at alt dette bare blir å koste meg 4-5500 kroner kontra 2-3 ganger så mye her til lands. Opprinnelig vurderte jeg det minste komponentsettet til Seas Lotus serien.

Siden mitt interesseområde på bilen har begrenset seg til motor og understell har jeg null erfaring med bilstereo. Har nå kjørt rundt uten lyd i bilen i flere måneder så er vel på tide å sette i noe.

Skrik ut hvis noen har bedre forslag. Noen har nevnt infinity kappa blandt annet, dette merket fører også den butikken jeg har plukket meg ut. Samt alt fra kicker til clarion til alpine, JL osv.

Tar gjerne imot innspill på hva jeg bør kjøpe av kabler til noe slikt, sikringer (automat eller ikke for eksempel), kondensatorer? med mer. Vil en slik subwoofer fungere godt bygd ned i gulver slik jeg har tenkt?

Planen er å drive dette med en velbygd carputer som også bygges ned i reservehjulsbrønnen med et kvalitetslydkort koblet opp mot forsterkerne. Skal styres fra integrert touchskjerm fremme i dobbelDIN.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    Vurdere å smelle i noe som spiller rent og pent med litt punch uten at det blir for mye makkverk utav det og vekt/størrelse vil jeg også helst ha så lav som mulig. Dunkadunka for nabolaget er ikke hva jeg er ute etter. Og jeg hører ekstremt mye forskjellig musikk. I stua har jeg et par Triangle Antal ESW høytalere samt en SVS PB10 subwoofer, å få noe tilsvarende lydkvalitet er vel det jeg kunne tenkt meg i bilen egentlig.

For det første, bilen min er tilnærmet null lydisolert fra fabrikk, slik vil jeg helst at den skal være også. Jeg har pella ut reservehjul og slikt no for å oppheve de kiloene som legges til og har planer om å bygge det meste nedi reservehjulsbrønnen. Bilen er en hatchback. Nærmere bestemt en 03 Honda Civic Type-R.

Har funnet no hinsidige priser på diverse utstyr ifra usa fra seriøse butikker. Jobber selv i butikk og aldri i livet om jeg klarer å få like god pris selv med ansatt tilbud.

Bilen min skal ikke være noe bilstereo utstilligngsobjekt og jeg vil ha lyden for min egen del. Passasjerer og slikt driter jeg i

Vet av erfaring på hifi at pioneer kan forsterkere, har derfor rota opp no forslag der. Tenkte også på no 5-6" komponenthøytalere i døra med diskanten plassert på innsiden av speila. En kjapp 10'er i gulvet baki samt bygge et par forsterkere ned (en til sub og en til resten).

Så er blandt annet spørsmålet, vil det være noe vits/hjelpe på å putte no 6-8"ere i en mdf hattehylle?

Det jeg har sett på foreløbig er følgende:

Pioneer Premier TS-W2501D4 10" subwoofer

Klasse D mono subwoofer forsterker
    pioneer prs-d3000spl

Klasse D ice 4 kanals forsterker for resten av høytalerne
    Pioneer Premier PRS-D4100F

5,25" komponenthøytalere med løs diskant og delefilter for dørene
    Pioneer Premier TS-C520PRS

Ville kanskje vurdert noe annet om jeg hadde handlet her til lands. Greia er den at alt dette bare blir å koste meg 4-5500 kroner kontra 2-3 ganger så mye her til lands. Opprinnelig vurderte jeg det minste komponentsettet til Seas Lotus serien.

Siden mitt interesseområde på bilen har begrenset seg til motor og understell har jeg null erfaring med bilstereo. Har nå kjørt rundt uten lyd i bilen i flere måneder så er vel på tide å sette i noe.

Skrik ut hvis noen har bedre forslag. Noen har nevnt infinity kappa blandt annet, dette merket fører også den butikken jeg har plukket meg ut. Samt alt fra kicker til clarion til alpine, JL osv.

Tar gjerne imot innspill på hva jeg bør kjøpe av kabler til noe slikt, sikringer (automat eller ikke for eksempel), kondensatorer? med mer. Vil en slik subwoofer fungere godt bygd ned i gulver slik jeg har tenkt?

Planen er å drive dette med en velbygd carputer som også bygges ned i reservehjulsbrønnen med et kvalitetslydkort koblet opp mot forsterkerne. Skal styres fra integrert touchskjerm fremme i dobbelDIN.
    Jeg syns du har valgt riktige komponenter, til den lyden jeg fikk inntrykk av du ønsker.

Jeg trur den suben egner seg meget godt til lukka kasse i reservehjuls brønnen.

Og jeg vil tru att midbass i hattehylle vil ødlegge mer en å hjelpe (selv om jeg egentlig er litt fan av dette)

Da bør du heller tenke på 6,5" sett i dørene foran.

Ellers så trur jeg du har styr på sakene.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har funnet ut at 6,5 vil funke i dørene uten modifikasjon. Kanskje en ide som du sier. Har plutselig begynt å snust på MB quart som jeg hørte på igår, hørtes veldig pent ut og passet mine ører godt iallefall. Noen innspill?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tankene du har rundt oppsett høres helt oki ut. Jeg ville tittet på 6,5" sett framfor et 5,25" sett. Du får mye mere fylde og trykk i midbassen og dermed en bedre vellyd i bilen.

Sub løsningen vil fungere godt vis du bygger en meget stiv kasse som du skrur skikkelig fast i feste til reservehjulet.

En ting du bør være obs på er at vis du får problemer med utstyr kjøpt i USA vil du få null hjelp fra Pioneer norge uten at det koster deg endel.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    Har funnet ut at 6,5 vil funke i dørene uten modifikasjon. Kanskje en ide som du sier. Har plutselig begynt å snust på MB quart som jeg hørte på igår, hørtes veldig pent ut og passet mine ører godt iallefall. Noen innspill?

Mb quart faller godt i mine ører, rund fin diskant med god spiss og god kontrolert mellomtone, grei snart i 6,5" mellomtonen, men syns ikke dem går så dypt som lovet, greit uansett da du skal ha sub.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som et blir følgende oppsett: