Forsterker til Ground Zero GZNW 12 SPL

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Forsterker til Ground Zero GZNW 12 SPL

Halla, nå har jeg sånn passelig kommet frem til et rått 12" subbelement jeg kan tenke meg... Det har blitt anbefalt av min venn Walter Hoffman i USA som har vært med og startet Ground Zero og bygd den legendariske Cerwin Vega Stroker!

Men problemet er at jeg er litt rådløs når det kommer til forsterker! Saken er det at jeg hadde ikke tenkt og bruke mer enn 20000,- på sub og forsterker, og da har jeg kommet fram til denne combo'en:

Ground Zero GZNW 12 SPL 4500W rms 2x1 ohm:
    Bilstereo Spesialisten AS - Alt innen bilstereo, hjemmekino, Plasma/LCD skjermer, mobiltelefoner og datautstyr
    Vedlegg 20002

RF T40001BD 1 Ohm 1 x 4000 Watt RMS:
    www.megabillig.no MEGABILLIG AS
    Vedlegg 20003

Er det noen som har noen innspill på denne combo'en eller vet om en bedre forsterker til en noenlunde rimeligere pris? Må jo ha penger til dynamo, batteri, kondis og resten av anlegget å da

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan bli heftigt det der. Gutta på Iceaudio meinar du må ha masse power og straum til GZ subane. Om du har cash til nye batteri og ein ny dynamo, så er det vell berre å trø til? :-)

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hehe...

Ja det blir jeg nok å gjøre!

Det står ikke på penger egentlig, spørs bare hva jeg prioriterer: Regninger eller Bilstereo! :lol:

Ihvertfall, det jeg var ute etter var å starte en diskusjon om det er den forsterkeren som passer best til den subben? Og om jeg får mest for pengene ved å kjøpe den? Personlig så synes jeg GZ forsterkerne er en smule dyre...?

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Megabillig er jo forholdsvis omstridt som firma, men jeg har ikke personlig erfaring med dem.

Hva med Soundstream XXX-6500D på tilbud for 9995 hos engenaudio?

http://www.engenaudio.com/Produkter/...orsterkere.htm

OBS! XXX-6500D fra Soundstream er omtrent identisk med GZ GZPA 1.6000D, de har samme printkort, men noe forskjellige komponenter.

http://ampguts.realmofexcursion.com/..._GZPA_1.6000D/
    http://ampguts.realmofexcursion.com/...tream_XXX6500/

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Megabillig er jo forholdsvis omstridt som firma, men jeg har ikke personlig erfaring med dem.

Hva med Soundstream XXX-6500D på tilbud for 9995 hos engenaudio?
    Jo, jeg så på de først. Men så de kjører bare optimalt med 16 volt, Rockford forsterkeren er har oppgitt effekt med 12,6 volt. Og etter det jeg vet så er jo det helt rått

Hvis man skal kjøre med 16 volt så må man jo ha to dynamoer, en 16 volt til anlegget og en vanlig til tenning/lys diverse... Pluss at 16 volt batterier er svindyre.... :-|

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Jo, jeg så på de først. Men så de kjører bare optimalt med 16 volt, Rockford forsterkeren er har oppgitt effekt med 12,6 volt. Og etter det jeg vet så er jo det helt rått

Hvis man skal kjøre med 16 volt så må man jo ha to dynamoer, en 16 volt til anlegget og en vanlig til tenning/lys diverse... Pluss at 16 volt batterier er svindyre.... :-|
    Jo mer Volt jo mer effekt ut helt til du når det maksimale de tåler av spenning. Dette gjelder alle forsterkere som ikke har regulert strømforsyning og de er det få av. Soundstream'en er uansett rå og yter over 4000W ved vanlig ladespenning. Og den er billigere enn Rockford'en

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Jo mer Volt jo mer effekt ut helt til du når det maksimale de tåler av spenning. Dette gjelder alle forsterkere som ikke har regulert strømforsyning og de er det få av. Soundstream'en er uansett rå og yter over 4000W ved vanlig ladespenning. Og den er billigere enn Rockford'en
    Jeg går ut ifra at den holder koken helt opp til 18 volt som RF'en og?

Men vil det ikke merkes på motoreffekt/forbruk med to dynamoer? :-|

Hvordan vil Ground Zero 12'eren spille i forhold til Soundstream XXX 15" tror du?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Jeg går ut ifra at den holder koken helt opp til 18 volt som RF'en og?

Men vil det ikke merkes på motoreffekt/forbruk med to dynamoer? :-|

Hvordan vil Ground Zero 12'eren spille i forhold til Soundstream XXX 15" tror du?
    Den skal tåle 18V ja. Men hvorfor bare ikke ha EN spenning i hele bilen? 14,4V er mer enn nok til å skape liv og bråk

XXX 15 er laget av TC-sounds og det er Ground Zero GZPW 15 SPL også. Det er noen forskjeller på disse også, etter det jeg har hørt er XXX 15 råere Og en 12" mot en 15" er uansett urettferdig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •