Anlegg i Russebuss - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 57
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fryd1lund?
    Hva står w'en for i cw?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vanskelig for å tro at disse cls215'e kommer til å leve etter den russetiden

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen! Har nå fått et tilbud fra lyd på hjul her i bodø. For 35tusen kroner skulle vi få følgende:

2x kicker 700.5

4x kicker comp 12

8x kicker ds6930

8x box 69

1x DVD-spiller

Alt av kabler

Og jobben ferdig og skikkelig bra gjort

Hva synes dere om dette?

Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som god deal det da. Når jeg hadde buss så leide vi. Hadde ikke noe problemer med det utenom at lydteknikeren var en komplett idiot.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, tanken har slådd oss om vi skal leie også.. Men tanken er at dette anlegget kan jo selges videre (bygge inn i 2-3 biler f.eks). Spiller sikkert høyt og hardt nok? noen synspunkter på dette?

kan noen foresten fortelle meg hva disse box 69 er? ;p

Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det spiller helt sikkert høyt og hardt nok8) Prøvde å søke på hva box 69 er, men fant ingenting om det. Kan du ikke ringe han dere skal kjøpe det av og høre?

Intermediate Legatia sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg tipper det er kasser til 6x9, om det er det som står over da?... første som slo meg..

Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh, selvfølgelig er det kassene til 6x9. 12 poeng til deg.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DestructO
    Hei igjen! Har nå fått et tilbud fra lyd på hjul her i bodø. For 35tusen kroner skulle vi få følgende:

2x kicker 700.5

4x kicker comp 12

8x kicker ds6930

8x box 69

1x DVD-spiller

Alt av kabler

Hva synes dere om dette?
    Hvis de bygger, så blir det garantert skikkelig gjort. Synes dere skal gå for det jeg.

Intermediate Legatia sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Norum
    Ahh, selvfølgelig er det kassene til 6x9. 12 poeng til deg.
    woho:-D
    Mange poeng må man opp i for å få premie da?

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ikke bilstereo ...

2x kicker 700.5

4x kicker comp 12

8x kicker ds6930

8x box 69

1x DVD-spiller

Alt av kabler

Hva synes dere om dette?

Greit om du skal ha et bra system i russebilen kanskje men det er snakk om en russebuss her er det ikke?

Jeg mener, når jeg var russ for noen år tilbake var vi bare 9 kammerater som skulle lage en real bil og vi hadde nesten mere lyd i den enn du nevner her.
    Vi hadde 4 x 12" Phoenix Gold subber, 4x 6x9" , 6x 5,25" tre bussbaterier for å sikre strømm og tre Profile california forsterkere og kondensator samt dobbel lydkilde med CD spiller i front og PC med fjernkontroll styring og musikk på hardisk.

Jeg har tenkt i ettertid at hadde jeg vert russ igjen ville jeg ikke lagt så mange timer og kroner i det prosjektet. Det var stort sett meg som koblet opp det hele og så mye kabler som skulle gjemmes og å ha ni seter i en bil med så mye utstyr var en stor utfordring.
    Vi lyktes til slutt, MEN ! Hadde jeg vert deg ville jeg ikke engang tenkt på å kjøpe en bilstereo pakke til 35k til en russebuss.

Vet det sikkert hadde vert lettvint å få det fra en lokal forhandler men jeg PA er jo også lettere å sette inn.
    Med tanke på budsjettet ditt ville jeg tenkt på fire topper og to basskasser da kan du ha en subb i hver ende av bussen og en topp i hvert hjørne.
    Du må jo velge om du vil ha aktive eller passive høytalere, jeg ville kanskje gått for CV PA, det koster ikke en formue heller så du får en fin pakke innenfor de 35 tusen du snakker om, du er jo avhengi av et agregat da men det hadde du nesten vert uansett.

djbutikken.no

da tenkte jeg på fire PSX-153 topper og et par PSX-36 subber med tre Alto Mac forsterkere som også er relativt rimlig PA.

Da vil du havne på omtrent 30,000,- for høytalere og forsterkere og da har du 5k på kabler og lydkilde.
    da kan du enten velge en fancy bilstereo DVD spileler eller et DJ startink kitt som gir deg en del flere muligheter. (om du ikke skal ha noen store skjermer i bussen også da)

Som C. Alshus nevnte tidlig ville nok PA være bedre enn CV fra hifiklubben og utifra egne erfaringer er det stort sett volum som teller i russetiden da festbrus også fort er involvert og da er PA også helt klart råere til prisen.

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Russebuss i Bodø? Blir det den første i historien i Bodø?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Greit om du skal ha et bra system i russebilen kanskje men det er snakk om en russebuss her er det ikke?

Jeg mener, når jeg var russ for noen år tilbake var vi bare 9 kammerater som skulle lage en real bil og vi hadde nesten mere lyd i den enn du nevner her.
    Vi hadde 4 x 12" Phoenix Gold subber, 4x 6x9" , 6x 5,25" tre bussbaterier for å sikre strømm og tre Profile california forsterkere og kondensator samt dobbel lydkilde med CD spiller i front og PC med fjernkontroll styring og musikk på hardisk.

Jeg har tenkt i ettertid at hadde jeg vert russ igjen ville jeg ikke lagt så mange timer og kroner i det prosjektet. Det var stort sett meg som koblet opp det hele og så mye kabler som skulle gjemmes og å ha ni seter i en bil med så mye utstyr var en stor utfordring.
    Vi lyktes til slutt, MEN ! Hadde jeg vert deg ville jeg ikke engang tenkt på å kjøpe en bilstereo pakke til 35k til en russebuss.

Vet det sikkert hadde vert lettvint å få det fra en lokal forhandler men jeg PA er jo også lettere å sette inn.
    Med tanke på budsjettet ditt ville jeg tenkt på fire topper og to basskasser da kan du ha en subb i hver ende av bussen og en topp i hvert hjørne.
    Du må jo velge om du vil ha aktive eller passive høytalere, jeg ville kanskje gått for CV PA, det koster ikke en formue heller så du får en fin pakke innenfor de 35 tusen du snakker om, du er jo avhengi av et agregat da men det hadde du nesten vert uansett.

djbutikken.no

da tenkte jeg på fire PSX-153 topper og et par PSX-36 subber med tre Alto Mac forsterkere som også er relativt rimlig PA.

Da vil du havne på omtrent 30,000,- for høytalere og forsterkere og da har du 5k på kabler og lydkilde.
    da kan du enten velge en fancy bilstereo DVD spileler eller et DJ startink kitt som gir deg en del flere muligheter. (om du ikke skal ha noen store skjermer i bussen også da)

Som C. Alshus nevnte tidlig ville nok PA være bedre enn CV fra hifiklubben og utifra egne erfaringer er det stort sett volum som teller i russetiden da festbrus også fort er involvert og da er PA også helt klart råere til prisen.
    Tusen takk for svar. Må si jeg selv er enig i det du sier, er mer de andre på bussen som er skeptiske..

Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Russebuss i Bodø? Blir det den første i historien i Bodø?
    Det er faktisk buss nummer to. Var en buss i fjor også. Den hadde 2 stykk clsc215 som hele sitt anlegg.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar. Må si jeg selv er enig i det du sier, er mer de andre på bussen som er skeptiske..

Det er faktisk buss nummer to. Var en buss i fjor også. Den hadde 2 stykk clsc215 som hele sitt anlegg.

Skeptiske til PA ?
    Hm vel om bussen sist år ikke hadde bedre annlegg enn jeg har stående bak meg nå så skulle det ikke bli så vanskelig å gjøre bedre
    Men mener bestemt at et par CV 215 med skikkerlig forsterker bak spiller nesten vel så høyt som den pakka du nevner over det ser kanskje stiligere ut og kan bli bedre integrert i bussen men det er jo synn å bruke 35k og ikke få det til å spille høyere enn ett til kanskje bare 15000,-

Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig med AjSelj. jeg mener PA er et must i russetiden. Det kan spille så sykt brutalt med riktig forsterkere og høytalere. Inneanlegget vi hadde på bussen bestod av 2 topper og 2 suber. Subenen var triple 18" og det spilte skam høyt og dypt. Hvis jeg var deg, så ville jeg snakket med kompisene dine og vurdert det tilbudet dere har fått. Vil tro dere får mer for pengene ved å leie eller eventuelt kjøpe PA.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jepp

ligger faktisk PA på AVtoget ! : http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/22882
    Mackie er bra saker det får høre med ham hva han ønsker for det og kanskje spe på på med en subb til men det er aktivt så da er det bare lydkilde og kabler som gjennstår.

tror du vil få mye morro med et par topper og en subb men såklart fire topper å to subber blir jo ennå morrosommere... :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilstereo og pa kan ikke sammenlignes i dette selskapet, skal dere ha buss, bruk pa! Punktum. Vi skal også ha buss, alt annet enn pa er ikke aktuelt en gang. Forresten, noen som veit om en kraftig og potent 12 " pa bass som er kompakt? gjerne med pris osv.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, er ny på denne sida. Må bare si at dette er en super side! ;D Men altså...Er bare 14...men kan litt om PA og er veldig interessert i lyd/Stereo/bil. Alt sammen.. Å jeg tenkte på en jævlig bra PA-anlegg som har SYK bass. Kunne slått CV laangt i bakken..men prisen er jo litt høy, men det er SYKT BRA!!! og stort. Men så var det strøm da...hmmmmm. Det er Mackie som er noe av den beste kvaliteten innen PA, men også desidert dyrest! Her er et sett som er bra. Spess med tanke på Sub og Lett å koble opp. Eneste som trengs er en liten mikser. Men prisen..?!

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av martinb
    Det er Mackie som er noe av den beste kvaliteten innen PA, men også desidert dyrest!
    Best på hva da? Stadiumlyd? Kino? Nattklubb? Trubadur? Studio?

Mackie, slik jeg ser det, er en seriøs aktør i musiker/trubadur-scenen og litt større arrangementer. De er hverken størst eller dyrest.

De største produsentene er blant annet JBL, Meyer, Nexo, Turbo, EV, Renkus-Heinz, osv. De har produkter i alle kategorier.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Jeg mente av anlegg til russebussen, med minst styr og ekstra. En litt lettere pakke. Det er jo aktive høyttalere. De er så å si ganske bra til alt. De kan spille på max-volum uten at lyden blir "grøtete." Har litt erfaring med de, bruker de i musikkverkstedet og der går det unna. De er gode synes jeg vertfall

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •