Dårlig lyd i bilen!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dårlig lyd i bilen!

Har oppgradert lyd/bilde kraftig hjemme i stua, men nå irriterer jeg meg over lyden i bilen. Har en BMW Touring E46 med standard anlegg. Det er nå dårlig kontakt med 2 av høyttalerne slik at de kommer og går, pluss skurrer.

Hva skal jeg gjøre for å heve lyden litt? Jeg vil ikke bytte originalspilleren, men kunne tenkte meg å bytte kabler og høyttalere. Er dette vanskelig? Blir det bedre lyd av dette om jeg setter inn noen ganske bra høyttalere?

Newcomer suprmann sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt frontsett og nye høyttalerkabler (som er tykkere enn de originale skolissene) gir nok et ganske bra løft lydmessig. Ikke er det spesielt vanskelig å bytte heller, ihvertfall hvis du skal ha nye høyttalere i samme størrelse som de originale.
    Sjekk også om spilleren din har utgang for effektforsterker. Isåfall har du mulighet for et kjempeløft lydmessig der, da innebygde forsterkere sjelden har noe særlig kontroll på høyttalerne.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Supermann

Enig med supermann! Hvis du kan finne en ørlite unskyldning for å montere en 4kanals(eller no) sterker og et godt komponent sett, så får du et sykt løft i forhold til å bare bytte høytalere:grin: .

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du vil legge litt mer i det enn å bare bytte elementene, kabler og evn montere amp så kan du også dempe døren

Newcomer esbens sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Joda.

Har selv kablet forskjellige biler opp gjennom tiden,og det kan til tider være veldig stress,om ikke du har veldig roen og peiling på dette.
    Personlig syntes jeg ikke det er vits i å kable om systemet om du ikke har planer om å installere noen veldig kraftige høytalere.
    Men husk;når du fikk nytt system hjemme,så kommer den mest behaglige lyden forfra-slik er det også i bil.Ikke installer noen krafitge høytalere i baksetet,hvis du tror DU som sjåfør får god lyd av den grunn.Men som nevnt tidligere,så vil du merke særs signifikant forskjell hvis du bytter fronthøytalerene.
    Så lykke til med valgets kval.

(Hvis du har mulighet,så stikk innom f.eks Bilradio spesialisten og slike.De har som regel svar på det meste,og veldig gode råd også!)

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=361