2 subber i en kasse, skillevegg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

2 subber i en kasse, skillevegg?

Hei, skal plassere 2stk 10 tommere i kasse, i følge produsent så skal kassa være på mellom 23 til 34 liter trykkammerkasse til en sub, kan jeg bygge en dobbel så svær å putte inn begge? eller må jeg ha skillevegg mellom så de får hvert sitt kabinett?
    Hva kan bli forskjellen på lyden hvis jeg bygger minste kassen kontra største?
    Hørte med en som selger kicker og han sa det holdt med 15 liter? det var før jeg fant papirene som fulgte med høyttalerene.
    Er snakk om Kicker Impulse 10 tommere.
    Har desverre ikke plass til større en 4" foran, bør jeg kople disse også til en egen forsterker eller holder det med headuniten? høyttalerne skal tåle 40wrms, har en 4x60wrms forsterker jeg skal benytte, subbene er på 8ohm hver så her blir det enten stereo kopling på subbene og frontene på headuniten eventuelt 2 av kanalene til front og så parallelkople subbene og så brokople siste utgangene, skal lever ca 150wrms brokoplet.
    Vet jeg burde hatt noe 6.5" eller større i front men bilen det skal stå i er en 99 camping ombygd toyota hiace, ikke mye plass igjen uten å bygge nye dørsider.
    PS har bygd om original innfestningen så det er betydelig bedre lyd i front nå en originalt som er direkte avskrekkende.

Takker for alle innspill.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett inn en skilleveg. Du vil da få en stivere kasse og elementene påvirker ikke hverandre.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bygg to kasser, eller sett inn skillevegg. Best mulig avstiving av kassen er aldri dumt
    Har du ikke mulighet til å benytte en overgang eller distansering foran, slik at du får inn 5" da? Evnt lage en ring du setter utenpå dørtrekket?
    De fleste 4" sliter med midbass, og koblet opp mot to 10" blir det noe snaut.
    Jeg ville klart benyttet forsterkeren til frontsystemet, den har bedre strømreserver og bedre kontroll på hva den driver med, i tillegg kan spilleren få den strømmen den trenger til drivverk og forforsterker, istedet for at den sliter med å få nok til den innebyggede effektforsterkeren.
    Subbene kan du koble en til hver av de andre utgangene, selv de da får lavere effekt ut av forsterkeren din, vil denne også like seg bedre med 8 ohm, og ha bedre kontroll over sub-membranene. Lyden blir renere, og de holder nok allikevel følge med et såpass lite frontsystem i lydtrykk. Paralellkobler du subene og deretter brokobler forsterkeren vil denne se en last på 2ohm istedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips, da blir nok forsterkeren koplet til både fronter og sub i stereo, frontene står i dashbord, i ratt høyde, ikke mulig å sette inn større en 4" på høyre siden da hele varmeapp, ligger rett bak.
    Men er det noen som har noe innspill på kasse størrelse?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •