Kassevolum til Stroker Pro 12"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kassevolum til Stroker Pro 12"

Jeg lurer på om man skal plusse på det volumet magnet og bassporter tar når man beregner kassevolum?

Cerwin Vega skriver i brukermanualen til Stroker Pro 12" at den skal ha en portet kasse med to 4" porter på 1,2 cubic feet, dvs 34 liter som jeg har kommet fram til. dette høres nå veldig smått ut? Portene skal jo være 11" lange, og jeg har problemer med å få alt til å passe med en så liten kasse...:-?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gjør ingenting på "jobb" her i fårsen:? så jeg har tegna det opp på pa papiret og det burde gå fint.

Jeg tegna ei trapesforma kasse som er 40cm brei innvendig.

36,5cm totalhøyde med skråvegg foran og bak (hendholdsvis 39cm 36cm OBS! Dette er kappmål!!! med matreialtykkelse 2cm)

Toppplata som er felt inn mellom front og bakplate er på 18cm totalt før skråkapping

Bunnplata er på 38,5cm (fortsatt kappmål!!!)

Alle disse platene blir jo da 44cm breie ved matrialtykkelse 2cm

Jeg sentrerte elementet på frontplata og satte en port på hver side på toppen av kassa.
    Disse satte jeg ca 5 cm fra siden på kassa og omtrent det samme fra bakplata, og hvis ikke strokærn er altfor stor i rompa så burde den gå klar.

Hvis du ikke er forvirra nå så har du nok lest feil
    Les den flere ganger så kanskje du skjønner det og eventuelt tegn den opp.

Jeg har forstått at produsenter legger til bassporter og element"displasement" i antall liter eller kubikkfot som de opgir.
    Så denna kassa er på 34,45 liter såsant ikke Pytagoras har tatt grundig feil:-D

In short : Det burde gå fint

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hørtes grei ut den kassen ja, litt forvirrende men:P bra det er flere som ikke har noe å gjøre i fårsen (i likhet med meg:P )

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det vil si at de har regnet med både det volumet magnet og porter tar i totalvolum?

Jeg så jo at Cv_gunnar har laget en kasse på 101 liter til stroker pro 15", og den skal bare ha ca 80 liter ifølge brukermanualen, jeg regnet dermed med at han har plusset på magnet og porter i volum da!? :-|

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Så det vil si at de har regnet med både det volumet magnet og porter tar i totalvolum?

Jeg så jo at Cv_gunnar har laget en kasse på 101 liter til stroker pro 15", og den skal bare ha ca 80 liter ifølge brukermanualen, jeg regnet dermed med at han har plusset på magnet og porter i volum da!? :-|
    Måtte modifisere kassen min litt så den er på rett rundt 90 liter. Regna ikke med elementet i volumet. Så hele kassen rommer ca 90L.
    Han jeg kjøpte den av annbefalte å bygge større en 85L for da spilte den mye råere. Når han hadde den i bilen knuste den 4x10" Alpine type-R (vet ikke åssen det staves)
    Spiller helt rått i min bil med den kassa Men annbefaler MYE strøm til Stroker PRO. Fyttigrisen for en strømsluker!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •