separat linjeutgang for sub??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

separat linjeutgang for sub??

skal ha anlegg i bilen...sub og frontsett..

driver å ser etter cd spiller..skal ha separat effektforsterker til alt sammen..

og de dyrere modellene har jo ofte 3 linjeutganger ..og en av dem er til sub....noen er til og med på 5 v..det gir vel bare bedre signal med mindre tap til forsterker..?

men..greia er...hvilke fordeler får jeg av en cd spiller med egen sub utgang??kan jeg justere sub via spiller..?? kan jo det ved fading på spillern oxo??

David

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du har egen sub-utgang så gir det vel bedre lyd enn med et passivt filter i subben, og dette med gain blir muligens noe mer passende...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DavidE
    skal ha anlegg i bilen...sub og frontsett..

driver å ser etter cd spiller..skal ha separat effektforsterker til alt sammen..

og de dyrere modellene har jo ofte 3 linjeutganger ..og en av dem er til sub....noen er til og med på 5 v..det gir vel bare bedre signal med mindre tap til forsterker..?

men..greia er...hvilke fordeler får jeg av en cd spiller med egen sub utgang??kan jeg justere sub via spiller..?? kan jo det ved fading på spillern oxo??

David
    I utgangspunktet ville jeg trodd en slik utgang var til en aktiv sub,men har ikke vært borti disse så kan ikke si det sikkert,men man trenger vel ikke engen subutgang hvis man allikevel skal koble til en separat forsterker? Når det gjelder deling så har jo de fleste forsterkere aktivt filter innebygd så passiv deling er vel ikke så aktuelt.en god firekanaler er jo perfekt til et frontsett og en sub.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er som oftest lettere å velge den helt korrekte x-over frekvensen mellom høttalere og sub fra fremsetet . Du har helt rett i fadingen for det er i prinsippet akkurat det samme du gjør med en sub utgang. Men skal du bare ha to ting holder det som oftest med en spiller med bare 2 linjeutganger . På mange spillere kan du også velge om den ene skal være til sub eller ikke . Høyt volt antall betyr et sterkere signal til forsterkeren og mindre forstyrrelser

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med RCA utgang for både front, rear og sub, har du i tillegg til fader mellom front og rear, også egen volumkontroll for sub. Veldig greit, så slipper man å krype i bagasjerommet for å justere gain på forsterker.
    Ofte er det da også innebygget delefilter i spiller, noe som gjør ting svært mye enklere ved innjustering av anlegget. Da kan man sitte rolig i lytteposisjon, slappe av og justere alt derfra.

Det finnes også spillere med 5 innebyggede forsterkere, hvor den ene er dedikert sub forsterker med dertil tilhørende delefilter. Og selvfølgelig er effekten på disse innebyggede forsterkerne langt fra hva det produsentene påstår! :twisted:
    Skal ikke så avansert matte til for å motbevise påstander om 4x40 + 80 watt, når det hele fores med 12V, strømkabelen er 0,75 mm2 og alt er puttet inn i en liten boks uten kjøling!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for masse svar!!

ser at det kan være kjekt...men spørs om jg gidder betale den extra 1000 lappen det koster for det!!
    den dynabel forsterkern jeg vurderer...6 kanaler....har egen kabla justering man kan dra med seg frem til spillern for å justere gain på sub..

David

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DavidE
    takker for masse svar!!

ser at det kan være kjekt...men spørs om jg gidder betale den extra 1000 lappen det koster for det!!
    den dynabel forsterkern jeg vurderer...6 kanaler....har egen kabla justering man kan dra med seg frem til spillern for å justere gain på sub..

David
    En spiller med sub ut har som oftes en liten Eq innebygget å, så du får endel mere for pengene enn kun en sub utgang. Jeg vil anbefale deg å kjøpe en god spiller! Skal du handle på Eltek, snakk med Nils så kan det nok hende han har en god pris på en spiller til deg

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde planer om en panasonic spiller..dem selger jo ikke det på eltek..ser ljudia har ok priser.....får en spiller med 3 linjeutganger osv til under 3000 kr...
    synes ikke det er så ille for en cd spiller...

blir også en 6 kanaler dynabel BF0756.....og vurderer det peerless definition 1" + 6"

vurderer en av disse...

Art.nummer: 932714
    Panasonic CQ-C7703N
    Normalpris inkl.moms: 3395.00 / stk
    Internetpris inkl mva: 2795.00/stk

Art.nummer: 933542
    Panasonic CQ-C7305N
    Normalpris inkl.moms: 2895.00 / stk
    Internetpris inkl mva: 2895.00/stk

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Alpine CDA-9855R? Knallgod spiller til 4000 hos Eltek, selv har jeg 9853R og er storfornøyd. Valgte 53 kun pga farge, 55 har høyere spenning på utgangene sine.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •