god lyd i bil??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate Joey Bane sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

god lyd i bil??

er det mulig å få god lyd i en bil?? en bil er vel den minst gunstige plassen for god lyd med tanke på refleksjoner, resonanser osv.
    alt er relativt, det går jo an å få god lyd til å være i bil..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går an å få ganske go lyd i bil.

Er bare litt (MYE!!) mer styr.
    Må lage masse greier selv, såsant du ikke setter det bort til proffer da..(*host*chicken*host*)
    Mye prøving og feiling (mest feiling)
    Forholdsvis dyrt noe som ikke er et sjokk sikkert.

Men det er et par store plusser også:
    Du får brukt det mye hvis du kjører litt bil
    Du får litt forskjellige tekniske skills etterverdt
    Og du blir veldig godt kjent med bilen på en nesten sexuell måte

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey Bane
    er det mulig å få god lyd i en bil?? en bil er vel den minst gunstige plassen for god lyd med tanke på refleksjoner, resonanser osv.
    Det er ikke noe umulighet å få god lyd i bilen. En moderat installasjon med det rette utstyret har ikke noe problem med å spille på høyde med de fleste normale Hi-Fi anlegg. Du kan jo ta en liten titt på bygge prosjektet av min bil, http://avforum.no/forum/av-bil-prosj...tallasjon.html , denne installasjonen er gjort for å komme seg ennå noen hakk vidre på jakten etter den perfekte musikk opplevelse og jeg nyter hver kilometer jeg kjører i bilen med deilig musikk

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare det å bytte ut orginal hoytallere og kjøre de via en amp er STOR forbedring enn orginal anlegg.
    audioart.no pleier å ha veiledings kvelder på torsdagene, hvor du kan komme med bilen din å få tips til montering og installsjon.
    Mannen bak det hele er Ketil Skei. Er vel Norges fremste innen EMMA samt han "eier" EMMA Norge så noe snøring har han.
    Vil du ha forbedinger så trenger det ikke koste flesk hvis du monterer det riktig.
    Eller så har Bjørn Erik her (BEF) en veldig fin link som han postet ovenfor.
    Men det er noe dyrere utstyr da...
    Eller tror jeg det er veldig bra lyd i bubblen hans.
    (Skulle høre på Motorfestivalen, men har var så forbanna opptatt av en Supra de benket)

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rizla
    Bare det å bytte ut orginal hoytallere og kjøre de via en amp er STOR forbedring enn orginal anlegg.
    audioart.no pleier å ha veiledings kvelder på torsdagene, hvor du kan komme med bilen din å få tips til montering og installsjon.
    Mannen bak det hele er Ketil Skei. Er vel Norges fremste innen EMMA samt han "eier" EMMA Norge så noe snøring har han.
    Vil du ha forbedinger så trenger det ikke koste flesk hvis du monterer det riktig.
    Eller så har Bjørn Erik her (BEF) en veldig fin link som han postet ovenfor.
    Men det er noe dyrere utstyr da...
    Eller tror jeg det er veldig bra lyd i bubblen hans.
    (Skulle høre på Motorfestivalen, men har var så forbanna opptatt av en Supra de benket)

Var du på Motorfestivalen og så tok du ikke kontakt... Det må du jo gjøre, satt stortsett hele dagen ved bilen min jeg og kjørte demo på den. Bilen kom ikke til sin fulle rette der inne pga. MYE støy i hallen

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Var du på Motorfestivalen og så tok du ikke kontakt... Det må du jo gjøre, satt stortsett hele dagen ved bilen min jeg og kjørte demo på den. Bilen kom ikke til sin fulle rette der inne pga. MYE støy i hallen
    Jeg stod i døråpningen til Erik Andre og snakket med han og hadde en kompis på slep. Var rundt 16 tiden hvor de ruset supran som verst.
    Du stod å snakket med en annen utstiller der så ville ikke forstyrre.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey Bane
    Er ikke noe problem,men definisjonen på god lyd blir man vel aldri enig om. Det største problet for og si det sånn er at det er masse støy i en bil (i hvertfall når man kjører he he) samt at stereoperspektiv ikke alltid er så enkelt pga at man sitter på siden og at det er masse dingser (ratt,konsoller osv) som reflekterer lyden hit og dit.
    For og kompensere for støy må man gjerne ha et anlegg som tåler og spilles litt høyt uten at det vrenger seg helt.Her spiller selvsagt plasseringen av høyttalerne også en stor rolle.Jo høyere opp jo lettere er det og få bedre lyd.Monterer du høyttalerne i dørene så er også demping av disse med asfaltmatter eller spray viktig.
    F.eks kan jeg ta mitt eget som jeg selv er meget fornøyd med i allefall.Har et bra frontsett fra RF i dørene +to 12" i kasse bak i bilen (mondeo stv).En RF forsterker til front og en monoforsterker til bassene. Har en rimelig Pioner headunit som jeg egentlig ikke er fornøyd med så den må byttes etterhvert,men annlegget spiller dønn rent over 120 db. i hver dør er det ca 8 kg asfaltmatter. Bruker ikke noe ekstra batteri eller annet dilldall.
    total kostnad ut fra butikk ( en forsterker er kjøpt brukt) inkludert kabler er vel ca 15-16000,- og det er vel omtrent det stereoen inne koster så det er ikke noe helt ekstremt. om andre er fornøyd driter jeg egentlig i,men det er ingen som har klagd så langt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •