Dynamotrøbbel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lightbulb Dynamotrøbbel

Jeg kunne tenke meg å få vite ca hvor mye knot det er å montere en større dynamo. Jeg har flere prosjekter rundt meg som kunne trenge ny og større dynamo, inkludert min egen bil.
    Er det noen her med erfaring nok til å skrive litt om det?

Er det like enkelt som det høres ut som? (neppe)

-Fjerne den gamle-Muligens en brakett?-Skru fast- evetuell ny vifte reim-og voila there u go-
    Ikke no fikling med regulatorer eller andre komponeneter som vi kanskje kan navnet på men ikke aner hva driver med.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det lett og komme til? Jeg bytta dynamo på 10 min til meg. Men så er det god plass der fremme og da.

Intermediate Joey Bane sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det kommer an på hvilken bil du har. nye biler kan en jo nesten ikke gjøre noe med selv.
    det er vel bare å løsne ledningene, slakke reima og skru av.. men du bør jo få en dynamo som passer, også må du sjekke om den har innebygd regulator eller ikke

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Sunny fra 1991 er det regulator i den dynamoen?

andre biler er BMW E30
    Og en Primera fra 94

Har sjekka litt og det finnes dynamoer på 150 amp som muligens passer i brakett feste på motorblokka mi fra nissan, men om det er regulator å sånt piss der aner jeg ikke.

For såkalt " after market" alla stinger eller no. Er det no kult?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan lønne seg og bytte batterier i enkelte anledinger framfor å bytte dynamo. Et skikkeligt gele batteri vil kunne levere jevn og god strøm til stereo'en og det vil lade seg enkelt på en dynamo på 50-60amp. med normal bruk. Et gamelt syrebatteri har ikke samme evne til å levere strøm som et gele batteri.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, er litt skeptisk på om sunnyen greier og dra dynamoen, iallefall, den vil stjele hester fra bilen.

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du tar kontakt med disse Excessive Amperage - High output alternators by C.S.A. i statene å få de til å bygge om din orginale hvis du ikke vil trikse så mye. De skal bygge en 300 amp med spennings regulator til 489 dollar + frakt.
    Hvis du ikke gidder det så ta kontakt med TrioNor i Oslo. Veldig behjelpelige med å svare på alle spørs ang dynamo uansett om du kjøper eller ikke.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BEF har et poeng du bør se nærmere på.
    Batteritypen han nevner, går utenpå det meste av ordinære syrebatterier. Men de koster jo litt. Totalt sett, vil jeg tro at det er en bedre løsning enn en kraftigere dynamo.

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ps: Uansett hva du gjør så bør du bytte til AGM batteri eller noe. Hva som helst bare ikke syre!
    Forslag:
    Gul Optima
    Stinger
    Kinetik
    Odessey (en av seriene)
    Apollo

Valg av batteri faller på hva du har av stereo utstyr i bilen din og hvor mye strøm du egentlig trenger. F.eks har du store monoblokker? Spiller du musikk med bilen slått av i lengre tid? Osv

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jadajada!

Jeg har bytta batteri! Har putta i litt forskjellige batterier i de forskjellige bilene.

I min sunny har jeg et Maxima bateri, en av de største modellene jeg fikk plass til Og for å si det sånn...... om jeg har 90 eller 50 hk på en bil som snart veier 2 tonn spiller liten rolle. Jeg vil bare ha bra lyd jeg.

I primeran har vi et "lite" Stinger batteri (det gjorde susen!!!!)

BMWn har vi ikke bytta i enda, men vi har et gult optima stående som vi har en plan om å bytte en gang i fremtiden.

Skal sies at jeg i min sunny har et ganske annerledes anlegg enn i de to andre bilene. Det er kammerater sine som bare skal ha et *******s(spinnvilt hvis du trur på gud:roll: ) trykk

BMWn har to 10 GTI bassere fra JBL og to monoblokker av typen Rockford 10000 BD. Her er nok dynamon på vei ut på de evige jakt marker uansett. Han kjører en 3Farads kondis, men bilen stopper nesten hvis han spiller høyt. Bilen begynner å bli LITT løøn

Primeran har et 13" element fra JL Audio og dertil egnet JL audio monoblokk (1000\1 eller no) Her har vi putta i to stykk 1Farads kondiser, men dette er jo ikke nesten nok en gang. Det var noen som kjørte bak han og sa han måtte sette på en kondis for det blikna så fælt.

Begge to sliter litt med støy fra littforskjellig alvorlighetsgrad, styke og kilde ,men dette er bar litt barnesykdommer og komponenter som muligens ikke er HEEEEELT tiff toff

Og hvis dere lurer på hva jeg har så får dere sjekke profilen min. Men når jeg spiller ganske høyt og lenge føler jeg at diskanten mister litt presisjon og at alt blir lissom litt slappere. Jeg har jo en 10 farads kondis i tillegg til såkalt "deep cycle" batteri, så har begynt å tru at en ny dynamo muligens hadde forbedra kvaliteten litt. Men alt detta er ved så høyt volum at det piper i ørene etterpå så det er muligens liten vits...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •