Skal prøve å komme oss i ringen på tryvann i 08. Forslag til Skikkelig anlegg?!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal prøve å komme oss i ringen på tryvann i 08. Forslag til Skikkelig anlegg?!

Hei. Vi er en gruppe på 22 elever, som jakter på et vildt anlegg til russebuss. Men vi har et problem. Vi er ikke Pappagutter så vi har ikke ubegrenset med penger. er det noen her som har forslag til billig og sjukt anlegg? Eller noen som eventuellt har mulighet til å hjelpe til?

Setter stoooooor pris på svar :-D

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Krispo
    Hei. Vi er en gruppe på 22 elever, som jakter på et vildt anlegg til russebuss. Men vi har et problem. Vi er ikke Pappagutter så vi har ikke ubegrenset med penger. er det noen her som har forslag til billig og sjukt anlegg? Eller noen som eventuellt har mulighet til å hjelpe til?

Setter stoooooor pris på svar :-D
    Hallå!
    Gi heller ett budsjett så er det enklere å komme med innspill.
    Har noe anlegg på lager som vi kanskje kan lage ett pakke tilbud på evn.
    Hilsen Morten i Horten

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viktige at dere hører med så mange utleiere som mulig, for priser varierer kraftig. Og det er ikke alltid at det største er det beste. Lei anlegg av god kvalitet. Heller god kvalitet enn et stort bestående av dårlige høytalere. Det er også viktig med MASSE kraft, og "topper" som spiller høyt og dynamisk. Det er da dere høres, men litt bass attpåtil skader ikke! Snakk også med folk som har høy erfaring innenfor konsert og russebusser. Det er da dere får det gode anlegget. Forhandle, og skaff sponsorer i tillegg. Det er viktig! Og for all del ha penger til å betale anlegget, eller så kommer problemene på rad og rekke etterpå...

For å komme i ringen på Tryvann trenger dere ikke å ha det største anlegget, men vær heller tidlig ute med å skaffe avtale. Begynne allerede nå? Men så klart, jo større, jo mere oppmerksomhet.

Btw, Tryvann er bra men Kongeparken er utallig ganger bedre! :-D

Så det er bare å sette igang. Det er et slit og koster penger, men jeg skal love dere at det er verdt hver eneste krone og ufattelig gøy! Men for all del ha litt penger til brun væske og da. Det må til. :-P

Kanskje også slenge ut litt oppdateringer om hvordan byggingen går? Spennende å følge med. Var selv buss-russ i 2006. :-)

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker du på PA anlegg Magnuswb? I så fall trenger de ett agregat på taket og masse annet styr. Å det er ikke direkte billig å leie ett PA system heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hørt at det koster 2500 å leie et PA anlegg i 24 timer, det er med 2 høyttalere og et lite miksebord med 2 cd-spillere integrert.
    men det spilte sinnsykt rått det jeg hørte en gang!

stå på!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var litt uklar der. Jeg mener PA anlegg ja. Det koster og det er derfor det er lurt å bruke tid på å skaffe sponsorer. Aggregat trengs jo selvfølgelig, og jo større annlegg, jo større aggregat.

Vi hadde et innendørs anlegg i bussen, det var 4x18" og 4" passende topper, pluss 2x15 og 2" passende topper. Det kostet litt i overkant av 30 000 for 20 dager, inkl. forsterkere og aggregat. (aggregat ble sponset, med et depositum på 500 kr) Det spilte noe helt vanvittig, spesielt innendørs. Var så vidt glassrutene i bussen holdt.

Men skal dere slå bærum gutta så må dere jobbe, spare og skaffe sponsorer som noen gærninger. Det største anlegget i 2006 kostet i underkant av 400 000 å leie for hele russetida, og det var uten teknikere og aggregat. Og det var UFATTELIG svært!

Intermediate hansam sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja. ellers så er det bare å begynne å bygge da
    Speakerplans.com og P1850 horna. De spiller ballene av deg bare du har mange nok. clustere på minimum 4 og 4 er å foretrekke.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Invester heller pengene i noe fornuftig, hent ut utbytte når du er 30, betal tilbake studielånet og lev lykkelig resten av livet

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nesten 1 million

Av kilder innen Pa-utleie så er vel det dyreste anlegget i år oppe i 800 000 tusen kroner. Dette er kun lyd. Det er en semitrailer med utstyr som kommer og rigger opp ett sinnsvakt stort anlegg. Tror det er no lifter og heisekraner inne i bildet også.
    Og det er heller ingen bombe at dette er en buss fra Bærum

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Invester heller pengene i noe fornuftig, hent ut utbytte når du er 30, betal tilbake studielånet og lev lykkelig resten av livet
    Hah! Tydeligvis ikke vært russ du.... Det er verdt hver krone og øre, og er nok noen av de morsomste dagene i ditt liv, hvertfall mitt. Spørs jo helt hva du gjør ut av de 17++ dagene man har til rådighet da selvfølgelig.

Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var selv Russ på buss i 2005, Vi hadde ingen problem med å komme inn i en av ringene på tryvann selv om vi ikke hadde så dyrt anlegg. Det er verdt hver eneste krone, det kan jeg love deg. Kan råde dere til å begynne å undesøke priser. vi dro til forskjellige utleiefirmaer og hørte på hva de hadde, endte opp med å leile fra Norsk lyd og lys utleie Norsk Lyd- & Lysimport AS

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Hah! Tydeligvis ikke vært russ du.... Det er verdt hver krone og øre, og er nok noen av de morsomste dagene i ditt liv, hvertfall mitt. Spørs jo helt hva du gjør ut av de 17++ dagene man har til rådighet da selvfølgelig.
    Nåja. Har vært russ, men på litt andre prinsipper enn å bruke mest mulig penger på russebuss. Har en kamerat fra Oslo-området som var på et spleiselag der de jobbet hele videregående, kjøpte en sinnsyk buss og leide en enorm diodeskjerm. Han angrer bittert på at han gjorde det, da utbyttet var minimalt. Andre jeg vet om som brukte mye penger på russefeiringa, synes også det er rimelig meningsløst i etterkant.

Selv drakk vi (mye) øl og grillet, spiste piknik i rundkjøring og hadde det generelt gøy. Men nå var jeg heller ikke russ i Oslo-området, så den sinnsyke forbrukskulturen var ikke et tema.

Men hvis man føler at man virkelig får mye igjen for å bruke så mange penger på å leie/kjøpe buss/anlegg som man er konstant engstelig for hele russetida, og som man ikke kan innta væske i nærheten av i frykt for å være gjeldsslave til man er 40, så værsågod.

For meg virker det mer anstrengende enn gøy.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha skikkelig PA og overbevise i kongeparken må du/dere dekke bussen med høyttalere. Men ringene som er der spiller som oftest så sinnsykt høyt at det ikke fins noen som orker å være der. Bedre å gå etter lydtrykk enn skrik å skrål for å si det sånn. Jo fler basskasser jo bedre og gjerne mellomtone elementer. Diskant horn må man jo ha men vær litt forsiktige da de skriker ofte så jævlig at folk bare går.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strøm strøm og mere strøm sier jeg bare. Nå har ikke akkurat jeg no vildt dbdrag anlegg men klarer 'n 140 ca, og jeg merket en ufattelig forskjell med fler batterier.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler på at batterier er noe tema her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en titt på denne siden her. Untitled Document
    Dette er en kar som har utviklet en ny type kasse til høyttalere etter hva jeg har forstått. Disse skal visst spille helt vanvittig. Hørte rykter om at han dro til lerkendal med en kassebil med utstyr og slo andre meget store aktører som også ville levere der. Det nye med kassene hans er visst at de gir fra seg bass som om det skulle være innendørs. Det er ihvertfall verdt å sende en mail og høre.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann! Takker for mange gode svar! Foreløpig med et lite forbehold, så skal vi legge 100 000 - 200 000 kroner på anlegg.. Dette er fra våre egne lommer og ikke andre, så det er mye penger!!! Egentlig alt for mye!!!

Men nå er ikke jeg akkurat SUPER spesialist på russe anlegg, så jeg lurte på forslag, eventuellt noen som kunne hjelpe oss å bygge eller settte sammen et slikt anlegg.. Vet det er en god del folk som har god kompetanse innenfor dette!

Så hvis det er noen som ønsker å hjelpe til med å sette opp et heftig anlegg til russebuss, hadde ikke det gjort noe :-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta heller kontakt med et firma som leier ut. Der går du inn å sier hva dere vil ha og hvor mye penger dere har til rådighet, så setter dem opp et anlegg. Det tror jeg er mye lettere enn at en person sitter her og skriver: 10x18", 5x15" osv osv osv... Dere kan også høre det på forhånd. Be om bedre komponenter enn flere komponenter. Kvalitet foran kvantitet. Da kan dere slå det meste. OG med 200 000 får dere leid et anlegg så spiller som et *******, til en verdi av 2-3 mill...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Nåja. Har vært russ, men på litt andre prinsipper enn å bruke mest mulig penger på russebuss. Har en kamerat fra Oslo-området som var på et spleiselag der de jobbet hele videregående, kjøpte en sinnsyk buss og leide en enorm diodeskjerm. Han angrer bittert på at han gjorde det, da utbyttet var minimalt. Andre jeg vet om som brukte mye penger på russefeiringa, synes også det er rimelig meningsløst i etterkant.

Selv drakk vi (mye) øl og grillet, spiste piknik i rundkjøring og hadde det generelt gøy. Men nå var jeg heller ikke russ i Oslo-området, så den sinnsyke forbrukskulturen var ikke et tema.

Men hvis man føler at man virkelig får mye igjen for å bruke så mange penger på å leie/kjøpe buss/anlegg som man er konstant engstelig for hele russetida, og som man ikke kan innta væske i nærheten av i frykt for å være gjeldsslave til man er 40, så værsågod.

For meg virker det mer anstrengende enn gøy.
    Med fare for å virke som en gammel grinebiter: Enig at det virker litt meningsløst å blåse såpass med penger på noe så lite varig (med mulig unntak av tinnitusen da, som man med litt hell kan nyte resten av livet ).

Men trådstarter skal ha bonus for at han tenker økonomi! Du kan jo følge rådet til hansam og bygge selv, det er jo ikke noe hokus pokus. Med 22 mann (damer) er det jo bare å starte masseproduksjon! Så kan dere selge det etterpå ;-)

Intermediate hansam sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Med fare for å virke som en gammel grinebiter: Enig at det virker litt meningsløst å blåse såpass med penger på noe så lite varig (med mulig unntak av tinnitusen da, som man med litt hell kan nyte resten av livet ).

Men trådstarter skal ha bonus for at han tenker økonomi! Du kan jo følge rådet til hansam og bygge selv, det er jo ikke noe hokus pokus. Med 22 mann (damer) er det jo bare å starte masseproduksjon! Så kan dere selge det etterpå ;-)
    Det tror jeg faktisk du kan gjøre buisness på. Om du legger litt sjel i arbeidet.
    Jeg trenger ny PA jeg Kan kjøpe dere ut om dere bygger det for meg
    -
    Teknisk veiledning inkludert.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •