Skurring i høytalere - Spilleren elr ht. sin feil?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skurring i høytalere - Spilleren elr ht. sin feil?

Jeg låner for tiden foreldrene mine sin Mazda 626 92-mod. Anlegget som sto i besto av originale ht. + en gammel sony kassetspiller (oppgitt 4 x 45w) med cd-veksler tilkoblet.

Jeg kjøpte meg et par 4" ht. fra Clas Ohlson, av merket Boschmann. Lyden ble litt bedre, kan spille litt høyere, men bassen skurrer like fort, til tross for at disse ht. er 10 ganger bedre enn de originale.

Vil skurringen gi seg ved å kjøpe en ny spiller, eller er det rett og slett bare ht. som er dårlige?

Lyset i displayet på spilleren begynner forøvrig å blinke når jeg skrur opp litt.. :-?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Crazyboy
    Jeg låner for tiden foreldrene mine sin Mazda 626 92-mod. Anlegget som sto i besto av originale ht. + en gammel sony kassetspiller (oppgitt 4 x 45w) med cd-veksler tilkoblet.

Jeg kjøpte meg et par 4" ht. fra Clas Ohlson, av merket Boschmann. Lyden ble litt bedre, kan spille litt høyere, men bassen skurrer like fort, til tross for at disse ht. er 10 ganger bedre enn de originale.

Vil skurringen gi seg ved å kjøpe en ny spiller, eller er det rett og slett bare ht. som er dårlige?

Lyset i displayet på spilleren begynner forøvrig å blinke når jeg skrur opp litt.. :-?
    Her er det nok en kombinasjon av flere ting.

Du sier lyset på spilleren starter å blinke når du skrur opp, dette indikerer at det ikke er nok strøm. Det kan skylles for dårlig kvadrat på strøm kablene til spilleren.

Det har skjedd mye for forsterker siden i spillerene siden det var normalt med kasset spiller. Så kvaliteten på din spiller har nok å endel å si her.

Så har du hvordan elementet er montert. Har det noe kabinett bak seg eller spiller det rett inn i dashbordet, er det helt tett rundt elementet og monterings baffelen. Det er viktig å bremse elementet, så har du ikke et lite kabinett vil det lønne seg å legge noe filt, skumgummi eller akustisk ull bak elementet. Det må å være helt tett på monterings platen rundt elementet.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Du sier lyset på spilleren starter å blinke når du skrur opp, dette indikerer at det ikke er nok strøm. Det kan skylles for dårlig kvadrat på strøm kablene til spilleren.
    Da er jeg nødt til å ta ut spilleren for å se, skal uansett ha den ut når jeg skal montere diskant-domene. Men tror ikke jeg har "pinnene" man trenger for å løsne spilleren... noen tips om hvordan jeg kan få den ut?

Det har skjedd mye for forsterker siden i spillerene siden det var normalt med kasset spiller. Så kvaliteten på din spiller har nok å endel å si her.
    Har sett litt på brukte spillere, men har ikke lyst til å legge så mye i den i.o.m. at det ikke er min bil. Jeg synes dog det er nødvendig at den kan styre cd-veksler, da jeg har dette i bilen. Her er 2 alternativer fra finn.no:

Finn Torget - Sony Bilstereo CD/ RDS radio

Finn Torget - Multiformat Panasonic 4x50W MOSFET m/ fjernkontroll

Så har du hvordan elementet er montert. Har det noe kabinett bak seg eller spiller det rett inn i dashbordet, er det helt tett rundt elementet og monterings baffelen. Det er viktig å bremse elementet, så har du ikke et lite kabinett vil det lønne seg å legge noe filt, skumgummi eller akustisk ull bak elementet. Det må å være helt tett på monterings platen rundt elementet.
    Elementet er montert i dashbordet, ca i knehøyde. Bak elementet er det ingen form for kabinett, kun ledninger og tomrom :???:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bump! Kom gjerne med innspill folkens

Newcomer b&w hjemmekino sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde skurring i subben eller mer during, tror dette var pga dårlig jording, men det høres ikke ut som det er problemet her.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b&w hjemmekino
    Jeg hadde skurring i subben eller mer during, tror dette var pga dårlig jording, men det høres ikke ut som det er problemet her.
    Nei det er det neppe. Men så irriterende at jeg må stille alt av bass så langt ned det går for å kunne spille noenlunde høyt. Hvis ikke skurrer det ved rimelig lavt volum

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Even more bump...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fikset litt her og der slik at lyden ble bedre

Kjøpte silikon som jeg tettet rundt elementene med. Kjøpte også sitteunderlag som jeg klipte opp i passende biter, og la rundt elementene. Dette dempet mye av skurringen, og jeg kan nå spille ganske høyt. Bassen ble det også litt mer futt i!

Monterte også diskantdomene, med meget bra resultat. Er litt morsomt med slike DIY/monterings prosjekter

Neste trinn blir ny spiller, en brukt en dog, under 1000,- kr. Satser på at lyden får et løft da, hvis ikke selger jeg den bare. Sub og forsterker får komme etterhvert hvis jeg får råd til det

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oh! Jeg holdt på med en sånn bil for en helg siden!

Monterte Pioneer komponentsett i dashbordet.
    Vi sleit litt fordi komponentsettet var litt større enn det som sto dær. Men det gikk.

Men et rå tips: hvis du er intresert i lyd i det heletatt så finnfram et par nypressa spanderbukser og kjøp deg et litt kult front sett og en CD-spiller som ikke er av dem ALLER kjipeste.
    1000 spenn i CD-spiller høres optimalt ut for deg, og hvis du kan finne rom i økonomien din så kjøp et frontsett som koster ca det samma. Du vil få en enorm aha opplevelse.

MEN *OBS* Mål høtalerne først!!!! før du kjøper. Trur det var 10cm høytalere som passa rett over. Litle bit of a pain in the ass å sette inn 13 cm

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satte inn 10 cm høyttalere (4") av merket Boschmann. Har fått en del bedre lyd, men satser på at det blir bedre når jeg får spilleren (en brukt Pioneer som var ganske dyr ny). Frontsettet er uansett av mye bedre kvalitet enn det som sto i, så håper det blir bra

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •