2-DIN Navigasjon/HDD-løsninger - Hva finnes?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

2-DIN Navigasjon/HDD-løsninger - Hva finnes?

Har tenkt til å kjøpe meg ny bil, og da ønsker jeg samtidig et stilig anlegg. Sikler en god del på Pioneer sine løsninger, men den ene med HDD blir litt for dyr med 25.000 kr.

Noen som har gode forslag på anlegg som har navigasjonsmulighet, DVD og aller helst HDD innebygget?

For de enheter som ikke har HDD, er det da mulig å koble til egen HDD via USB?

Flere av de jeg har sett på nevner TV-mulighet. Vil man kunne få sendere som tar det kommende digitale bakkenettet og det analoge?

Dette er spillerene jeg har sett på så langt:

AVIC-HD1BT Pioneer Navigasjon/GPS - Navigasjon

AVIC-D3 Pioneer Navigasjon/GPS - Navigasjon

Clarion Norway | MAX973HD

Kenwood Electronics UK Ltd. | Navigation > DNX7200

Kenwood DDX-7029 multimedia system

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har vel fått med deg de fleste 2 din foreløpig tror jeg. Pioneer kommer med en i 13-14 tusen kr klassen.
    Ang ekstern HDD så vet jeg at Pioneer spillere med IPBUS kan tilkobble en HDD kilde f.eks.
    Eller så er det jo flere som har AUX inn, men da må du styre den eksternt også.
    Alpine og Pio har ihvertfall mulighet for IPOD adapter så du kan styre IPOD`n via spilleren

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eclipse er produkter som er ganske populære over there:

ECLIPSE by Fujitsu Ten

De har en navigasjonsserie med 2U enhet og innebygd HDD.

Denne siden har bare enheter med amerikanske kart, men jeg har lest en eller annen plass (fant det ikke i forbifarten), at de har etablert distribusjon i europa. Da er det vel råd med europeiske kart også.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OXO
    Eclipse er produkter som er ganske populære over there:

ECLIPSE by Fujitsu Ten

De har en navigasjonsserie med 2U enhet og innebygd HDD.

Denne siden har bare enheter med amerikanske kart, men jeg har lest en eller annen plass (fant det ikke i forbifarten), at de har etablert distribusjon i europa. Da er det vel råd med europeiske kart også.
    Prøvde å søke litt på google men fant lite om denne i europa. Sånn det ser ut nå, så skiller enheten fra Clarion seg best ut med en prisforskjell på 8000 kr - fordel Clarion. Clarion har vel også god kvalitet i samme gruppe som Pioneer og Alpine?

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Funkypapa
    Har tenkt til å kjøpe meg ny bil, og da ønsker jeg samtidig et stilig anlegg. Sikler en god del på Pioneer sine løsninger, men den ene med HDD blir litt for dyr med 25.000 kr.

Noen som har gode forslag på anlegg som har navigasjonsmulighet, DVD og aller helst HDD innebygget?

For de enheter som ikke har HDD, er det da mulig å koble til egen HDD via USB?

Flere av de jeg har sett på nevner TV-mulighet. Vil man kunne få sendere som tar det kommende digitale bakkenettet og det analoge?

Dette er spillerene jeg har sett på så langt:

AVIC-HD1BT Pioneer Navigasjon/GPS - Navigasjon

AVIC-D3 Pioneer Navigasjon/GPS - Navigasjon

Clarion Norway | MAX973HD

Kenwood Electronics UK Ltd. | Navigation > DNX7200

Kenwood DDX-7029 multimedia system
    Hmmm
    Jeg er på jakt etter navigasjon til bilen min og.
    Har sett litt på Pioneer og Kenwood, og har kommet frem til at jeg ville gå for Kenwood 7200(ca 13000NOK). MEN den Clarion MAX973HD var intresang. Har du kjøpt noe? Og hva ble det? Pris og erfaringer?
    Har du mer erfaringer om Clarion MAX973HD?

Edit:
    Og hva med fotoboks varsling på Clarion MAX973HD?
    Og med oppdateringer?

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Hmmm
    Jeg er på jakt etter navigasjon til bilen min og.
    Har sett litt på Pioneer og Kenwood, og har kommet frem til at jeg ville gå for Kenwood 7200(ca 13000NOK). MEN den Clarion MAX973HD var intresang. Har du kjøpt noe? Og hva ble det? Pris og erfaringer?
    Har du mer erfaringer om Clarion MAX973HD?

Edit:
    Og hva med fotoboks varsling på Clarion MAX973HD?
    Og med oppdateringer?
    Noen som har kjøpt noen av disse?
    Erfarainger?
    Foto boks varsling?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer AVIC-HD3BT

Jeg har kjøpt en Pioneer AVIC-HD3BT og har ett CD-UB100 USB-adapter i tillegg. Dette funker helt utmerket til mitt bruk iallefall.
    Jeg var interessert i ett system som for det første hadde innebygget navigasjon med taleguiding, og som taklet MP3 filer på plate og innebygget handsfree system for mobiltelefonen. Når jeg kikket litt rundt så såg jeg at der var flere muligheter ute å gikk med de kriteriene.

Når jeg så oppdaget AVIC-HD3BT sin harddisk løsning så falt jeg helt for denne. Siden jeg i tillegg har ett USB adapter så har jeg en LaCie 250GB USB disk koblet til der når jeg trenger mer musikk på lengre turer. Bare synd den ikke kan spille av filmer fra USB disken.

AVIC-HD3BT støtter også DVD-avspilling. Du kan koble til ryggekamera.
    Den spiller selvsagt av MP3 filer, men uheldigvis ikke fra DVD-R/+R plater, kun fra CD-R plater.
    Harddisken benyttes til kart, slik at man kan både navigere og ha i en DVD film eller høre på en Audio-CD/MP3-CD mens man kjører (vel, filmen kan kun sees mens man har håndbrekket oppe om man har koblet alt på lovlig vis).
    Men harddisken benyttes også til musikk;
    Når man putter inn en Audio-CD plate så kan man velge å starte opptak av enkeltsanger, eller hele plata manuelt, eller man kan slik som jeg gjør det sette den på helautomatisk. Da tar den opp hele plata til harddisken om den ikke ligger der fra før. Den bruker enten CD-Text eller en intern Gracenote database for å lage album-, artist- og låt-navn på filene. Kan selvsagt legge inn dette manuelt om man gidder...

Kvaliteten på kartet og navigasjonen er ikke av aller beste sort, men så er jeg også vant til en Garmin GPSMAP60CSx som vel er noe av det beste jeg har sett. Har i tillegg en Medion MDPNA200, der er nok kart og navigasjon (kvaltiet på routinga) en del dårligere enn det som er på Pioneer enheten. Men har sett det enda værre på andre navigasjonsenheter for bil. Feilene er så enkelt som dårlig oppdatert veinett for enkelte småveier, og at enkelte sykkelstier kommer opp som bilveier. Men dette er feil som vil være i ALLE enheter som bruker samme kart-verk som Pioneer enhetene; Tele Atlas.

Kvaliteten på lyden synes jeg er veldig bra. Men høytalerne i bilen min er bare de fabrikkmonterte og jeg går å tenker på å flytte disse til bakdørene og få nye component-sett i frontdørene.

Installasjonen gikk såre enkelt når jeg først hadde fått ut den gamle spilleren som var integrert i dashboardet...
    En av grunnen til å velge ett kjent merke som Pioneer; man får tak i overgangskabler til omtrent alle bilmerker. Selv jeg som har en ikke så veldig kjent Honda Jazz, klarte å finne overgangskabler fra min bil til Pioneer systemet.

Eneste jeg mangler nå er å finne ut hvor jeg kan hente VSS signalet til spilleren...

En del bilder av installasjonen min finnes her;
    Flickr: Photos from F0NIX

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0