Hjelp til dimensjonering av strømkabler til bilstereo!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til dimensjonering av strømkabler til bilstereo!

Hei!

Jeg trenger litt hjelp til dimensjonering og strøm oppsett til "anleggs-tralla" mi!

Anlegget bygger jeg selv, men jeg er ingen elektriker, så jeg trenger råd ang. kabling, batterier, plassering osb.

Komponenter:
    Audison VrX 1.500 - @2000WRMS 1Ohm x2 (4000W)
    Cadence Beastmaster 12" @1Ohm x2
    Audison VrX 4.300 - @ 4x110WRMS x1
    Focal 165 K2Power - Ice audio avbefaler meg å ikke bruke medfølgende delefilter og brokoble min 4.300 til 2 kanaler, men bruke filterene i forsterkeren, og kjøre 4kanaler, 110WRMS på hver komponent, woofer, diskant osb..
    Har en håndlagd dynamo på 220A kjøpt fra USA. 2stk stinger 1Fahrad kondensatorer.

Noen forslag? Kanskje til og med mest egnet bil for LYD.:-D
    Denne tråden har jeg oppretta for å få den TEORETISKE biten i anlegget rigtig, sånn ej skal sleppe så mange problemer i praksis, så takker for all hjelp ej får!

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så tykt som mulig. får du plass til 50mm2 så bruk det. Husk at det er lurt å bytte alle kablene mellom batteri, dynamo og jording også.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forrige oppsettet brukte jeg 50mm2 kabler + og - fra batteri fremme til batteri bak, 50mm2 fra dynamo til + batteri fremme, 50mm2 fra motor til chassis.
    Alikevel fikk jeg et spenningsfall på over 1 volt fra fremme til bak i bilen. Hadde da også de 2x 1Fahrad kondensatorene montert ca 30 cm fra hver monoblokk..