Erstatte orginalhøyttalere i Peugeot 307

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erstatte orginalhøyttalere i Peugeot 307

Som noen av dere sikkert vet er orginalhøyttalerne i Peugeot 307 håpløse (forøverig 2003 modell). Tenker nå og erstatte disse og medfølgene cd-spiller.

Først av alt, vil lyden markant bedres i bilen, akustikken i bilen er jo ikke akuratt god med diverse plast deksler?

Har ikke så veldig god peiling, så har til nå vurdert disse:
    TS-Q171C Pioneer Spesialtilpassede høyttalere - Bilunderholdning

CD-spiller er jeg usikker på, men regner med en i 2-3000 kr klassen (holder dette for å drive nevnte høyttalere, hvis man tar utgangspunkt i noe rundt 4x50 w mosfet?). Er uaktuelt og skjære i hatthyller, montere forsterkere i bagasjerom osv.. Kort oppsumert, vil kun bytte orginalhøytalere (frontsett) og cd-spiller.
    Uansett kan utviding mtp forsterker vurderes senere.

En annen ting er hvorvidt en med mindre peiling kan installere noe lignende selv?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også snakket med en forhandler som sa at standard 16.5 cm høyttalere passer i orginaldeksel.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hifi_tom
    Som noen av dere sikkert vet er orginalhøyttalerne i Peugeot 307 håpløse (forøverig 2003 modell). Tenker nå og erstatte disse og medfølgene cd-spiller.

Først av alt, vil lyden markant bedres i bilen, akustikken i bilen er jo ikke akuratt god med diverse plast deksler?

Har ikke så veldig god peiling, så har til nå vurdert disse:
    TS-Q171C Pioneer Spesialtilpassede høyttalere - Bilunderholdning

CD-spiller er jeg usikker på, men regner med en i 2-3000 kr klassen (holder dette for å drive nevnte høyttalere, hvis man tar utgangspunkt i noe rundt 4x50 w mosfet?). Er uaktuelt og skjære i hatthyller, montere forsterkere i bagasjerom osv.. Kort oppsumert, vil kun bytte orginalhøytalere (frontsett) og cd-spiller.
    Uansett kan utviding mtp forsterker vurderes senere.

En annen ting er hvorvidt en med mindre peiling kan installere noe lignende selv?
    Det komponet settet er et helt ok sett. Det å bytte spiller i Peugeot er jeg litt mere usikker på. Noen av Peugeot modeller kan det være litt vanskelig.

Lyden i bilen vil bli betraktelig bedre med et nytt komponent sett og får du byttet spiller vil det gjøre susen. DEH-P6800MP Pioneer CD-tuner - Bilunderholdning er en meget god spiller.

Active Sandlien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare ta en titt på denne sia.
    Members Only

Her er det veldig mye bra, til en veldig kurant pris.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Har selv en 307 og har akkurat samme erfaring som deg - originalanlegget suger big time.
    Jeg har begynt i feil ende, nemlig med å bytte ut høyttalerne i framdørene. Har satt in Boston Acoustics Pro 6.5 framme, men det var rimelig bortkastet. Det er nok forsterkeren i spilleren som er akilleshelen (den største i alle fall lol ).
    Min anbefaling til deg er å starte med spilleren. Det er også den enkleste jobben dersom du ikke er vant til å røske og rive i dørtrekk :-?
    Siden du har en 2003-modell kan du også integrere spilleren med den originale fjernstyringen på rattstammen og displayet oppe på dashen. (Min er en 2006-modell, og jeg får ikke til å bruke originaldisplayet ) Pioneer har adaptere som muliggjør dette. Alle Pioneers spillere med P i modellbetegnelsen kan brukes, men jeg ville kanskje funnet en med oransje knappebelysning for helheten med resten av interiøret... Tror det er en som heter DEH-P6800, eller noe sånn. Den går for rundt tre lapper.
    Lykke til!

BTW.
    Blaupunkt har også samme integreringsmulighet..... Min erfaring er dog at Blaupunkt leverer en litt dårligere forsterkerdel i sine spillere. Har kjørt med Blaupunkt Bremen CD72 (toppmodell for fire år siden) i en Opel Omega i fire år. Slettes ikke misfornøyd med den spilleren, men kunne kanskje ønsket bittelitt mer guffe fra forsterkerdelen. Den var selvfølgelig også integrert med rattknapper og originaldisplayet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •