Jbl gti 1200

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18

Tråd: Jbl gti 1200

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jbl gti 1200

Hei, jeghusker for laaang tid tilbake at jbl hadde en sub som het gti1200. noe som var en sinnsyk sub på den tiden. ihvertfall der jeg bodde hehe. jeg så jeg hadde en liggende fremdeles men null lyd i den., produserer jbl noe liggnende enda, eller har de blitt slått av andre konkurenter`? hva skal jeg kjøpe for at det skal kjennes godt i kroppen inni bilen, har en genesis monoblock som skal drive den på ca 580w hvis jeg husker riktig, skulle være en klasse a forsterker uten at det sier meg så masse. hehe trenger hjelp. amerikaneren skal på veien i sommer og da skal bassen kjennes, resten av oppsettet blir en pioneer spiller, Bilradiospesialisten - Pioneer DEH-P75BT
    og dls 6x9 og ett 6,5" dls sett fremme. de blir kjørt på seperat forsterker. håper på noen gode tips til sub,

tror det er denne forsterkeren jeg har. temmelig sikker A3

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cls215
    Hei, jeghusker for laaang tid tilbake at jbl hadde en sub som het gti1200. noe som var en sinnsyk sub på den tiden. ihvertfall der jeg bodde hehe. jeg så jeg hadde en liggende fremdeles men null lyd i den., produserer jbl noe liggnende enda, eller har de blitt slått av andre konkurenter`? hva skal jeg kjøpe for at det skal kjennes godt i kroppen inni bilen, har en genesis monoblock som skal drive den på ca 580w hvis jeg husker riktig, skulle være en klasse a forsterker uten at det sier meg så masse. hehe trenger hjelp. amerikaneren skal på veien i sommer og da skal bassen kjennes, resten av oppsettet blir en pioneer spiller, Bilradiospesialisten - Pioneer DEH-P75BT
    og dls 6x9 og ett 6,5" dls sett fremme. de blir kjørt på seperat forsterker. håper på noen gode tips til sub,

tror det er denne forsterkeren jeg har. temmelig sikker A3
    Forsterkeren din er en A/B forsterker. JBL produserer frotsatt GTI serien,men den har blitt tatt igjen av endel andre pga. pris. Et element som er helt sinsykt bra nå for tiden er ELTEK AS , http://www.mamut.com/homepages/Norwa...2_datablad.pdf . Bygger du en 45L bassrefleks kasse til denne vil du få noe som både spiller pent og høyt!! Kn love deg at den bassen kjenner du fysisk på kroppen så det holder

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oki, ser ikke så verst ut nei, og du mener jeg klarer å drive denne skikkelig med den forsterkeren jeg har? eller mangler jeg litt kraft? lenge siden jeg har styrt med dette bil greiene hehe.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oki, ser ikke så verst ut nei, og du mener jeg klarer å drive denne skikkelig med den forsterkeren jeg har? eller mangler jeg litt kraft? lenge siden jeg har styrt med dette bil greiene hehe.
    Vis du har en ELTEK AS vil du ha massssse effekt til å drive det elementet

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Vis du har en ELTEK AS vil du ha massssse effekt til å drive det elementet
    hmm men er ikke denne hakket over min da? eller er det jeg som har missfprstått, tenkte å bruke den jeg har, orker ikke kjøpr ny, har så sinnsykt mye greier liggende så vil bruke det jeg kan bruke

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med denne da? de har jo rykte på seg å trykke mye? sammenligning med den du nevnet fra dynabel? har du peiling? Men min forsterker holder vel kanskje ikke til en stroker?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm men er ikke denne hakket over min da? eller er det jeg som har missfprstått, tenkte å bruke den jeg har, orker ikke kjøpr ny, har så sinnsykt mye greier liggende så vil bruke det jeg kan bruke
    Hva med denne da? de har jo rykte på seg å trykke mye? sammenligning med den du nevnet fra dynabel? har du peiling? Men min forsterker holder vel kanskje ikke til en stroker?

Du sa bare at du hadde en Genesis Monoblock, så ta trodde jeg du hadde den. Du har sikkert ELTEK AS .

Jeg har ikke hørt det JBL elementet du nevner der så jeg vil ikke si noe om det. Jeg har hørt det elementet til Eltek å jeg var så utroligt imponert at jeg bare satt der å måpet.... Den spilte utroligt bra musikk, hadde masser av trykk og kunne spille HØYT Så til prisen er det elementet bare et kupp!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nja ikke den jeg har heller hehe, lurer på om den het ett eller annet a-100, er jo en eldre modell. mener den var på 2x100 eller 2x150.
    Kan sjekke når jeg kommer hjem fra sjøen, husker ihvertfall at den var kraftigere en den siste du linket til
    blir kanskje en dynabel på meg når jeg kommer hjem da ser innpå her at du skal no ihvertfall vite hva du snakker om skal inn i en veteran bil. lurte på lage refleks kasse med røret opp i hattehyllen. har hatt suksess med det før. eller hva anbefaler du?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nja ikke den jeg har heller hehe, lurer på om den het ett eller annet a-100, er jo en eldre modell. mener den var på 2x100 eller 2x150.
    Kan sjekke når jeg kommer hjem fra sjøen, husker ihvertfall at den var kraftigere en den siste du linket til
    blir kanskje en dynabel på meg når jeg kommer hjem da ser innpå her at du skal no ihvertfall vite hva du snakker om skal inn i en veteran bil. lurte på lage refleks kasse med røret opp i hattehyllen. har hatt suksess med det før. eller hva anbefaler du?
    Vet hilken amp. du har da, dette er den som har tatt over for din amp ELTEK AS og A-100 var å en meget godt amp. så den går helt fin å bruke.

Jeg hørte det elementet både i lukket og bassrefleks kasse, vil holde en knapp på refleks kassen, den spilte utroligt heftig Får du porten da inn i kupen vil det kunne gi masser av liv!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er god, da blir det en dynabel på meg tror kanskje jeg bestiller inatt.. hehe. farligt å jobbe natt og kjede seg.... jaja. Skal ikke være no problem å få porten i hattehyllen mellom de to 6x9. blir nok bra det da får vi satse på
    takker og bukker for hjelp så langt

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var den bestillt så får vi se om den holder det du lover hehe blir nok fornøy. Men du kan kanskje tipse meg hvordan jeg skal koble den opp mot min forsterker. Jeg husker lite om dette ohm greiene. men mener forsterkeren skal takle 2 ohm. skal jeg kjøre den brokoblet og suben satt opp i 2 ohm? eller?
    håper på tips

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var den bestillt så får vi se om den holder det du lover hehe blir nok fornøy. Men du kan kanskje tipse meg hvordan jeg skal koble den opp mot min forsterker. Jeg husker lite om dette ohm greiene. men mener forsterkeren skal takle 2 ohm. skal jeg kjøre den brokoblet og suben satt opp i 2 ohm? eller?
    håper på tips
    Den suben er dobbel spolet 2x2,3ohm så du bruker en kanal til hver av spolene. Da vil forsterkeren ha de beste forutsetninger til å drive suben og ha ca 2x300watt per kanal. Du bruker et Y-ledd for å få likt signal inn på begge inngangene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, takker så mye men ett y-ledd? hva mener du med det? er jo bare en phono inngang på forsterkeren. bruker jeg bare en ( la oss si den hvite) sub utgangen på pioneeren? eller bruekr jeg begge som vanlig.. forsto ikke helt den der.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, takker så mye men ett y-ledd? hva mener du med det? er jo bare en phono inngang på forsterkeren. bruker jeg bare en ( la oss si den hvite) sub utgangen på pioneeren? eller bruekr jeg begge som vanlig.. forsto ikke helt den der.
    Noe spillere har bare en mono utgang for Sub mens andre har stereo utgang for sub. Har du stereo utgang bruker du begge kanalene, så da får suben høyre på den ene spolen og venstre på den andre.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oki. da skjønner jeg hehe. den e god

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oki. da skjønner jeg hehe. den e god
    Det er bra, lykke til. Gleder meg til å høre om resultatet

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det skal du få høre men tar nok en stund bilen er ikke helt klar enda, men anlegget kan nok komme på plass om ikke så lenge. er hjemme om en ukes tid da er det innflyttning i nytt hus og bil skruing som er planene

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •