Ground Zero GZPW 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 35
    Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking Ground Zero GZPW 18

Håper noen kan hjelpe meg litt her? Jeg har personlig ikke greie på bil stereo i det hele tatt, men vil ha et ekstremt rått anlegg til bilen.

Vurderer Ground Zero sitt 18" sub element. Lurer bare på om noen har vært borti noe fra Ground Zero!?! Sliter litt med forsterkervalget på dette elemente... Kanskje gå for en av Ground Zero sine egne mono forsterkere? Noen som vet? Jeg har ikke noe peiling! Jeg bare vet at dette virker som et sykt bra element og forsterker... Dette er de tingene jeg foreløpig har sett for meg. Men frontsett og baksett vil også bli sett nærmere på.

ICE AUDIO AS

ICE AUDIO AS

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann.

Det oppsettet som du har sett på der krever utruleg med straum. Det vil koste deg mangen tusen i batteri/dynamo. Dessutan er suben og forsterkaren beregna meir for dbdrag.

Eg ville heller ha gått for eit billigare oppsett som ikkje krev så mykje straum ressursar. Du vil garantert bli fornøyd med det.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Heisann.

Det oppsettet som du har sett på der krever utruleg med straum. Det vil koste deg mangen tusen i batteri/dynamo. Dessutan er suben og forsterkaren beregna meir for dbdrag.

Eg ville heller ha gått for eit billigare oppsett som ikkje krev så mykje straum ressursar. Du vil garantert bli fornøyd med det.
    Hva slags oppsett ville du ha gått for isteden for da? Prisen har egentlig ikke så mye og si... Innenfor rimelighetens grenser så klart! Men, jeg er interessert i et oppsett i bilen som jeg kan nyte god musikk av. At jeg på en måte kan ta med meg stereo anlegget mitt ut i bilen... Har også sett på noe fra Focal.
    ICE AUDIO AS

Dette er fryktelig dyrt igjen da, og jeg tror det ville være j***** vanskelig og få dette skikkelig installert og til og spille ordentlig!?! Spesielt for meg som ikke har noe greie på AV for bil. Jeg vil bare ha best mulig musikk gjengivelse!

Noen med flere innspill???

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sound man
    Håper noen kan hjelpe meg litt her? Jeg har personlig ikke greie på bil stereo i det hele tatt, men vil ha et ekstremt rått anlegg til bilen.

Vurderer Ground Zero sitt 18" sub element. Lurer bare på om noen har vært borti noe fra Ground Zero!?! Sliter litt med forsterkervalget på dette elemente... Kanskje gå for en av Ground Zero sine egne mono forsterkere? Noen som vet? Jeg har ikke noe peiling! Jeg bare vet at dette virker som et sykt bra element og forsterker... Dette er de tingene jeg foreløpig har sett for meg. Men frontsett og baksett vil også bli sett nærmere på.

ICE AUDIO AS

ICE AUDIO AS
    Hei

Jeg har hørt elementet du har lyst på, og det er rett som det blir sakt her, dette elementet er ment for DB drag. Det spiller ikke musikk veldigt pent, men det tåler masser av effekt.

Jeg ville sett litt nærmere på ELTEK AS disse elementene fra Eltek. Den spiller utroligt bra musikk og tåler masser av effekt! Vil du ha det meget rått kjører du 2 slike 15", kan love deg at det vil spille heftigt!!!!
    Som forsterker kan du jo kjøre ELTEK AS . Da vil du kunne spille utroligt høyt og samtidig kunne spille rent og pent

Monterer du deg da et bra frontsett på sikt vil du kunne ha en bilstereo det står skikkelig respekt av både i god og høy lyd!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er fryktelig dyrt igjen da, og jeg tror det ville være j***** vanskelig og få dette skikkelig installert og til og spille ordentlig!?! Spesielt for meg som ikke har noe greie på AV for bil. Jeg vil bare ha best mulig musikk gjengivelse!
    Hvor bor du i Norges land da? Kan jo hende det er noe som kan hjelpe deg vet du

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Hei

Jeg har hørt elementet du har lyst på, og det er rett som det blir sakt her, dette elementet er ment for DB drag. Det spiller ikke musikk veldigt pent, men det tåler masser av effekt.

Jeg ville sett litt nærmere på ELTEK AS disse elementene fra Eltek. Den spiller utroligt bra musikk og tåler masser av effekt! Vil du ha det meget rått kjører du 2 slike 15", kan love deg at det vil spille heftigt!!!!
    Som forsterker kan du jo kjøre ELTEK AS . Da vil du kunne spille utroligt høyt og samtidig kunne spille rent og pent

Monterer du deg da et bra frontsett på sikt vil du kunne ha en bilstereo det står skikkelig respekt av både i god og høy lyd!
    Er enig i at det sikkert er veldig bra. Det du linker til! Men, utseende har en faktor inni bilde her også. Og for og være ærlig, så synes jeg ikke det fra Eltek er noe pent i det hele tatt... Men, det er sikkert bra.

Noen som har erfaring med noen av komponent settene fra Focal? Forestiller meg at det er god lyd i de...?

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor bor du i Norges land da? Kan jo hende det er noe som kan hjelpe deg vet du
    Holder til i Sandefjord/Larvik... Hjelp må jeg nok skaffe meg når riktig komponenter er valgt ut, og byggingen skal begynne!

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet om denne er like krav stor når det gjelder strøm/watt som 18"?
    ICE AUDIO AS

Denne har jo også fått stor applaus av de gutta som driver skikkelig med dette... Annbefalt input av watt er over 500W står det i den ene testen. Og det er jo ikke så ille spør du meg. Noen med greie på dette her inne eller?

Jeg trenger hjelp ang dette! Er helt blank på stereo i bil... Men, vil gjerne ha et rått anlegg, som spiller grisebra!

Kom med forslag... Tar imot absolutt alt sammen jeg kan få av det! :-D

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet om denne er like krav stor når det gjelder strøm/watt som 18"?
    ICE AUDIO AS

Denne har jo også fått stor applaus av de gutta som driver skikkelig med dette... Annbefalt input av watt er over 500W står det i den ene testen. Og det er jo ikke så ille spør du meg. Noen med greie på dette her inne eller?

Jeg trenger hjelp ang dette! Er helt blank på stereo i bil... Men, vil gjerne ha et rått anlegg, som spiller grisebra!

Kom med forslag... Tar imot absolutt alt sammen jeg kan få av det! :-D
    Beklager å måtte gjenta meg selv, men som jeg sa i siste innlegg så spiller ikke den suben bra musikk, så er du ute etter grisebra lyd er det ikke noe godt valg

De nye subene til Eltek har faktisk fått et bra utsende i forhold til hva dem har hatt før og lyden er meget imponerene.

Vis du er ute etter noe komponet sett som spiller utroligt bra kan du jo titte på Absolute 1.3 Components eller Absolute 2.3 Components , da får du virkelig HiEnd i bilen

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager å måtte gjenta meg selv, men som jeg sa i siste innlegg så spiller ikke den suben bra musikk, så er du ute etter grisebra lyd er det ikke noe godt valg

De nye subene til Eltek har faktisk fått et bra utsende i forhold til hva dem har hatt før og lyden er meget imponerene.

Vis du er ute etter noe komponet sett som spiller utroligt bra kan du jo titte på Absolute 1.3 Components eller Absolute 2.3 Components , da får du virkelig HiEnd i bilen
    Hvem er det som selger disse komponent settene? Hva ligger de på i pris?

Men, beklager at jeg sier dette BEF... Jeg takker veldig for at du gidder og svare på mine spørsmål. Men, utseende på Eltek subbene synes ikke jeg er noe fine i det hele tatt! Hva kan du annbefale til musikk spilling i stedenfor de Eltek subbene? Utseende spiller en viktig rolle for meg. Da det muligens skal bli en konkurranse bil. Ikke DB drag, men andre ting...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha den komboen? Litt dyrt kanskje, men hører jo alltid at GZ er bra.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Glennooo
    Skal du ha den komboen? Litt dyrt kanskje, men hører jo alltid at GZ er bra.
    Du har kanskje ikke lest alle innleggene enda du eller? :? Se hva det står tidligere i noen av postene...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har en RE XXX 15" og en SoundStream PCD2000 jeg vurderer å selge..intressert?

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Simen K
    har en RE XXX 15" og en SoundStream PCD2000 jeg vurderer å selge..intressert?
    Har sendt deg PM...

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan svare meg på dette?

Jeg bare lurer på om jeg kan bruke en mono forsterker til og koble opp denne med? ICE AUDIO AS

Har da lurt på og bruke denne mono forsterkeren: ICE AUDIO AS

Eller må jeg bruke en 2 kanals forsterker for og få koblet opp denne subben?

Takker så mye på forhånd til alle som har lyst til og hjelpe meg i denne tråden...

Newcomer Geir&Merethe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du er ute etter å ha en fin lydopplevelse og en følelse av å ha med deg hjemm høytalerne i bilen men samtidig ha mulighet til å virkelig guffe på når det gjelder så er det i mine ører Alpine som gjelder.
    En Monoblokk av type Mrp feks MRP-M850 og 2stk 12" type R de du trenger heter SWR1222d det er en tolvtommer med dobbel 2ohms spole.
    har du to slike har du mulighet til å koble ned i 2Ohm og kjøre på med MRP850 sine 1500Watt max. Har du penger kan du kjøpe 1800watt blokken til Alpine den koster noe mer.
    Så trenger du en 4 kanaler. ville da valgt mrp-f550 som er en 4kanaler.
    kjørt type R frontsett i fordørene og muligens 6x9" type R bak i bilen.
    Dette hadde etter min mening vært ett fantastisk anlegg som ikke knekker nakken på økonomien.
    Vil du ha litt mer punch i bassen så sjekk ut MTX.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Geir&Merethe
    Om du er ute etter å ha en fin lydopplevelse og en følelse av å ha med deg hjemm høytalerne i bilen men samtidig ha mulighet til å virkelig guffe på når det gjelder så er det i mine ører Alpine som gjelder.
    En Monoblokk av type Mrp feks MRP-M850 og 2stk 12" type R de du trenger heter SWR1222d det er en tolvtommer med dobbel 2ohms spole.
    har du to slike har du mulighet til å koble ned i 2Ohm og kjøre på med MRP850 sine 1500Watt max. Har du penger kan du kjøpe 1800watt blokken til Alpine den koster noe mer.
    Så trenger du en 4 kanaler. ville da valgt mrp-f550 som er en 4kanaler.
    kjørt type R frontsett i fordørene og muligens 6x9" type R bak i bilen.
    Dette hadde etter min mening vært ett fantastisk anlegg som ikke knekker nakken på økonomien.
    Vil du ha litt mer punch i bassen så sjekk ut MTX.
    Takker for svar, men er fortsatt interessert i svar på mitt andre spm... Produktene skal sjekkes ut.

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med element fra TC Sounds Inc.
    Di har vel noen som er beregnet til bil bruk.
    Di vet jo alle spiller bra.SVS brukte den billigeste 12"for en tid tilbake i sine subber.
    dB-500

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tazzat
    Hva med element fra TC Sounds Inc.
    Di har vel noen som er beregnet til bil bruk.
    Di vet jo alle spiller bra.SVS brukte den billigeste 12"for en tid tilbake i sine subber.
    dB-500

Takker, skal sjekke dette også ut...

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men, beklager at jeg sier dette BEF... Jeg takker veldig for at du gidder og svare på mine spørsmål. Men, utseende på Eltek subbene synes ikke jeg er noe fine i det hele tatt! Hva kan du annbefale til musikk spilling i stedenfor de Eltek subbene? Utseende spiller en viktig rolle for meg. Da det muligens skal bli en konkurranse bil. Ikke DB drag, men andre ting...
    Greit nok, skal ikke diskutere utsende til dynaBel produktene

Andre sub'er som spiller bra musikk og har et rått utsende kan være €€ Velkommen til Installbay.no €€ , €€ Velkommen til Installbay.no €€ og Subwoofer Type-R - Alpine - Europe . Det er ting jeg har hørt i biler å kan si at det spiller musikk. De andre produktene som har blitt nevnt i tråden din er DB drag produkter og har ikke spilt musikk noe pent....

Skal du bygge en konkurranse bil så kan vi ta en prat som du kan hente noen poenger konkurranse messig på Kan jo i en bisettning nevne at Europa finalen til EMMA går i Herning/Denmark fra 26 til 27.oktober i 2007.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •