Ground Zero GZPW 18 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sett på Cerwin-Vega! Stroker Pro? www.megabillig.no MEGABILLIG AS

Du kan se bedre bilder av selve elementet på Min Hi-Fi Har ikke fått bygga kasse til den ennå men den får enormt bra på tester! Er både en SQL og SPL subwoofer. Men kansje utseende ikke passer deg?

Link til test: Cerwin Vega Stroker Pro 15 Car Audio Subwoofer - Car Audio and Electronics Magazine

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Sett på Cerwin-Vega! Stroker Pro? www.megabillig.no MEGABILLIG AS

Du kan se bedre bilder av selve elementet på Min Hi-Fi Har ikke fått bygga kasse til den ennå men den får enormt bra på tester! Er både en SQL og SPL subwoofer. Men kansje utseende ikke passer deg?

Link til test: Cerwin Vega Stroker Pro 15 Car Audio Subwoofer - Car Audio and Electronics Magazine
    Passer ikke helt dessverre... Men, jeg er helt klar over at det er et bra element. Har hørt det...
    Takker for svar...

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er ute etter lydkvalitet i stedet for max dB er det kanskje bedre å satse på mindre elementer enn 15/18"?
    Hvorfor ikke 2x10" eller 12"?

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en stk Soundstream T4 15" som BEF anbefalte. Og jeg kan absolutt anbefale den selv, spiller rått i en kasse på ca. 100 liter tunet til 30hz! Den spiller meget høyt og samtidig pent. Kombiner dette med en forsterker som leverer bra med guffe i 2 ohm og du har et knall oppsett.

Prisen jeg har tenkt på for denne er 2000. Den er brukt kun en uke og selges fordi den tar for stor plass i bruksbilen min.

http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=119 Her har jeg skrevet litt mer om denne og en annen 15" sub.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Jeg har en stk Soundstream T4 15" som BEF anbefalte. Og jeg kan absolutt anbefale den selv, spiller rått i en kasse på ca. 100 liter tunet til 30hz! Den spiller meget høyt og samtidig pent. Kombiner dette med en forsterker som leverer bra med guffe i 2 ohm og du har et knall oppsett.

Prisen jeg har tenkt på for denne er 2000. Den er brukt kun en uke og selges fordi den tar for stor plass i bruksbilen min.

Omtale Soundstream T4 15 og Soundsplinter RL-p 15 - €€ BILSTEREOFORUMET €€ Her har jeg skrevet litt mer om denne og en annen 15" sub.
    Jeg må nok desverre melde pass der... Prosjektet mitt skal nok ikke starte før om litt under ett år. I tiden fram over vil jeg bare fange opp mest mulig informasjon og prøve og bygge opp litt kunnskap til det! Slik at prosjektet mitt skal bli gjennomført med glans. Er ikke innteresert i og bare slenge en stor svart kasse med et element i bagasje rommet... Jeg vil komme til og bruke MASSE tid på og tegne tegninger, teste ut forskjellige ting og til slutt vil jeg forhåpenligvis finne det som passer meg best...
    Men, jeg takker for at du gav meg beskjed! :razz:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke kjøp for stort. En det er vel inni bilen du skal sitte å høre på musikken?! Du kommer utrolig langt med 2x10 / 12 " element i en normal bil!

Bruk heller penger på skikkelig batteri/dynamo og forsterkeri. Er ikke bare bass du skal ha?! forsterker til høytallerene rundt ibilen er også et "must".

EDIT: Med mindre du skal konkurere mot noen da...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig der, få mye strøm og forsterkeri VIKTIG, trenger ikke store suben(e) for og få det til og låte temmelig godt, tenk lydkvalitet og etter min mening

Newcomer vill_ha_stort_mannen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal du ha 18" så funker sikkert denna greit
    ICE AUDIO AS

ICE anbefalte detta ICE AUDIO AS
    til bil.... (har send mail)
    det tåler urimeli mye effekt å det er det som spiller best av de "store" gutta

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Ikke kjøp for stort. En det er vel inni bilen du skal sitte å høre på musikken?! Du kommer utrolig langt med 2x10 / 12 " element i en normal bil!

Bruk heller penger på skikkelig batteri/dynamo og forsterkeri. Er ikke bare bass du skal ha?! forsterker til høytallerene rundt ibilen er også et "must".

Hva er galt med 15" om jeg tør spørre? Kjøper man et bra element, forer det med noen hundre skikkelige watt og bygger riktig kasse låter det meget bra. Bedre med en 15" til 5000 enn to 10" til 2500 stk spør du meg. Følsomheten på en 15" er ofte mye høyere enn på 10" også, dermed trenger du mindre effekt. Atpåtil trenger du ikke å bruke så mye av slaglengden til elementet noe jeg ser på som en fordel.

Og jeg har den siste måneden hatt noen elementer innom bilen min. Deriblandt Soundsplinter RL-p 15", Soundstream T4 15" og Soundstream VGW 10". På disse elementene har jeg brukt fra 300-900W, ca. 500W var nok til alle elementene. Eneste grunnen til at jeg går for to 10" er av hensyn til plass.

Sound man: Den er grei Men om du vil teste mye så anbefaler jeg å teste en del elementer, er en del forskjeller ute å går.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob

Det er jeg fullstendig klar over... Bilen som dette anlegget skal bygges i, skal både gjengi musikk på en god måte (for hverdagsligbruk) og den skal være konkuranse dyktig. Både på lyd, visuelt, utseende og motor...
    Batteri/dynamo skal så klart være med i betraktning av hele anlegget. Uansett om du skal ha en 10" eller 18" så har det masse og si. Som sagt tidligere i innleggene mine, så skal ingen ting overlates til tilfeldighetene her! :razz:

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Glennooo
    Enig der, få mye strøm og forsterkeri VIKTIG, trenger ikke store suben(e) for og få det til og låte temmelig godt, tenk lydkvalitet og etter min mening
    JEPP!! :razz:

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vill_ha_stort_mannen
    skal du ha 18" så funker sikkert denna greit
    ICE AUDIO AS

ICE anbefalte detta ICE AUDIO AS
    til bil.... (har send mail)
    det tåler urimeli mye effekt å det er det som spiller best av de "store" gutta
    Beklager og si det, men det du skriver er jo ganske "gammelt" nytt... :neutral: Har begynt og vurdert veldig mange andre ting enn 18" nå. Visst du kanskje leser alle innleggene før du skriver noe, så vil nok ikke det være så dumt...

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Hva er galt med 15" om jeg tør spørre? Kjøper man et bra element, forer det med noen hundre skikkelige watt og bygger riktig kasse låter det meget bra. Bedre med en 15" til 5000 enn to 10" til 2500 stk spør du meg. Følsomheten på en 15" er ofte mye høyere enn på 10" også, dermed trenger du mindre effekt. Atpåtil trenger du ikke å bruke så mye av slaglengden til elementet noe jeg ser på som en fordel.

Og jeg har den siste måneden hatt noen elementer innom bilen min. Deriblandt Soundsplinter RL-p 15", Soundstream T4 15" og Soundstream VGW 10". På disse elementene har jeg brukt fra 300-900W, ca. 500W var nok til alle elementene. Eneste grunnen til at jeg går for to 10" er av hensyn til plass.

Sound man: Den er grei Men om du vil teste mye så anbefaler jeg å teste en del elementer, er en del forskjeller ute å går.
    Mitt valg kommer nok til og ende på en eller to 15"... Elemente(ne) vil bli foret med ett par tusen Watt. Bedre og benytte seg fullt ut av hva det klarer! Det er også helt klart som Spade skriver over her at elementet ikke skal bli helt slitt ut når du spiller på det. Om du spiller så hardt med ett 10" element at du fyller ut hele slaglengden på elementet på de verste frekvensene, kan man jo nesten si at det til slutt blir så slitent at det "knekker" sammen!?!... :razz: Og det er jo lite nødvendig og benytte seg av noe slikt når du ikke trenger det!

Hvorfor bare nøye seg med litt, når man kan "få alt" i pose og sekk!?! :razz: Har man muligheten benytter man seg jo gjerne fullt ut av det også... :-D Man nøyer seg ikke med bare "passe" bra...

Newcomer vill_ha_stort_mannen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sound man
    Beklager og si det, men det du skriver er jo ganske "gammelt" nytt... :neutral: Har begynt og vurdert veldig mange andre ting enn 18" nå. Visst du kanskje leser alle innleggene før du skriver noe, så vil nok ikke det være så dumt...

har lest deg
    var bare siden det var det tråden starta med

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vill_ha_stort_mannen
    har lest deg
    var bare siden det var det tråden starta med
    Det er helt i orden Men, ting forandrer seg nesten alltid, utifra hva du hadde først tenkt!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •